Aangaande het "Polo86cRegister-topsnelheid" verhaal: Misschien dat ik ooit eens probeer hoe hard* de Polo kan rijden met de huidige setup, voor nu ben ik vooral bezig om de ombouw betrouwbaar te maken. [*GPS cijfers]
Na een aantal kilometers ermee gereden te hebben, ben ik echt tevreden met het resultaat tot nu toe. Enkel zijn er nog wat (cruciale?) verbeterpunten:
- De bevestiging van de carburateurs op/aan het spruitstuk moet beter. Ik heb twee keer een situatie gehad waarbij de carburateurs van het spruitstuk "glijden". De eerste versie silicone rubbers waren aardig kort, zodoende afgelopen zaterdag langere rubbers gesneden en gemonteerd. Hiermee hoopte ik het probleem op te lossen, tegendeel is waar, gisteren gleden ze er alsnog af. Volgende stap is het maken van bevestigingsbeugels [carburateurs <--> motorblok], hier ga ik a.s. zaterdag aan beginnen.
- Versnellingsbak laat zijn sporen achter en zingt lichtjes in 1, 2 en 5. Lekke keerringen zijn de oorzaak van het lekken, misschien dat hierdoor het oliepeil te laag is en ook het zingen veroorzaakt. Zal binnenkort een liter olie halen en de bak bijvullen. Revisie van de bak is nog even buiten budget, bij nood ligt er nog een 4-bak op voorraad.