De andijvie-stamp was niet helemaal warm. De eerste 2 lampen die ik thuis aandeed knapten kapot... Het is zo'n dag, en dan ben ik over het algemeen nog wel een zondagskind...
Kan ik op de straat een sleutel op de krukasbout krijgen, om deze rond te kunnen draaien en te zien wat de rest doet? Belangrijkste is nu om uit te sluiten of het probleem in het blok ligt (grootste kans, lijkt me), of in de bak/koppeling/startmotor-combi...
Als het de distributieriem is, ik had verwacht dat dit (het welbekende 'tikkertje spelen') met iets meer spektakel zou gebeuren...
@BT: met alle respect ga ik nu niet weer even 30 km terugrijden om in donker en kou alsnog even te gaan kijken, om jouw nieuwsgierigheid te bevredigen...
Voor wat betreft de GT: die is gekocht als tijdelijke en zeer goedkope (€ 300) auto voor transport. Heeft me heel wat kilometers trouw iedere dag van en naar werk gebracht. Er is bewust door mij niet echt in geïnvesteerd (behalve nieuwe olie, remvloeistof, een ashoes en een blauwe tempsensor), omdat de auto maar voor tijdelijk was, een kas heeft die grotere investeringen niet rechtvaardigen (want 2F en niet mooi/goed meer), sowieso al ruim 2,2 ton heeft gelopen, en ik andere auto's heb die de investeringen beter konden/kunnen gebruiken.
Ben al met al niet ontevreden, hoor, een half jaar intensief mee gereden, tegen 15 cent/kilometer, inclusief aanschaf, brandstof en onderhoud. Het zou leuk zijn geweest als-ie nog 2 weekjes was blijven leven, maar ja...