Zaterdag = klusdag.
1e klusje: slag opmeten van me motor, dit naar aanleiding van Richard:
hij heeft een drijfstang & zuiger van mij te leen en kwam erachter dat mijn
ABU/AEA drijfstangen niet kunnen passen in een AJV (voor hem ook lullig: verkeerd spul
)
Grof gemeten = rond de 76mm
Exacte maat zal 75,6 mm zijn (ipv 86,9 mm), komt erop neer dat ik al die tijd met een 1.4 16v aan 't kloten ben.
Dan zal 't verhaaltje van de VW Motorsport krukas ook wel niet waar zijn.
Fijn......not.
Had ik dit vanaf 't begin geweten:
-dit blok nooit gekocht (heb hiervoor toendertijd een 1.6 16v afgezegd)
-na 't kapot lopen, nooit zoveel geld erin gestopt om dit blok te redden.
(dacht dat ik iets speciaals had....)
-had ik nu al pak-hem-beet 20pk verder geweest.
Dan reken ik vanuit de Polo 6N2 1.4 16v 100pk (AFK & AUB):
zelfde basis als wat ik nu heb (dus niet de Polo 6N 1.4 16v 100pk AFH, das een hele andere cilinderkop)
De honger naar meer vermogen was aardig voorbij: grotere carb's was eigenlijk
alleen maar om er een paar pk's erbij te snoepen ivm compensatie toekomstig extra gewicht.
Vanaf heden is er weer honger, omdat ik nu weet dat er meer inzit:
niet zozeer in dit blok, maar wel in een echte 1.6 16v.
Blijft een sport om te kijken hoe ver ik atmosferisch kan komen met een smallblock