Auteur Topic: heet  (gelezen 3011 keer)

  • Gast
heet
« Gepost op: di, 18 mrt 2003, 13:46:39 »
Ik reed van het weekend een uur lang in de file...het viel me op dat mijn temperatuurmeter steeds na een paar minuten aardig rechts van het midden ging zitten waarna de ventilator aansprong...dan was het blijkbaar wer een paar minuten koel genoeg...lipe toch de temperatuur weer op en herhaalde dit zich een uur lang een keer of 10 ofzo...is het normaal dat het motortje zo snel al warm wordt als er even wat weinig rij wind voorhanden is? Wellicht relevante details: tis een Steilheck uit 1987 met 1.3 motor...

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
heet
« Reactie #1 Gepost op: di, 18 mrt 2003, 18:34:31 »
Heb ik ook in de file, maar de ven slaat wel aan.
Die koelt de hap tot de temp weer gezakt is,
dus ik dacht dat zal wel zo horen.
Hebben andere mensen dit ook?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
heet
« Reactie #2 Gepost op: di, 18 mrt 2003, 20:09:20 »
Ja, mijne heeft dat ook als ik in de file sta dan wil mijn temp wel eens over het midden gaan. nog net voor het 3kwart van de meter. Je kan ook gewoon ff je verwarming op heet zetten, en je raam opendraaien.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
heet
« Reactie #3 Gepost op: di, 18 mrt 2003, 22:05:59 »
als de fan aanslaat en de temp gaat terug naar zijn plaats , dan is er niets aan de hand ( normaal ) je kan ook een beetje gas geven zodat de waterpomp iets sneller draait en zo zorgt dat het water sneller door de radiator stroomt.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
heet
« Reactie #4 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 15:32:36 »
Wat is eigenlijk "normaal" qua temp?
Afgelopen zomer ging ie bij mij wel es een keer richting 110 graden,
daarna ging de ven draaien en zakte de temp naar 90 graden.
Deze temperaturen is alleen bij stilstaan (file), tijdens rijden zakt ie nog verder (80 a 70 graden ofzo).
Of mijn temperatuurmeter is nie helemaal lekker meer.



Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
heet
« Reactie #5 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 20:44:09 »
temp meters (in het dash) zijn echt niet zo precies..

En het zooitje staat onder druk, dus 110 is niet gelijk aan koken..



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
heet
« Reactie #6 Gepost op: wo, 19 mrt 2003, 22:12:21 »
en daarbij verbrandingstechnisch en warmte ontwikkeling bekeken is stationair de rottigste toerental voor een motor .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
heet
« Reactie #7 Gepost op: do, 20 mrt 2003, 01:20:43 »
idd  :)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
heet
« Reactie #8 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 00:14:58 »
Bij de Polo van mijn vreindin (1300), loopt de temp altijd voorbij het ledje uit. Ik keek es ff onder de motorkap en toen zag ik dat er een kleinere radiateur in zat! Voor zo ver heeft de auto nog nooit met een kokende motor gestaan. Zal het verstandig zijn om er evengoed nog ff een 1300 radiateur in te zetten? Ik heb er een liggen dus kleine moeite, en het lijkt me wel beter voor het motortje vooral nu de zomer weer voor de stoep staat!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
heet
« Reactie #9 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 11:17:48 »
Hoop germanen gebruiken juist de kleine Polo radiateur als ze een G60 met intercoolerdingetje monteren .
Valt reuze mee qua koeling als die maar nergens verstopt zit .

Wat altijd helpt is om je kachel aan te zetten in noodgevallen als die erg hoog oploopt .. dan zie je de temp meter snel teruglopen .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
heet
« Reactie #10 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 17:36:54 »
dat doen ze toch ook een de tourwagen race??
meen ik ooit een keer te hebben gehoord.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
heet
« Reactie #11 Gepost op: vr, 21 mrt 2003, 20:13:48 »
dat doen ze toch ook een de tourwagen race??
meen ik ooit een keer te hebben gehoord.

Mwah,lijkt me niet echt handig.'T is al warm in zo'n hok,ga je er nog meer warmte in stoppen;je zal dan maar twee uur moeten rijden.....
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!