Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 55364 keer)

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #135 Gepost op: ma, 08 aug 2011, 21:19:14 »
Sorry maar nou ga ik ff een pilsje pakken, want van al die Q's krijg ik hoofdpijn  -dunno- en heb al heel wat radio's en luidsprekers (helpen) inbouwen en heb nooit (herhaal nooit) klachten gehoord (ook niet achter mijn rug om). Als ik jou advies nodig heb weet ik je te vinden!
ps kun je die q's uitleggen in een pb, anders kom ik zo dom over! En als je die gouden regels weet even noteren hier hé?

Whoopsie, je hebt een pb. :)

daarom klinkt de composet in de ene deur ook beter dan in de andere. Autos met standaard speakers, zitten soms wel in een apart compartiment van de deur, omdat er anders ook teveel vocht bijkomt. En het klinkt gewoon beter.

Composetjes zijn niet voor niets een stuk duurder dan een 2wegs speaker.

Dan zijn wij het volledig eens. De vraag is dan wat een fatsoenlijke inhoud per speaker zou zijn. Ik heb momenteel geen idee en dan is het lastig een afweging te maken tussen ruimte opofferen of geluidskwaliteit opofferen.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #136 Gepost op: ma, 08 aug 2011, 21:30:40 »
ligt er helemaal aan wat je voor composet hebt gekocht of op oog hebt. Er worden namelijk ook wel eens hifi speakers gebouwd op basis van een auto composetje. In principe kan je met een kleine behuizing toekomen. (boekenplankmodel hifispeakers) Maar je moet wel goed kijken wat je doet. Het is en blijft giswerk met dat materiaal, of je moet alle specifieke parameters allemaal weten.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #137 Gepost op: di, 09 aug 2011, 07:20:11 »
ligt er helemaal aan wat je voor composet hebt gekocht of op oog hebt. Er worden namelijk ook wel eens hifi speakers gebouwd op basis van een auto composetje. In principe kan je met een kleine behuizing toekomen. (boekenplankmodel hifispeakers) Maar je moet wel goed kijken wat je doet. Het is en blijft giswerk met dat materiaal, of je moet alle specifieke parameters allemaal weten.

Het zou mooi zijn als ik wat giswerk zou kunnen wegstrepen. Misschien eerst maar eens de fabrikant polsen naar de Thiele-Smalle parameters. Daarnaast is het misschien toch wel verstandig om de deurbakkenoptie nog niet helemaal weg te strepen.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #138 Gepost op: di, 09 aug 2011, 08:00:06 »
ik hou altijd als ik het niet weet een diepte aan van ongeveer twee keer de dikte van de speaker, en dan een kistje wat er ongeveer, een paar cm omheen past.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #139 Gepost op: di, 09 aug 2011, 08:00:51 »
maar normaal gezien zit er bij een nieuwe speaker set wel een papierwerkje bij waar het in staat..
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #140 Gepost op: di, 09 aug 2011, 08:42:52 »
maar normaal gezien zit er bij een nieuwe speaker set wel een papierwerkje bij waar het in staat..

Ah, stom, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik zal eens kijken of ik de handleiding van de composetjes kan downloaden.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #141 Gepost op: di, 09 aug 2011, 18:11:36 »
Ik heb even contact gehad met de fabrikant, maar zij hebben geen Thiele & Smalle parameters. Op zich geen ramp aangezien ik mijn plan heb gewijzigd. Het setje gaat niet in de hoedenplank gebouwd worden. Ik heb besloten toch deurbakken te maken. De basis van MDF en afgewerkt met polyester.
Ik moet nog even kijken of het mogelijk is dit te doen zonder dat ik mijn deurpanelen moet 'beschadigen'. Anders ga ik denk ik op zoek naar een ander setje deurpanelen. Ik vind het een beetje zonde om mijn deurpanelen, die in erg goede staat zijn, te moeten 'verbouwen'.

