Auteur Topic: Wat is de blokhoek  (gelezen 802 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Wat is de blokhoek
« Gepost op: wo, 19 okt 2005, 08:11:49 »
Hallo allemaal,

De motor in een 86c staat "naar voren" gekanteld.

Mijn vraag: heeft iemand de exacte waarde hoeveel vanuit verticaal?

Er is enige haast bij voor het lassen van een inlaatspruitstuk.

Svp exacte aantal graden vanaf verticaal: mijn schatting is een graad of 25, maar dat is slechts een schatting.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Wat is de blokhoek
« Reactie #1 Gepost op: wo, 19 okt 2005, 08:19:47 »
Bijna 100% zeker weet: 15 graden naar voren.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Wat is de blokhoek
« Reactie #2 Gepost op: wo, 19 okt 2005, 19:04:18 »
Hopla stelling van pytagoras, voor en 8er verschillend verlaagd?
Houd er rekening mee.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Wat is de blokhoek
« Reactie #3 Gepost op: wo, 19 okt 2005, 20:11:46 »
jan ben je nou zo'n vergiet of lijkt het zo ?
voor jouw carbs de inlaat pijpen haaks op je voetplaat is perfect
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Wat is de blokhoek
« Reactie #4 Gepost op: do, 20 okt 2005, 07:48:31 »
@ Dennis: dankjewel.

@ Niels: nope, voor en achter 35-40 mm Eibach.

@ Serge: lijkt maar zo. Ben bezig met een set heftige carbs en die zijn semi downdraft. Ze moeten eigenlijk 45 graden naar beneden spuiten plus of minus 15 graden, anders gaan ze lekken.

Dus: als het Polo blok 45 graden naar voren gekanteld zou zijn is alles perfect. Dat is het niet, dus moet ik een spruitstuk laten maken dat 45 minus blokhoek opvangt.

Wanneer het niet lukt met die carbs en ik dus de 40 mm Keihin rammers erop zet, dan doe ik wat we besproken hebben: rechtuit vanaf de kop.

Voordat hier een discussie losbarst over "rechte kanalen zijn beter" of "mijn oom ging vaak naar een fietsenmaker en die zette ze er ook altijd gewoon op zonder aanpassingen" enzo: ik hoef alleen maar de exacte blokhoek te weten, bij verdere vragen post ik wel een ander topicje.  -love-

Heeft iemand van ons ooit wel eens zo'n digitale hoekmeter tegen de verticale kant van een Poloblok gehouden?

Groet, Jan.



"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Wat is de blokhoek
« Reactie #5 Gepost op: do, 20 okt 2005, 09:51:46 »
Gevleugelde uitspraak:

"Ik heb een vergiet als een zeef".

15 graden it is...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Wat is de blokhoek
« Reactie #6 Gepost op: vr, 21 okt 2005, 22:21:19 »
Het vlak op je kop waar je inlaatspruitstuk op komt staat niet onder 15 graden. Dit vlak ligt naar voren tov je blokhoek.
de hoek word dus 15 graden + XX graden. XX zou je even moeten meten op een cilinderkop.
Ik denk dat je met een totale hoek van 25 graden aardig in de buurt zit.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Wat is de blokhoek
« Reactie #7 Gepost op: za, 22 okt 2005, 16:09:50 »
KIJK: Marcelius!! Dat zijn nog eens goede berichten!!

Ik ga direct meten aan de AEE kop die ik van Serge mee heb als pasmodel.

Hoe dichter ik bij 45 graden kom, hoe minder er gemieterd hoeft te worden met het inlaatspruitstuk.

Eerst maar ff kijken of ik die carbs te pakken kan krijgen.

Zie jullie morgen, groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"