Moggu allemaal !!
Mijn naam is Alain,mijn bouwjaar is 1968.
Na eerst de nodige andere merken auto's gehad te hebben (heb mijn eerste auto -een Escort RS2000 uit
1978- nog steeds) kocht ik op 5-12-1997 mijn eerste -van de eerste eigenaar- Volkswagen,nl een 1977 T2b,
die ik nog steeds in gebruik heb.
In Mei 2003 kreeg ik echter een 1967 SO42 westfalia aangeboden,die op dat moment al ruim 13 jaar -laatste
APK was van 1991- stilstond.
De eigenaar -zwager van een klant van mij op de zaak- ging verhuizen naar Frankrijk,en had geen zin om deze
bus,die in 1972 met de eerste eigenaar mee was gekomen uit Amerika, mee te verhuizen naar Frankrijk.
Nadat ik de bus gezien had,en een bod had uitgebracht was hij van ons !!
Maar 13 jaar stilstand had natuurlijk wel z'n tol geeist .. ze waren er in die tijd ook wel aan bezig geweest,maar
sinds een jaar of 5 was er echter niks meer aan gebeurd.
De motor liep -op 3 cilinders-,de remmen waren defekt,en ook het interieur was een bende,maar wel kompleet !!
Hier staat de bus op de trailer,na 13 jaar binnen gestaan te hebben.
Het motorprobleem was gauw verholpen,want ik had nog een zeer goede 1776cc liggen, met lage compressie en veel koppel.
En door de hulp van wat vrienden (nog bedankt Volkswouter om de remmerij weer gangbaar en werkend te krijgen
)
konden wij met z'n drietjes -we zijn op 23 Mei 2003 vader en moeder geworden van een klein V(W)entje (de verkoper belde
me op op de dag dat die kleine geboren werdt)- er een weekje mee de Ardennen in.
Er werdt ons echter wel duidelijk dat de potente motor (ongeveer 100pk) wel een iets andere huisvesting kon gebruiken !!
Begin 2004 ben ik dus ook begonnen om de bus "om te bouwen" ... de remmerij
moest anders, ik wilde van de reductiekasten
-achter- af, ik wilde een lange 4-bak en er ik had nog een setje 6 & 7x16 Porsche Fuchsen liggen, die ik er ook graag onder wilde hebben.
De lijst was (is) nog langer,maar gezien de tijdsdruk (start met ombouwen eind April 2004 en begin vakantie Augustus 2004)
heb ik me tot deze wijzigingen beperkt,en dit is zoals de bus er nu bijstaat !!
Verlaagd,een smallere -88mm- vooras om de Porsche 993 & 996 remmerij kwijt te kunnen, een lange kever 1303 AT versnellingsbak,
draagarmen en aandrijfassen,een rembekrachtiger en natuurlijk de 6 & 7J fuchsen met resp. 185/50 & 195/50x16 banden.
Ik rij op het moment -voor dagelijks gebruik- in een 1991 1300i steilheck, en ook die gaat aangepast worden.