Het idee is nu dus om een setje deurbakken te maken voor de midwoofers van de Soundstream TRC.6N set. De tweeters gaan of op de A-stijl of op de plek van de originele speakers in het dashboard. Ik hoop trouwens dat het een beetje gaat passen. De midwoofers zijn 6,5" en hebben een flinke magneet.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #142 Gepost op: di, 09 aug 2011, 19:56:56 »
je hebt toch een 2 of is het een 2f?
Ik heb namelijk nog twee sets panelen. 1 grijs sky achtig. En 1 set blauw stof. Verder zou ik mijn tweeters op de spiegel afdekkapjes zetten.

Ik heb bij mijn vriendin in de 2f een 3 weg compo ingebouwd, onderste deel van het deur paneel afgezaagd en nagemaakt uit 18mm mdf. Daar een 20cm woofer in. Een 11 cm midden toner op de plek boven in het dash en de tweeters op het spiegelafdek kapje.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #143 Gepost op: di, 09 aug 2011, 20:46:25 »
Ik heb even contact gehad met de fabrikant, maar zij hebben geen Thiele & Smalle parameters.
Lekkere fabrikant dan zeg, giswerk speakers dus...

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #144 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 07:18:55 »
je hebt toch een 2 of is het een 2f?
Ik heb namelijk nog twee sets panelen. 1 grijs sky achtig. En 1 set blauw stof. Verder zou ik mijn tweeters op de spiegel afdekkapjes zetten.

Ik heb bij mijn vriendin in de 2f een 3 weg compo ingebouwd, onderste deel van het deur paneel afgezaagd en nagemaakt uit 18mm mdf. Daar een 20cm woofer in. Een 11 cm midden toner op de plek boven in het dash en de tweeters op het spiegelafdek kapje.

Ik heb inderdaad een Polo 2. Ik zal vrijdag eens een deurpaneel loshalen om te kijken hoe ik zit met de ruimte daarachter. Ik heb wel interesse in een setje deurpanelen. Bedankt voor het aanbod! Je woont me alleen iets te ver weg om de moeite waard te zijn om op te halen. Ik kijk eerst even in de buurt.

Lekkere fabrikant dan zeg, giswerk speakers dus...

Jup. Blijf het apart vinden dat sommige fabrikanten bar weinig aan info hebben hebben over hun eigen producten. Maar goed, er werd me wel verteld dat de luidsprekers het beste in een deur gemonteerd kunnen worden. Dus dat gaan we dan maar doen ook.:)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #145 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 08:09:23 »
mocht je alsnog interesse hebben. Ze zijn te krijg.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #146 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 08:32:06 »
mocht je alsnog interesse hebben. Ze zijn te krijg.

Heb je een foto van het spul?

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #147 Gepost op: wo, 10 aug 2011, 09:47:18 »
moet ik effe zoeken of maken.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #148 Gepost op: do, 11 aug 2011, 19:54:36 »
Net na mijn werk even langs Pieter gereden voor een dynamo en een setje deurpanelen. Voorlopig heb ik wel wat te doen. Even een lijstje voor de komende tijd:

- Dynamo vervangen;
- remtrommels en remschoenen schoonmaken/opschuren;
- uitlaat is aan de voorkant wat herrie beginnen te maken. Lek opsporen en actie ondernemen;
- roestplekjes aanpakken. Heb al een begin gemaakt;
- deurbakken maken voor een 6.5" kickwoofer;
- rateltje bij de veerpoot rechtsachter verhelpen;
- kleppendekselpakking vervangen;
- carterpanpakking vervangen;
- bedrading voor centrale deurvergrendeling netjes wegwerken
- dashboard beter vastzetten.
« Laatst bewerkt op: vr, 12 aug 2011, 09:59:54 door Douma »

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #149 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 12:38:49 »
Net de een poging gedaan de dynamo te vervangen. Maar zonder het juiste gereedschap (lees: steeksleutels) kom ik nergens. Mooie gelegenheid om een setje aan te schaffen. :) Jammer dat de motor nu kokend heet is, wat minder fijn sleutelt. De dynamo moet dus nog eventjes wachten.

Ik heb ook een poging gedaan de remtrommels en remschoenen op te schuren, maar hier ben ik nog niet aan begonnen. Ik kwam namelijk het volgende tegen en wil eerst wel eens weten of dit normaal is:




Er komt mij wat olie tegemoet als ik ook maar een beetje aan het rubber zit. Betekent dit lekkage of zit er altijd wel olie achter het rubber?