Met alle respect, Jaap, jij (be)rijdt jouw Polo's ook met een andere instelling dan Koen doet, in mijn beleving althans. Als er bij jou tijdelijk één niet rijdt, pak je tijdelijk een andere en ga je weer aan de klus. Bij Koen gaat het er volgens mij vooral om om een betrouwbare bijzondere daily te hebben, en die zo lang mogelijk te kunnen rijden in een zo mooi mogelijke staat?
Ik kán uiteindelijk alleen vanuit mijzelf (en mijn eigen portemonnee) redeneren, en zou bij bijna 3 bar drukverschil op een enkele cilinder minder lekker achter het stuur zitten, en eerder nu investeren in een deelrevisie dan bij ieder geluidje twijfelen of dat misschien verband houdt met...
Ik zou overigens zelf eerst nog een keer een nieuwe meting uitvoeren, om er zeker van te zijn of dat drukverschil niet aan mijn meetmethode ligt. Ik zou overigens met een compressiemeting van 11,zoveel over 3 cilinders niet meteen nieuwe zuigers aanschaffen...
Maar nogmaals, stuurlui aan wal is absoluut aan de orde. Voorlopig heb ik nog vooral Polo's in stilstaande status in de garage staan...