Yeaaaah!
Martijn gaat door voor de koelkast. Na 2 avondjes flink doorhalen (incl Sjon shot
) hing de G-D-i-40 Diesel-Power-Boat-energiecentral én loopt de boel.
Was nog even zoeken waarom ie niet aansloeg woensdagavond, maar met een helderder hoofd dan 's nachts om half 2, zagen we op donderdag vrij snel dat de injectorleidingen lekten. Ontluchten, uitlaat compleet gemaakt (flexibelstuk was kapot), rembekrachtig gemaakt, olieretour verlegt, opbrengst omhoog, pomp 'van tijd gedraait', draaien en rijden..
De grijns liep direct bij de eerste rit van oor tot oor: Zonder enige juiste afstelling kreeg ik, met slechts 't pedaal op half-open een behoorlijk duw in de rug: Niets, maar dan ook NIETS vergeleken met de standaard 1.3 diesel. Reageert als een gebeten hond op 't gas! Aan het einde van de straat omgedraait, en ehmz, ik kon m'n eigen roetspoor volgen: een dikke zwarte streep op 't asfalt: Woepsie: beetje enorm rijk. Marcel even bij in laten stappen, en hij kwam tot de iets 'drogere' conclusie: Hmmm, die 8P bak is misschien een beetje kort; zoeken naar een G40 bak?
Maar goed: pomp stond VEEEEELSTE rijk, en de verse G-lader moet ook nog rustig worden ingereden: geen excessen dus! motor draait alleen veelste hoog stationair (ook zonder aangesloten drukslangen), en de timing, stationair regeling en opbrengst instellingen zijn vakkundig omzeep geholpen. Uitlaat rammelt ook nog eens keihard tegen de bodem
Daarom de pomp naar 'arm' gezet, proefritje gemaakt: ja, doet 't nog 'redelijk' en naar huis gereden. Vermogen zit nu gewoon op 'standaard 1.4 diesel - with a twist' en rookte volgens Marcel (reed achter mij aan) 0,noppes.
Dus, resumerend aan dat ene kleine ritje de straat op en neer: Als ie goed af gesteld is, ben ik ongetwijfeld heel HEEL erg tevreden..