Afgelopen week = testcase
Veel regen, auto stond stil bij pa/ma op de oprit. Na 3 dagen kwam ik tot de conclusie =
Het is nog steeds NAT in de auto, aan bijrijderskant ligt een klein plasje.
De accubak is waterdicht en zag er voor het laagje strijkkit zo uit:
Test2: Ik in de auto, op bestuurdersstoel. stukjes opgerold toiletpapier langs de deurrubbers gelegd (beetje vochtig maken, dan plakt het wel). Pa met de gieter met behoud langs de deuren laten 'regenen'.
Conclusie: Onderin de hoek van de deurscharnieren hoopt zich water op, totdat er genoeg ligt om tot bovenop het deurrubber op te hopen. Dan sijpelt het langzaam naar binnen. Het is niet veel, maar toch...
Oplossing: Andere deurrubbers van een '94 2F van de sloop gehaald (zijn toch 11 jaar nieuwer), schoongemaakt in heet water + Dasty. Gemonteerd, ingewreven met zuurvrije vaseline.
Test opnieuw uitvoeren met pa en wc-papier = geen water meer
Gistermiddag op de sloop in Grunn (Maris) een zgan achterkleprubber gehaald, 2 zgan gootlijstjes (pasvorm/kleur) en een banaantje voor de bestuurderskant.
Als het weer vandaag meezit gaat er een andere voorruit in, wordt het dashboard afgemonteerd en kan het tapijt weer in de auto.
Verder nog de spatbordrand RA strakgezet. Door het rollen van de randjes was de lak daar plaatselijk gebarsten. Opgeschuurd tot de barstjes helemaal weg waren, daarna strakgezet met een nieuw laagje plamuur, witte grondlak en als laatste een laagje Alpinewit,dat er hier nog niet op zit
't wordt wel wat