Merci voor de feedback, hiermee kan ik verder.
@raymon: verbouwingen kunnen worden gekeurd, maar ze zijn hier veel stricter dan bij jullie over wat er wordt toegelaten bij een ombouw. En motortuning is officieel illegaal. Vandaar dat oldtimer platen zo interessant waren, daarmee werd je vrijgesteld van extra keuring. Tot nu dus.
MH kop + bijhorende carb stond ook op mijn lijstje. Ik was enkel niet 100% zeker of die zou passen op dat NZ blok. Nu dus wel, thx.
@sjon: probleem is momenteel dat er nog niet veel geweten is over die nieuwe keuring. Tijdens een gewone keuring wordt de motorcode niet nagekeken (kan mij dit toch niet herinneren). Wel doen ze een visuele inspectie van wat er onder kap steekt, waarbij alles er best zo standaard mogelijk uitziet. Dus met die CBR carbs kom ik zowieso niet weg.
Verder twijfel ik er sterk aan of ze op de keuring effectief op het eerste zicht de verschillende blokken die in een 86c hebben gezeten gaan onderscheiden, en al zeker niet of het om een kop met sleeptuimelaars gaat of eentje met hydrostoters. Of daar hoop ik tenminste toch een beetje op ;-). Dus zolang het er allemaal redelijk standaard uitziet moet het lukken. Electrische benzinepomp zal ik dan maar vervangen door mechanische, al denk ik dat die pomp wel gekeurd zou moeten raken omdat die in een standaard opstelling geen extra vermogen oplevert (corrigeer als ik verkeerd ben).
Het gaat zowieso een hoop discussie worden tijdens die keuring ;-)