@ Allen - dank voor de positieve reacties!
Contact opnemen met Autoweek/Visie Da's een aardig idee, ga ik zeker doen. Wel eerst inrijden, het frisse interieurtje van Arno plaatsen en een profipoetsbeurt. Denk overigens dat er toch wel meer auto's op het forum zijn die minstens zo interessant zijn.
Peugeot 107Als autotje voor niet te intensief dagelijks gebruik best te doen, maar is m.i. geen ding waar iemand ooit een emotionele band mee zal krijgen. Wel opmerkelijk hoever de rechter stoel naar achteren gaat: kan met gestrekte benen zitten en is er nog ruimte over. Zou ik in de Polo ook wel willen…
Alle kilometers zelf?Zeker, door mijzelf en Wilma bij elkaar gereden. In juli 1994 nieuw 'gekregen' van de verzekering, nadat mijn vorige G40 Genesis (FJ-TL-03) was gestolen. Auto stond eerste jaren op naam van mijn toenmalige bedrijf. Op advies van accountant na aantal jaren privé gezet. Zie ook info in Voorstellen.
Nog andere zaken behalve motorrevisie- Roest onder plaatje van digifant, aan koelvinbehuizing, aan balk achter radiateur en aan ophangbeugel einddemper;
- Versnellingsbakolie wordt ververst;
- Nieuwe draagarmen + rubbers/bussen;
- Nieuwe bougies (die speciale Bosch Platinum voor de G40);
- Nieuwe G-lader v-snaren.
Nergens leksporen op de kop, kleppen nauwelijks 'vervuild' en niet ingebrand, oude seals gezien de km-stand nog in verbazingwekkend goede staat. De cilinderkop hoeft NIET gereviseerd: schoonmaken, licht polijstwerk en nieuwe seals, that's it.
G-lader is in loop der tijd 2x preventief gereviseerd (door G-force Zoetermeer). Vlak voor de nu gaande zijnde motorrevisie gaf ie nog ruim 0.7 bar. Na revisie en inrijden (en als de Polo 1 Phoenix als reserve auto op de weg kan) ga ik er mee naar Arno.
Auto was jaren geleden al door dit bedrijf voorzien van een rvs uitlaat met racekat en op rollenbank op maat geprogrammeerde chip (uit m'n hoofd 160Nm en 142pk). Dat vind ik mooi zat. Als ie straks weer is ingereden ga ik het standaard gasklephuis vervangen door het door Serge geprepareerde exemplaar. Verder geen plannen.
Nieuwe zuigersDe nieuwe zuigers zijn van Wössner High Performance Pistons.
Welke motorolie?Gebruik van Castrol Edge10W60 in de motor wordt door Revisie- en tuningman ontraden. Tijdens het 'inrijden' na de revisie mag die olie er in elk geval niet in, en daarna is die olie vooral duur zonder extra voordelen voor dit motortje.
Wel/geen scheurtjes in carosseriedelen bij motor/aandrijving?Moet nog bekeken worden. Er is ergens een topic waarin foto's van een lege motorruimte (van een andere 2F) waarop scheurtjes en scheurgevoelige plekken goed zichtbaar zijn. Heb die plaatjes nog niet kunnen terugvinden… Als iemand ze tegen komt, tip me even
Wat nog te verwachten op weg naar 500.000?Carosserie en bodem zijn keihard, roestvrij en roestbestendig gemaakt. Uitlaat is RVS. Dempers, veren, koppeling, radiateur, waterpomp zijn enkele jaren geleden vernieuwd.
Naast regulier onderhoud en vervanging van slijtage-onderdelen verwacht ik niet veel ingrijpends.