Auteur Topic: remleidingen  (gelezen 1149 keer)

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
remleidingen
« Gepost op: do, 23 feb 2006, 15:39:47 »
kom net van apk af. Afgekeurd...

Remleidingen voor-achter vormen putcorrosie (???)

Heeft iemand zo een idee wat remleidingen kosten?

Zag op internet dat goodrigde RVS remleidingen zo'n 100 euro kosten. Dit kost het normaal toch niet?
ach, het is een lifestyle....

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
remleidingen
« Reactie #1 Gepost op: do, 23 feb 2006, 15:51:50 »
kosten zeker geen 100E

want normale leidingen is koper.. ze hebben het op rol liggen en maten staan in het boekje.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
remleidingen
« Reactie #2 Gepost op: do, 23 feb 2006, 17:07:36 »
mijne afgelopen jaar ook op afgekeurd !

naar de auto onderdelen boer op de hoek
kopere laten maken gewoon ouden mee nemen  
krijg je een rolletje met de juiste nipperls er aan geperst  
ik was voor 4 leidingen 40 euro betaald  duss
en in de juiste vorm buigen iss een makkie   -klus-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
remleidingen
« Reactie #3 Gepost op: do, 23 feb 2006, 17:25:50 »
kom net van apk af. Afgekeurd...

Remleidingen voor-achter vormen putcorrosie (???)

Heeft iemand zo een idee wat remleidingen kosten?

Zag op internet dat goodrigde RVS remleidingen zo'n 100 euro kosten. Dit kost het normaal toch niet?

Die RVS remleidingen zijn vervangers voor de rubberen remleidingen, niet voor de stalen/koperen leidingen.

Remleidingen kosten geen drol, zelfs bij de dealer niet (juiste lengte, met nippelsa, alleen nog in vorm buigen)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
remleidingen
« Reactie #4 Gepost op: do, 23 feb 2006, 17:29:07 »
ZO:



zagen de remleidingen er onder de Polo 1 uit.. Niet best dus.

Verrotte stukjes vervangen (dus niet de complete leidingen) door met een speciaal fels-setje zelf leidingen te maken (setje van Midlock   Zie hier

De voorste remleiding, rechtsvoor, wil je namelijk niet vervangen met een ingebouwde motor.

Achter heb ik ook slechts een stukje vervangen (en niet compleet onder de auto door), zelfde setje.  
Koppelingen zijn niet de beste oplossing: in elke overgang kan er (potentieel) lucht achterblijven..

Beter is natuurlijk alles in 1 keer vervangen voor koperen leidingen: die roesten niet. (standaard zijn ze bij vw's van 'ijzer' en dat roest dus.

Airoquipe (ofziets) schijnt zelfs complete stahlflex leidingen te verkopen, van hoofdremcylinder tot aan de achterste zuigers aan 1 stuk dus!!! Dit om overgangen in koppelingen uit te sluiten en zo de beste garantie voor een lucht-vrij remsysteem te geven.....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
remleidingen
« Reactie #5 Gepost op: do, 23 feb 2006, 18:30:14 »
airoquipe???

ben je dan ook van dat zompige gedrag af? want ik vind het niet echt fantastisch remmen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
remleidingen
« Reactie #6 Gepost op: do, 23 feb 2006, 19:03:20 »
Nou,. denk 't niet :)

zompig gedrag klinkt mij als 'lucht' in de oren.

Als je goed ontlucht, doorspoelt, ververst, in de juiste volgorde, etc etc dan zijn standaard polo remmen gewoon goed. Niet sponzig, niet zepig, zonder zware punten of wat dan ook in t pedaal.

Je mag natuurlijk klagen over de remvertraging (kleine blokjes), fading bij circuit(achtig) gebruik en de hoeveelheid benodigde pedaalkracht, maar daarnaast valt er op goedwerkende polo remmetjes toch maar weinig aan te merken qua werking.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
remleidingen
« Reactie #7 Gepost op: do, 23 feb 2006, 23:01:44 »
Zompig komt ook door de rubberen slangetjes die na verloop van tijd wat flexibeler worden .. dus als je dan remt zetten ze uit
100 euro bij Goodridge .. zou willen dat het waar was : je vergeet de nippeltjes en die zijn het duurst
Maar wel erg weinig slijtage

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
remleidingen
« Reactie #8 Gepost op: do, 23 feb 2006, 23:15:14 »
heb bij Goodridge wel eens een paar stukjes leiding op maat laten maken: was toch 225,- kwijt en het waren echt hele korte stukjes.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
remleidingen
« Reactie #9 Gepost op: vr, 24 feb 2006, 02:27:18 »
I like nipples
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl