sjongejonge. ik maar denken dat 1 oliedruksensor voor te lage en 1 voor te hoge druk is. NEE dus:
Jetzt helfe ich mir selbst:
- bruine sensor schakelt onder de 0,3 bar.
- witte sensor schakelt als druk hoger dan 1,8 bar is. normaal gaat je lampje branden als EN druk lager dan 1,8 bar is EN toerental boven de 2100 rpm ligt.
2e sensor is dus niet voor te hoge druk maar OOK voor te lage druk, alleen bij hogere toerentallen. weer wat geleerd... wist niemand dit trouwens??
als ik een lampje rechtstreeks op de witte sensor zet, gaat deze branden boven de pak em beet 3000 toeren: onder de 3000 is de druk lager dan 1,8 bar en dus te laag.
conclusie: ik zit niet met een te hoge maar "alleen" met een te lage druk. makkelijk op te lossen: gewoon altijd boven de 3000 rpm rijden....
zal es kijken wat er aan de hand is. wie heeft er tips over waar te beginnen??