Auteur Topic: subframe polo 2 steilhecke  (gelezen 3833 keer)

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
subframe polo 2 steilhecke
« Gepost op: ma, 29 aug 2011, 21:26:58 »
weet iemand waar een subframe te koop is zodat er een groot blok in mijn polo te bouwen is?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #1 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 21:30:46 »
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #2 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 21:37:41 »
die had ik ook gevonden.is dit de enige en wat zou ik dan precies moeten hebben?mij duits is niet te best en zeker niet wat auto termen aangaat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #3 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 21:38:52 »
Zoekfunctie kun je wel vinden?
Salzmann is de enige indd, althans vwb massaproduktie. Volgens mij moet je dan ook meteen over naar de dreieckslenkers, maar dat weet ik niet 100% zeker...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #4 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 22:07:48 »
en is er goed te rijde met een 1.8 16v erin?hoor verhalen dat dit te zwaar is

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #5 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 23:05:03 »
Die verhalen hoor ik ook...
Als de balans/het ontwerp voor bigblocks in orde zou zijn, en het was een kwestie van een ander subframe, zou VW dan zelf niet met een model Polo met bigblock zijn gekomen? -dunno-

Zwaar in de neus (zwaartepunt verder naar voren bij een erg lichte auto), overdaad aan vermogen tov origineel, vooruit wil het altijd wel, het bochtenwerk zal er duidelijk minder op worden, denk ik. Zelfs met verstijvingen als rolkooi, verbetering in de besturing dmv dreieckslenkers e.d. en gewichtverdeling door accu en andere zaken naar achteren te verplaatsen, het zal imo niet zo heel erg fijn sturen... Als, dan nog het liefst met de Classic/Sedan, vanwege van nature wat meer gewichtverdeling naar achteren. Then again, ik spreek niet uit eigen praktijk/ervaring, daarvoor zul je over het algemeen toch Duits moeten gaan leren.
De meeste mensen die dit doen zullen ook vooral gaan voor topsnelheid, niet voor rijeigenschappen, verwacht ik.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #6 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 23:06:28 »
En dan heb ik het nog niet over de investering (denk dat je vanaf € 1500 enigzins op een reëel plaatje komt, en dan heb je de minimale benodigdheden en doe je het zelf).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #7 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 23:32:49 »
Heb een golf 2 vr6 gereden en dat rijd heel raar, het voelt voor heel zwaar aan, de bestaande rol verschoof waardoor je het gevoel krijgt dat hij echt over zijn dak gaat rollen. Heb ook met een 1.8T in een Golf 1 mogen rijden, Super!, vermogen over en op het gas de bocht door -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #8 Gepost op: di, 30 aug 2011, 08:50:20 »









Ik heb geen ervaring met rijden in zo,n polootje met Big block, maar meeste verhaaltjes zijn fabeltjes van mensen die denken en nog nooit hebben gebouwd of reden -klus-
als je met sommige maild van die big block rijders valt dat overhellen REUZE mee -thumbsup-
zoveel zwaarder  is een 1.8i 16v niet tegenover een 1.6i 16v
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #9 Gepost op: di, 30 aug 2011, 08:56:17 »







denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #10 Gepost op: di, 30 aug 2011, 08:57:38 »
en kijk wat er te koop staat speciaal voor de topicstarter :)

http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=30533





Preis: 500€ VB
Versand: natürlich möglich
Standort: 15831 Diedersdorf
Kontakt: Hier, PN, Mail
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #11 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:19:41 »
Als je toch van de feiten bent; hoeveel zwaarder is een 1.8 16v dan wel in vergelijking met een 1.6 16v?! 


Stalen onderblok + groter/langer inlaatspruitstuk (+ alu ipv kunststof) + grotere (?) bak + stalen subframe..  = gauw meer dan een paar kilo?!

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #12 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:34:28 »
om dan nog maar te zwijgen over het effect op de handling van zon blok op een chassis welke er niet voor ontwikkeld is.
Ja natuurlijk is dat salzman frame ervoor ontwikkeld. Maar de rest van de auto zul je ook moeten verstevigen lijkt mij.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #13 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:37:02 »
Als je toch van de feiten bent; hoeveel zwaarder is een 1.8 16v dan wel in vergelijking met een 1.6 16v?!  


Stalen onderblok + groter/langer inlaatspruitstuk (+ alu ipv kunststof) + grotere (?) bak + stalen subframe..  = gauw meer dan een paar kilo?!




www.g-laderseite.de ;) kan je zelf ook zoeken en vinden
of www.golf1.info
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #14 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:39:06 »
@jelle

daar ben ik het ook wel mee eens indd, de auto/polo is er niet voor gemaakt en dat zal je merken wellicht!
in ieder geval zal je de balken moeten verstevigen had ik ergens gelezen..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud