Auteur Topic: info bekend over een g40 hier?  (gelezen 2033 keer)

Offline timothy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Timothy Windau
info bekend over een g40 hier?
« Gepost op: wo, 16 mei 2012, 18:15:38 »
hallo,
ik ga zaterdag kijken voor een g40 maar vroeg me af of er hier iets bekend is over die auto.
is volgens zeggen 10jaar van vorige eigenaar geweest dus dacht misschien is hij bekend op het forum of kent iemand de vorige eigenaar.
de glader is 30.000km geleden gereviseerd maar ik vind het best een risico omdat je vaak leest dat het niet goed gedaan wordt, maar je zou denken als die er alweer 30.000 op heeft zitten dat het wel goed is toch?
zit wel een drukmeter in de auto dus hier ga ik even naar kijken, hij moet maximaal 0.6(1600) of 0.7(1700) bar zijn als het goed is hij is niet getuned.
link naar advertentie: http://link.marktplaats.nl/553406135
kenteken: fz-zn-93

hoop dat ik het goed gepost heb, had al in archief gekeken maar kon hem niet vinden. en hoop dat er hier meer info over beschikbaar is.

alvast bedankt

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 18:49:08 »
Als je proef gaat rijden, en de motor is nog koud, let dan even op wanneer de huidig eigenaar je toestaat om het gas in te drukken: Als ie amper de straat uit is ( en dus koud ),.. dan is dat waarschijnlijk een veeg teken.

Maar 0,6 bar is een nette waarde hoor, voor een niet getunede motor ( lees: standaard poelie ). En als de huidige eigenaar hem daadwerkelijk al 10 jaar heeft, dan is dat ook iets wat meerwaarde heeft. Als het verkoper de auto echter pas heeft, en de vorige eigenaar had m tien jaar... vraag je dan vooral af waarom de huidige verkoper er zo snel weer vanaf wil.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline timothy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Timothy Windau
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #2 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 19:11:26 »
ja idd, ik had gelezen dat de motor ook 90 graden moest zijn, maar bijvoorbeeld de polo van me pa blijft op 70 graden tenzij je stilstaat dan wordt die wel 90 tot de fan inslaat.
maar ik zal er op letten.
de huidige eigenaar heeft een tenaamstelling vanaf 3-2012 maar volgens mij is het een soort handelaar, hij had laatst ook nog 2 golfjes 2 staan ofzo vandaar.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #3 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 22:55:10 »
De wagen staat al wel een hele tijd te koop. Dit hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar het is wellicht gunstig voor je onderhandelingspositie ;)

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #4 Gepost op: do, 17 mei 2012, 08:37:32 »
ken die g40 niet , maar kijken en praten kan altijd

zag wel gistere deze toevallig op volksforum http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99923
das wel een bekende hier en denk ook wel een goede staat

succes met zoeken en proefrijden .

als het niet lukt kun je altijd nog mijn g40 kopen voor veel  :)

Offline timothy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Timothy Windau
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #5 Gepost op: za, 19 mei 2012, 20:22:50 »
vandaag wezen kijken maar er zat een kraak/zwaar tikkend soort geluid in de wielophanging rechtsvoor bij het optrekken, auto trok naar rechts en had net nieuwe banden dus uitlijnen denk ik, en de g-lader kwam niet boven de 0,4 0,5 bar uit als ik het goed had dus daarom besloten hem te laten staan, verder zag die er wel netjes uit. dus met pijn in mijn hart laten staan maar vond het anders te duur worden en kon het bijgeluid niet echt plaatsen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #6 Gepost op: za, 19 mei 2012, 20:38:00 »
Pijn in je hart ?  Van opluchting  :) -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 20 mei 2012, 08:22:43 »
Pijn in je hart ?  Van opluchting  :) -dunno-

 -uitlachen-

Offline timothy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
  • Timothy Windau
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 20 mei 2012, 10:07:33 »
hahah ja inderdaad:P

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: info bekend over een g40 hier?
« Reactie #9 Gepost op: zo, 27 mei 2012, 18:32:55 »
De injectoren tikken ook vrij hard, als je dit nog niet eerder gehoord hebt. 0.5 max is idd wel weinig druk. Kan van allerlei oorzaken hebben, lekkage ergens, g-lader revisie nodig of vervangen..

Verstandige keuze denk ik!

Maar als je nog eens gaat kijken naar een g40 houdt dan rekening met het tikken van de injectoren. Daarnaast bromt de g-lader natuurlijk ook mee!