Auteur Topic: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen  (gelezen 1640 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 08:07:12 »
Beste mensen,

Gister het één en ander omgebouwd op mijn g40. O.a. een bewerkt en gepolijst geaskleppenhuis, bewerkte en gepolijste 3f inlaat. Het setje van arno met de chip van Hulsen en 86mm poellie. En nog een retour reduceer ding.

Auto loopt zo wel aaridg, reageert zéér aggressief op het gas, maar heb het idee dat ie bij 3 kwart gas beter trekt dan bij vol gas, lijkt net alsof ie bij volgas een beetje 'inhoud' als het ware. Heb wél ook een afgedraaid vliegwiel erin zitten, maar lijkt me sterk dat dat daaraan ligt, want als ik erin rij is het tot de 3000 toeren goed trekken, maar daarna heb ik het idee dat ie niet het volle vermogen geeft wat erin zou moeten zitten. Slangen e.d. heb ik al nagekeken maar zijn allemaal goed. Misschien wat bij stellen op het gaskleppenhuis???

Verder had ik na een stukje rijden opeens mijn koelvloeistof niveau helmaal tot bijna boven in het reservoir staan, terwijl ik daar eerst nóóit problemen mee had.

Auto word altijd netjes warm gereden en na gedraaid. Druk is ong. 0,9 bar.

Tips???
« Laatst bewerkt op: zo, 13 mrt 2011, 08:09:22 door Hanf »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 08:09:40 »
gepolijste inlaat? volgens mij is polijsten van een inlaat juist niet oke vanwege de wervelingen die moeten ontstaan!
ook heb je nu alles bewerkt zonder de kop, of vergis ik me?

alles is snel maar de kop is orgineel..

Ik zie dat je ge-edit hebt terwijl ik poste heheh...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #2 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 08:19:23 »
Kop zit nog origineel erop ja.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #3 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 09:03:24 »
Na een mooi gesprek met Dhr. Denkers ben ik tot het wijze besluit gekomen om mijn motor te verwijderen uit zijn huidige carosserie :)

Hier kan dus gelijk weer een slotje op -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 10:15:51 »
kop nog origineel ,dat verklaart dus je 0,9 bar in je inlaat traject . dat duidt dus op weerstand .een 0, 8 zou beter zijn .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 11:14:57 »
Dat is niet echt handig he,alles bewerkt en dan de kop nog origineel laten. -gert- :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 13:53:41 »
Dat is niet echt handig he,alles bewerkt en dan de kop nog origineel laten. -gert- :)

 -uitlachen- Dat hoorde ik laatst iemand over zijn vrouw zeggen .....
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #7 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 13:58:51 »
Dat is niet echt handig he,alles bewerkt en dan de kop nog origineel laten. -gert- :)

als je niks probeerd weet je zeker dat het niks word!
Hanf heeft het geprobeerd en is niet zo uitgekomen zoals het eigenlijk hoort te zijn -klus-

@steilheck, En hoppaa weer een nutteloze postcount erbij -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #8 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 14:07:21 »
@steilheck, En hoppaa weer een nutteloze postcount erbij -thumbsup-

Behoorlijk subjectief. Ooeps, weer een.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #9 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 15:33:04 »
-uitlachen- Dat hoorde ik laatst iemand over zijn vrouw zeggen .....
Zit ze aan de Botox of zo :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #10 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 17:41:54 »
Heb antwoord gekregen inmiddels, het setje is té veel geweest voor de g40.
Resultaat: cilinder 1 en 2 nog amper 5 bar druk en 3 en 4 nog 10 bar.
Bij een stukje rijden begint de auto vreselijk te nagelen als ie vermogen moet leveren. Kon dus een ingesleten nokkenas zijn of verkeerde ontstekingstijd of defecte kleppen.
Afijn motor weer helemaal in originele staat terug gebracht, ontsteking staat goed, nokkenas niet ingeslten, alle nokken nog mooi dus gok erop dat de kleppen niet meer goed sluiten. Gat in zuiger sluit ik vrijwel uit omdat ie niet rookt, zuigerveren ook omdat ie niet rookt.

Deze week de kop eraf halen om te kijken wat er aan de hand is.
Gedeeltelijk bewerkte kop ligt hier, dus we gaan een frisse start maken en gelijk alle netjes en fatsoendelijk weer opbouwen -thumbsup-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #11 Gepost op: zo, 13 mrt 2011, 20:04:55 »
 -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #12 Gepost op: ma, 14 mrt 2011, 18:50:33 »
ik zeg koppakking door tussen cylinder 1 en 2
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #13 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 11:18:13 »
Ja zou ook nog kunnen, máár er zit een metalen koppaking op (die pas 40.000 oud is) én hij rookt niet en zit ook geen olie in de koelvloeistof......
Heb zoals gezegd de auto altijd netjes warm gereden. Kop is destijds ook gevlakt. Mja het kán altijd, maar lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk....

Ga komend weekend de motor uit elkaar halen en kijken waar het probleem zit.

Hoe dan ook ga de motor nieuw opbouwen en nu mét bewerkte kop, nokkenas e.d. Onderblok ga ik kijken wat de staat is anders word dit ook waarschijnlijk revisie. Heb ook nog een 1w onderblok hier liggen, eens kijken wat hier nog mee te doen is.
« Laatst bewerkt op: di, 15 mrt 2011, 11:22:44 door Hanf »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 loopt niet optimaal na inbouw onderdelen
« Reactie #14 Gepost op: di, 15 mrt 2011, 13:25:26 »
Ff logisch blijven nadenken:
als koppakking tussen 2 cilinders lek is, dan heeft dat helemaal niks te maken met olie en/of koelvloeitstof
én roken zal ie ook niet zo gauw gaan doen: rook fietst enkelt en alleen tussen de cilinders heen en weer.

Alleen als ie daar echt lek is, vind ik 5 bar nog knap => wellicht beginnend lekje -dunno-