Auteur Topic: start problemen  (gelezen 1050 keer)

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
start problemen
« Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 22:26:19 »
heren,

ik heb een wijgende auto met een NZ motorblok.

je start hem, hij slaat rond, net slaat i aan en dan dondert hij meteen uit!.

vol gas helpt niet. gisteravond wou hij alleen lopen als je niet aan het gas kwam, zodra je het gas aan tikte kletterde hij uit.

er draaien overduidelijk 2 brandstof pompen, er wordt brandstof geïnjecteerd. heb reeds de hallgever vervangen door een nieuwe, brandstofpomp ook.

heeft iemand eenig idee wat dit kan zijn.

ik heb hem nodig voor mijn werk;).

bedankt alvast.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: start problemen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 22:29:02 »
trouble shoot in je vraagbaak -> slaat af bij gas geven -> luchtfilter
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: start problemen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 19 mrt 2012, 23:09:02 »
Luchtfilter is niet aannemelijk, tenzij er een muizenfamilie ingetrokken is.
Maar iets met lucht kan logica inzitten: valse lucht NA de luchtmassameter is een NZ gevoelig voor.
(gescheurde carterontluchtingslang oid is vaak boosdoener)

Andere gedachte: blauwe tempsensor.
Starten + stekker lostrekken: motorloop veranderd is oke, veranderd er niks: doet es proberen te vervangen
(stukken goedkoper dan de onderdelen die je tot nu toe voor jan joker hebt vervangen)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: start problemen
« Reactie #3 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 09:03:59 »
Kijk even of de klep in de luchthoeveelheidsmeter niet vast zit. Die moet vrij kunnen bewegen.
Ook al eens gehad dat die vast zat, dan loopt de motor heel beroerd...

Verdelerkap / rotor ook al gecontroleerd?

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #4 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 17:46:55 »
@dennis:

verdelerkap en de rotor zijn net 10.000 KM oud.
ook heb ik de klep bekeken en deze zit niet vast.
heb ook al een andere geprobeert.

@sjon,
carterontluchting heb ik gecontroleerd, ook heb ik een dop in dat 90graden knikje onder de slang gedrukt die van het filterhuis naar de inlaatspruitstuk gaat. dit deed niets uit.
de blauwe tempsensor heb ik vervangen gehad, dit bracht geen verschil erin. de motor wil wel aanslaan, maar dondert derect weer uit, ik kan het verschil niet zoo goed bekijken.

@recordc.
ik heb de kap van het luchtfilterhuis af gehaald. gewoon los met de klemmen zodat hij geen last zou kunne hebben van een vies filter, dit mocht niet verschil uit maken.

ik heb nu gezien dat de bougies goed vonken. de boubine krijgt srtoom en de halgever werkt.  maar ik maak mij druk over de injectie. hoe kan ik zien dat deze goed werkt en hoe kan ik dit controleren ( met de multimeter bijv ) of heeft iemand in de buurt van leeuwarden een NZ computter ( en of ook dat chipje eronder ) die ook een betaalde taxi aan bied. heeft iemand ook enig idee wat de stekker indeling is?. of wat het verder nog kan zijn? ik weet egt niet wat het verder nog kan zijn!.

bedankt alvast!;)
« Laatst bewerkt op: di, 20 mrt 2012, 20:05:49 door mistermy »

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: start problemen
« Reactie #5 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 18:19:38 »
Stomme gedachtengang misschien, maar zit de luchtmassameter (stekker op het luchtfilterhuis) wel goed vast?

Sinds wanneer heeft de auto problemen? En is er voordat de problemen optraden iets los geweest in de motorruimte?

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #6 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 18:47:34 »

Vincent.
ik zit met mijn handen in het haar, dus sta open voor de gekste dingen. ik heb de stekker gecontroleerd. deze zit goed vast.
ik maakte het zondag avond voor het eerst mee. en gisteravond laat deed i nix meer. in tussen tijd wel nog naar mijn werk geweest.

ik heb HHO in mijn auto.... maar dat staat er 100% los van.

wat mijn op valt is namelijk dat als ik hem op contact zet, ( dus niet doorstart) normaal de brandstofpomp aangaat, en dan naar een paar seconden weer uit.
als ik hem nu alleen op contact zet, dan draait i langere tijd door. vandaar mijn gedachten naar de computter, als het niet zoo is. kan ik de draden van de lucht massa meter ook doormeten? waar komen deze uit?, en kan ik ook de halgever- draden doormeten ergens?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: start problemen
« Reactie #7 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 18:56:41 »
Als de pomp doordraait is je ecu kapot.
Meestal komt dit door een massaprobleem.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #8 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 19:33:49 »
@Marcel

ok, ECU.... wie zou mijn daarmee uit de brand kunnen helpen?.... en.... wie kan mij die toerijden tegen wat cash?...

eronder zit ook nog een zwart blokje, heeft dat ook iets uit te maken?.

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #9 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 19:51:29 »
als het niet te ver weg is, kan ik misschien nog de auto van buurman regelen.. kan iemand binnen de groep POLO86C rondbellen?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: start problemen
« Reactie #10 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 19:56:20 »
Volgens mij heb ik nog wel een NZ computer liggen. Weet zo snel niet wel onderdeelnummer je precies nodig hebt? Die ik heb liggen mag gratis en voor niks weg. Onderdeelnummer heb ik niet bij de hand. KAn ik evt morgen voor je opzoeken

Anders heb ik ook nog wel een NZ computer met complete auto er omheen :) Die mag ook weg, maar dan niet helemaal gratis en voor niets!  -uitlachen-
« Laatst bewerkt op: di, 20 mrt 2012, 19:59:53 door Vincent »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: start problemen
« Reactie #11 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 19:57:44 »
Vertel er dan ook gelijk bij waar je huis woont
(of beter: zet 't in je profiel)

Ik heb iig geen specifieke NZ-spulllen liggen.

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #12 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 20:00:53 »
vincent, PM!

Offline mistermy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
  • Jan
Re: start problemen
« Reactie #13 Gepost op: di, 20 mrt 2012, 20:10:15 »
Sjon, gedaan.

bedankt. had ik nog niet gezien, in de veronderstelling dat het klaar was.... is het nu egt goed;).

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: start problemen
« Reactie #14 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 13:20:54 »
Ik ga met Marcel mee.
En dan niet alleen ECU vervangen, maar ook het zeer waarschijnlijk aanwezige massaprobleem oplossen.
Anders is de nieuwe ECU ook zo weer stuk. Been there, done that.

Injectoren controleren: injectoren hoor je tikken als ze aangestuurd worden.