Auteur Topic: kunstof kappen rond D-riem  (gelezen 1878 keer)

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Gepost op: wo, 24 mei 2006, 08:39:26 »
hoi,

ik ben van plan as weekend een 3f blok in mijn polo te knutselen, nu was ik gister bezig het blok schoon te maken, en vroeg ik me af of de kunstof kappen rond de distributie riem niet gewoon weg kunnen. hebben ze echt nut? behalve de merktekens dan?
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #1 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 08:54:40 »
bij mijn ouwe motor zijn ze van staal,

maja maakt niet veel uit, die kun je zeker weglaten enige probleem dat je hebt is dat er geen bescherming meer is voor je d-riem, dus als er ooit eens iets in je motor komt en t tussen de d-riem komt dan heb je kans dat je motor in de soep loopt....

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #2 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 09:01:34 »
bij mijn ouwe motor zijn ze van staal,

maja maakt niet veel uit, die kun je zeker weglaten enige probleem dat je hebt is dat er geen bescherming meer is voor je d-riem, dus als er ooit eens iets in je motor komt en t tussen de d-riem komt dan heb je kans dat je motor in de soep loopt....

tja das idd een risico dan, maar het is niet erg als bij het onderste tandwiel olie/vet en zand komt ofzo? nu is dat mooi schoon namelijk.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #3 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 09:08:08 »
bij mijn ouwe motor zijn ze van staal,

maja maakt niet veel uit, die kun je zeker weglaten enige probleem dat je hebt is dat er geen bescherming meer is voor je d-riem, dus als er ooit eens iets in je motor komt en t tussen de d-riem komt dan heb je kans dat je motor in de soep loopt....

tja das idd een risico dan, maar het is niet erg als bij het onderste tandwiel olie/vet en zand komt ofzo? nu is dat mooi schoon namelijk.

het lijkt me dat dat wel voor extra slijtage zorgt, en ik zou het risico van een knappende V-snaar die je in de distributieriem slaat en de boel in de soep laat lopen niet aandurven, maar dat ligt aan je prioriteiten. Ik denk dat je door de mogelijke extra slijtage vaker je distributie-riem zal moeten vervangen, en eventueel de distributie tandwielen.
Pimp my Polo

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #4 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 10:15:22 »
dan zou mijn 2de keuze zijn om het onderste gedeelte mooi te laten zitten en de bovenste kap te verwijderen, dan is het onderste tandwiel en de waterpomp gedeeltelijk beschermd. en zie je toch het nokkenastandwiel+riem. vind dat wel mooi staan namelijk. (en de afdekkap ontbreekt dus die zou ik dan toch van de sloop moeten halen)

ben wel van plan de bovenste kap te verzagen zodat het merkteken nog wel intact blijft.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #5 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 11:51:42 »
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #6 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 13:12:18 »
lijkt me duidelijk!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #7 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 13:58:12 »
das idd niet helemaal de bedoeling..

maar het roept toch weer een vraagje op: waarom breekt zo'n v-snaar, puur slijtage?
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #8 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 14:15:46 »
das idd niet helemaal de bedoeling..

maar het roept toch weer een vraagje op: waarom breekt zo'n v-snaar, puur slijtage?

ja, vaak slijtage, verkeerde spanning, maar er zijn ook minder voorkomende dingen, als iets wat van de weg in de motorruimte springt en tussen de v-snaar komt, of een scherp of uitstekend onderdeel waar de v-snaar langs schuurt, maar ook door een versleten dynamo-lager, waardoor de as in de dynamo kantelt en dus scheef komt te zitten en voor meer frictie, hitte en slijtage aan de v-snaar zorgt.

Ik heb 1 keer (ik was passagier) met een golf 2 diesel een geknapte v-snaar gehad, dat ging met zoveel kracht dat hij door de isolatie van de motorkap sloeg.

Op polo's kan je de V-snaar ook slecht zien van boven, dus regelmatig de spanning en slijtage ervan controlleren zal er waarschijnlijk niet bij zijn.
Pimp my Polo

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #9 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 14:30:31 »
veel voorkomende reden:




Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #10 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 14:54:37 »
krijg hier soort van groenzieke smileys..


maarre hoop toch niet echt zo'n beestje tegen te komen hier..



This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #11 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 15:14:20 »
Mijn coupe komen ook geen kappen om de D-riem, maar die is dan ook niet voor dagelijks gebruik.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #12 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 17:29:05 »
Met of zonder kap is je eigen keuze.
M'n 2f coupe rijdt zonder: vind ik mooier.
Andere polo's zullen met kap blijven: is uberhaupt niks show&shine aan.

Zonder kap: riemen vaker vervangen (klusje van niks: je kan er lekker goed bij),
maar er blijft een klein risico.......

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #13 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 17:45:46 »
veel voorkomende reden:


Die honda motoren kunnenook nergens tegen -uitlachen-  ben ik blij dat ik weer een polo heb -dj-
GROTER is niet altijd beter

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
kunstof kappen rond D-riem
« Reactie #14 Gepost op: wo, 24 mei 2006, 18:49:53 »
ja zal wel een doorlink verbod opzitten...