Auteur Topic: Tank gerepareerd!  (gelezen 783 keer)

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:23:19 »
Halllooo!

Ik had een lekke tank.... Zag een aantal dikke gaten en dacht.... mmmm...  afzagen die hap en GOEDE slang ertussen.

Zo gezegd, zo gedaan....

Ik had op de faq gelezen dat dit geen goede oplossing zou zijn, nou, ik ben er enthousiast over! Werkt echt geweldig, ook kan ik gewoon full-speed tanken!

Zie foto's...
ach, het is een lifestyle....

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #1 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:23:43 »
foto 2
ach, het is een lifestyle....

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #2 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:23:58 »
foto 3
ach, het is een lifestyle....

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #3 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:24:15 »
foto 4
ach, het is een lifestyle....

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #4 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 21:25:26 »
oohhh ja... tip van de meester...

Zet de slang in half uur in kokend water en gebruik veel zeep!!!

De slang heeft binnendiamter van 40, de buitendiameter van de buis is 42.
ach, het is een lifestyle....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Tank gerepareerd!
« Reactie #5 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 22:24:10 »
Vraag: hoe stug is de slang? En is ie brandstof bestendig?

Mijn ervaring: in de bocht onderin knikt de slang dubbel: geen full-speed tanken dus..

Als jou ervaring anders is: wat voor slang is t? en waar heb je m vandaan?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #6 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 22:26:23 »
Ik heb dit vaker gezien: het nadeel is dat de slang onderaan gaat knikken. Dat betekend lannngzzaamm tanken en op den duur toch weer lekkage -boehoe-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #7 Gepost op: vr, 04 nov 2005, 22:34:51 »
Ik was ook bang dat hij ging knikken, maar hij knikt niet meer als de 'deuk' die er in de originele metalen leiding zit.

De slang is bestendig tegen alles. beste slang die er te krijgen was heb ik gekocht.

Ik heb deze slang gekocht bij pehavo in oss.
De slang is redelijk stug, dus moest best veel kracht zetten om m op de goede plek te krijgen, maar viel me 100% mee.
ach, het is een lifestyle....

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Tank gerepareerd!
« Reactie #8 Gepost op: za, 05 nov 2005, 14:50:35 »
Gewapend neem ik aan? Die knikt ook niet zo makkelijk...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Tank gerepareerd!
« Reactie #9 Gepost op: za, 05 nov 2005, 15:20:45 »
Ik heb me laten vertellen dat het dezelfde slangen zijn die gebruikt worden op vrachtwagen die met chemische stoffen rijden.

Merk: Carbocord

Olie- en benzinebestendige slang
geschikt voor koolwaterstoffen tot maximaal 40% aromatengehalte.
Werkdruk:10 bar
Barstdruk : 30 bar
Temperatuurbereik : van -25°C tot +80°C
Binnenwand:NBR, zwart, glad
Buitenwand:NBR/CR, zwart, met doekafdruk, met "static-wire´
ach, het is een lifestyle....