Auteur Topic: Ruitenwissers vastgevroren  (gelezen 1097 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ruitenwissers vastgevroren
« Gepost op: wo, 25 feb 2004, 10:58:58 »
Vanochtend de ongelooflijke handige actie uitgehaald die iedereen een keer moet mee maken:

Ruit bevroren (met hagelslag en al), ruitenwissers aan....

Ik dacht: voor ik ga krabben alsvast ff starten, ontdooit de binnenkant net ff iets sneller.. Helaas stonden de ruitenwissers nog op de o-zo-luxe interval.

wiewp-wiewp hoorde ik het motortje doen toen ik t contact aanzetten.. de wissers deden echter helemaal nix.. -boehoe-

Nu zijn ze vleugel lam, en heb nog niet kunnen kijken waar t mis is..

Glukkig zijn we hier allemaal even slim, en dus heeft iemand anders het vast eerder mee gemaakt..

Wat is er nu stuk? (voor ik in de kou gaan staan kloten).. -klus-  

Motortje doet t nog, wissers wissen ook, maar ze doen t niet helemaal soepel: ze zijn ook 'vrij' te bewegen.. de rechterwisser begon spontaan de motorkap te vegen, en als ie al op de ruit zwiepte, raakte ie in gevecht met de linker....

Is het gewoon ff zoeken, of is er dat ene palletje/dingetje/mechaniekje dat ik moet checken?

 -uitlachen-
Jaap  word uitgelachen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Ruitenwissers vastgevroren
« Reactie #1 Gepost op: wo, 25 feb 2004, 12:51:46 »
withstupid
Dus..
Waarschijnlijk is je gekartelde busje(tenminste wat hoort te zijn) waarmee de ruitenwisserarm op het motorasje gedrukt zit en beetje kaal, of precies de andere kant dus die van de asjes.

Maar ik hoop die van de arm, want dat is een kwestie van sloop en klaar is jaap..... (of het moertje wat erop zit om hem te borgen vaster draaien ?)

Mijn broer met zijn renault 5 heeft dat ook eens gehad, maar toen scheurde de carosserie waar het motortje op vast zat  -uitlachen-
grz
Jeroen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ruitenwissers vastgevroren
« Reactie #2 Gepost op: wo, 25 feb 2004, 16:22:51 »
Hey,. t is geen renault!!

Hoewel de Kliko van Leontine 1 feature heeft die ik wel op den polo zou willen hebben: zet je het contact af, maar stonden de ruitenwissers nog aan? tik je de ruitenwisserhendel terug naar de nul stand, maken de ruitenwissers netjes hun slag af.

Ik hoop de armpjes.. anders word het haasten naar de sloop
-sturen-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ruitenwissers vastgevroren
« Reactie #3 Gepost op: wo, 25 feb 2004, 17:33:05 »
en gehaast naar de sloop :-(

Die aan de bestuurderszijde heb ik kunnen fixen door gewoon ff los en vast te maken..

Die aan de bijrijderskant was helemaal rond (tap-eindje + armpje)... nieuwe arm: 19 euro, vrijdag geleverd.. dat duurt te lang,.  dus op de sloop voor 5 pleuri een ander armpje gehaald en dat werkt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken