D'r hangen geen skirts aan,.. maar de foto laat 't lijken of de dorpels recht naar beneden lopen.
In 't echt ziet dat witte ding d'r net zo laag uit als de Classic van Sjon. Doordat de dorpel bij een Polo zo erg naar binnen loopt (in tegenstelling tot moderne hokken zoals een Peugeot 206) zul je optisch nooit heel laag gaan, tenzij je skirts plaatst.. en mooie zijn dun, zeer dun gezaaid voor de Polo..
Maar goed: wil je echt laag, gooi er dan een setje onder van 60 60 of 80 80,. met platte 13" wielen. De spoorstang rechtsvoor komt dan in de knoop met de accubak bodem, maar met 13" met bijv. 175/50 bandjes kan je toch niet lager. Als je nog kortere veren plaatst, zul je groter velgen moeten plaatsen, en gaat t effect van het verlagen verloren.
Verlaging is niet het aantal mm dat de veren korter zijn dan origineel,
Verlaging is de hoogte van de wielranden ten opzichte van het wegdek.
Om uberhaupt verlagingen te vergelijken kan je 't beste de voorwielrand opmeten, die zijn tenminste bij de meeste modellen vergelijkbaar.
(mijn 60/60 setje bracht de Polo 2 van 1982 toch echt wel meer 80mm richting 't asfalt... maar een 1982ér staat dan ook 20 mm hoger dan een 1985'er
)
Zie dorpel 206: