Bedankt voor de snelle reacties.. Dat hikken is mij wel duidelijk ja dat heb je met een aav in originele staat ook als je hem ´te´ snel doortrekt van de 1 naar de 2
Bij mij merk ik vooral het inhouden als ik dus in de 2 heel langzaam uitrol en dan wat gas bij geef, de reactie komt dan een stuk later. (Dus om je voor te stellen, je rijd op een T- splitsing af, terugschakelen naar de 2 en bijna op het kruispunt aangekomen kun je doorrijden (heel laagtoerig): Hij pakt dan erg laat op alsof hij even geen brandstof krijgt of juist teveel. In mijn herinnering had de wagen dat eerst niet zo erg dus misschien toch een teken dat de benzinepomp niet meer zo fris is..
Ik ga de elektrische componenten nog eens allemaal nalopen, de verdeler ziet er gewoon goed uit en de kabels zien er ook niet slecht uit en slaan niet over.. Misschien dat ik deze toch eens mee vervang want ik weet niet of dat ooit gebeurt is.
Ik heb toch wel wat plannen met de aav als basis:
- Spaghetti (kat weglaten met daarachter een ruimere midden demper die aansluit op de remus einddemper)
- Aav kop bewerken (Iets minder radicaal tegenover die kop die in mijn voorsteltopic staat)
- 3F of ABU nokkenas, kop reviseren en schoonmaken met gepolijste kleppen.
- Aav inlaat flowen en afmeten op de inlaatpoorten van de kop met kort gewiekte egel
- 1.8 gasklephuis met aav injectiedelen (ECU zal wel niet overweg kunnen met een volledige 1.8 injectie? en de benzinepomp ook zeker niet
)
- Qua filter lijkt mij uiteindelijk toch de beste optie om de originele paddo te behouden i.c.m. de koude lucht aanvoer via de grille.
Het mooiste zou zijn om er dan ook een k&n inlegfilter in te leggen. Met die open filters zuig je 9 van de 10x warme lucht aan heb ik het idee.
Of de monopisser dit allemaal bij kan houden is dan natuurlijk de vraag en als het echt klote loopt dan moet ik wel met carbs gaan rijden.. dat hikje van de 1 naar de 2 kan ik mee leven en het hoeft ook geen extreme sprint auto te worden maar ik ben gewoon benieuwd wat er met 'semi' onderdelen i.c.m. injectie te behalen valt. Omdat het een daily is moet het ook een beetje betrouwbaar blijven en zal ik met een goede basis moeten beginnen.
@ Lowrida: Jammer dat je die sedan hebt verkocht
waar rij je nu in? Heb je ook wel eens met het originele filter gereden op je aangepaste aav?