Zo te zien aan je reeds geposte berichten, heb je toch al enige ervaring/kennis met auto's, niet? Dat, in combinatie met inderdaad eens goed rondkijken in andere topics, moet toch al veel info geven, niet?
Hangt er allemaal van af in welke staat de polo zich bevind, hoe die is behandeld door de vorige eigenaar(s), hoe lang die al dan niet heeft stil gestaan en in hoeverre je eigen kennis, kunde, werkruimte en werkmateriaal is.
Kwaaltjes en slechte plekken om op te letten? Er zijn er bij een aankoop van een oldtimer genoeg om op te noemen. Roestvorming om er maar 1 te noemen, zeker op plekken waar je niet direct kan kijken: onder het tapijt, holle ruimtes, binnenkant deuren. Maar ook rondom de auto: onderstel, balken, wielranden, wielkassen, stijlen, enz.
Hoe is de motor? Zijn de raam-, deur-, en kofferrubbers nog in goede staat, dat wil zeggen functioneel.
Misschien kan je aangeven over welke polo het gaat? Bij het posten van enkele foto's of de verkoopsadvertentie (als die er is), kan je meer gerichte vragen stellen.
In ieder geval: veel succes met een eventuele aankoop. En goed rondkijken/afwegen tussen alle aanbiedingen en niet doen als je twijfelt. Maar eens het polo-virus je te pakken heeft, geraak je er niet snel van af