Die verhalen hoor ik ook...
Als de balans/het ontwerp voor bigblocks in orde zou zijn, en het was een kwestie van een ander subframe, zou VW dan zelf niet met een model Polo met bigblock zijn gekomen?
Zwaar in de neus (zwaartepunt verder naar voren bij een erg lichte auto), overdaad aan vermogen tov origineel, vooruit wil het altijd wel, het bochtenwerk zal er duidelijk minder op worden, denk ik. Zelfs met verstijvingen als rolkooi, verbetering in de besturing dmv dreieckslenkers e.d. en gewichtverdeling door accu en andere zaken naar achteren te verplaatsen, het zal imo niet zo heel erg fijn sturen... Als, dan nog het liefst met de Classic/Sedan, vanwege van nature wat meer gewichtverdeling naar achteren. Then again, ik spreek niet uit eigen praktijk/ervaring, daarvoor zul je over het algemeen toch Duits moeten gaan leren.
De meeste mensen die dit doen zullen ook vooral gaan voor topsnelheid, niet voor rijeigenschappen, verwacht ik.