Dag allemaal,
Ja: je begint simpel met het erin zetten van een 5-bakje en voor je het weet ontwaakt de aangeboren afwijking weer die zich voor het eerst flink uitte toen je op je 15de al brommertjes ging opvoeren. Door de jarenlange onderdrukking van die tic, komt deze terug met een ongekende felheid...
Helemaal verkeerd gaat het dus wanneer je ook nog eens de pech hebt dat je een Serge tegen het lijf loopt die wel eens van het tunen van 86ctjes heeft gehoord...
Voor je het weet heb je zonder dat je het echt hebt kunnen helpen binnen 10 minuten heel Ebay Duitsland leeggekocht en kun je niet wachten het autootje waar je al 10 jaar standaard (en met 33 kW) met alle gemoedsrust in rijdt te tunen.....
Parallel aan het leegkopen van Ebay lees je natuurlijk ook nog even ALLE topicjes door en krijg je allemaal hele goeie ideeen die je dus ook "even" MOET gaan doen: je kunt het gewoon niet echt meer helpen.
In Janko's topic zie je dan hoe goed andere wieltjes onder een Polootje kunnen staan. Tijdens "tuning therapie sessies" met Serge heb je al geleerd dat wanneer je wat gaat opvoeren, je het beste een verlagingssetje met 175/55-14 eronder kunt zetten.
Ineens realiseer je je dat je het toch weer niet kunt laten op Ebay/Marktplaats naar andere wieltjes te gaan kijken.
Mijn plan is een 60/60mm verlaging set onder mijn 86c te zetten met wielen gekleed in bandenmaat 175/55-14.
Vraag: wie kan voor mij het volgende velggegevens lijstje compleet maken voor mijn zoektocht met de gedachte dat ik als ik absoluut niet wil dat er ook maar onder welke omstandigheid (inveren/maximale stuuruitslag) IETS aanloopt:
1. Velgdiameter: 14"
2. Velgbreedte: 7J??
3. LK: 4x100
4. ET:
5. Bandenmaat: 175/55-14
6. Is de afrolomtrek van 175/55-14 hetzelfde als de originele 135 R 13 bandjes ivm het aflezen van de snelheidsmeter (heel veel flitspalen in de randstad)?
Groet, Jan.