Auteur Topic: Apk met te brede banden  (gelezen 1167 keer)

Offline Tommy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Apk met te brede banden
« Gepost op: wo, 10 mrt 2004, 23:14:24 »
Hey all,

Volgende week moet ik APK. Geen probleem; Polo is prima. behalve dan mijn voorwielen. Zoals in het boutentopic te lezen is heb ik nu Golf I cabrio velgen met 185-rubber. Heel gaaf, stuurt lekker. Maar linksvoor loopt het wiel aan als ik wat strak stuurwerk doe. En nu ben ik bang dat ik de APK er niet mee door kom. Ik weet wel dat ze geen proefrit maken, en dus zeker niet vlot over drempels zullen gaan. Maar voor het geval dat...
Heeft er iemand een setje 13" originele velgen beschikbaar? Twee stuks is genoeg: zet ik ze er voor op. Met een beetje APK-knap rubber. Ik wil ook best ff een dagje ruilen; jij mijn (voor-) wielen, ik de jouwe.
Ik denk erover om gewoon naar de APK te gaan en als ze zeuren wil ik ff wielen switchen. Dan is het dus fijn als ik iemand in de buurt achter de hand heb. Ik woon trouwens in Delft...
Ben benieuwd naar de reacties!

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Apk met te brede banden
« Reactie #1 Gepost op: wo, 10 mrt 2004, 23:52:59 »
Wielen die aanlopen zijn niet zo erg, ze rijden er niet mee.
Je wielen mogen alleen niet buiten je wielkasten komen! Daar controleren ze wel op!
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Apk met te brede banden
« Reactie #2 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 00:19:29 »
Ben ik het nog niet met je eens. Ik had voorheen 185/55R14 op 6j ET38 en 40mm verlaging onder de polo en zichtbare schuurplekken aan de binnenkant van de wielkasten. Dat stond garant voor een afkeur volgens diverse (onhankelijk van elkaar gevraagd) Keurmeesters. Gelukkig heb ik nu andere slofjes er onder en geen last van aanlopen/schuren en een afkeur :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Apk met te brede banden
« Reactie #3 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 07:56:42 »
Ehmz,. Mijn Plo heeft ook schuurplekken..

Van de 175 / 65 R13 brede zomer banden..

Nu (met 155/70 R13) winterbanden staat de schuurplekken nog steeds in de wielkasten..

Word ie nu afgekeurd?

Waarschijnlijk wel.. maar niet daarop :-)

Creatief met kurk, en geluk met keurmeesters, dat is waar het omgaat.. Ennuh: er altijd voor zorgen dat je een stapeltje standaard velgen met APK proof banden hebt, is nooit een gek idee...
Tommy: Waar zijn de velgen/banden heen die je er eerst op had liggen?!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Apk met te brede banden
« Reactie #4 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 11:54:05 »
Citaat
Ik had voorheen 185/55R14 op 6j ET38 en 40mm verlaging


Heeft onze groene cq stofgrijze steilheck ook, is zelfs lager!

Gewoon door de APK gekomen...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Tommy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Apk met te brede banden
« Reactie #5 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 15:04:34 »
Mooie reacties allemaal. Maarre, ik wacht nog op degene die in de buurt van Delft woont en mij (als het nodig mocht blijken) een wiel wil lenen. 1, want ik zet ook wel mijn reserve wiel erop als het moet. Mijn eigen wielen moesten op de golf die naar de sloop ging...

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Apk met te brede banden
« Reactie #6 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 16:39:27 »
Moet dat wiel wel dezelfde breedte van de band zijn zoals je die leent ... Zo niet : APK afkeur
Anders kon je ook wel je reservewiel monteren n'est ce pas ?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Apk met te brede banden
« Reactie #7 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 16:44:23 »
IMHO: zorg voor een velg/band combinatie die niet aanloopt, ben je van al het gedonder af.
Of (laat) de wielranden omrollen, heb je wat meer ruimte in de wielkast.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Apk met te brede banden
« Reactie #8 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 16:45:08 »
Mooie reacties allemaal. Maarre, ik wacht nog op degene die in de buurt van Delft woont en mij (als het nodig mocht blijken) een wiel wil lenen. 1, want ik zet ook wel mijn reserve wiel erop als het moet. Mijn eigen wielen moesten op de golf die naar de sloop ging...

Je mag mijn wielen wel ff lenen. Zijn standaard hockenheimvelgjes met goede michelinbanden. Ik woon in Den Haag. Is wel mijn dagelijks vervoer dus ik moet wel ff op jouw wielen rijden!
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Tommy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Apk met te brede banden
« Reactie #9 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 22:51:20 »
Michiel, super!
Natuurlijk krijg je dan mijn wielen. Ik denk dat ik gewoon de apk laat doen. Als de kerel gaat klagen zou ik graag jou contacten en dan donderdag avond ff jouw wielen erop zetten. Dan vrijdag ga ik weer bij die kerel langs, kan hij alsnog mijn auto goed keuren en dan wisselen we ze 's avonds (vrijdag) weer terug. Dit is mijn e~dres: cccpxxx@hotmail.com. Als je mij jouw foonnummer wilt mailen, dan kunnen we details bespreken. Eerste vraag van mij zou zijn: zou je donderdag avond kunnen?
Vast bedankt zover.

p.s. en dat uitdeuken/ ruimte maken in de wielkast moet idd, maar wel als de vorst uit de grond is. Nu vind ik het nog te koud om te beunen...

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Apk met te brede banden
« Reactie #10 Gepost op: vr, 12 mrt 2004, 22:32:33 »
Wielen die aanlopen zijn niet zo erg, ze rijden er niet mee.
Je wielen mogen alleen niet buiten je wielkasten komen! Daar controleren ze wel op!

eilaas, ze maken wel een proefvluchtje om de algemene rijeigenschappen te testen.( zoals jij ook regelmatig met michiel doet!! -naughty- )
trotse mama!