kijk het word geen race wagen en ben bang dat ik nooit over de orginele 117pk g40 ga komen
dus orgineel g40 spul is prima en voor een extra tintje die andere remblokken.
maar rembekrachtiger is anders ja omdat je met overdruk werkt en niet met onderdruk en bij disel geen van beide.
hierdoor heb je een facuum pompje dus dat zal dan wel anders zijn en daardoor zal ook het pendaal anders zijn
dus hoef alleen het gedeelte bij de wielen aan te passen.?
gr maikel
Ook bij een G40 wordt de rembekrachtiger gewoon
vacuum getrokken door de onderdruk in het inlaatspruitstuk: zolang de gasklep maar op een kiertje open staat, heerst er immers een onderdruk. Pas bij een gaspedaalstand van meer dan half-open sluit de bypass-klep (en dan nog slechts gedeeltelijk), en veranderd de onderdruk langzaam in overdruk.
Bij een Di
esel is er een vacuumpompje dat de rembekrachtiger voorziet van onderdruk. De werking van het hele remsysteem wijkt vervolgens niet af van een benzinemotor.
Een G40 en een Diesel hebben wel een iets ander pedaal: het gat waar de hoofdremcylinder-stang-dinges op is gemonteerd, zit op een iets andere plek: Het moment (hefboom) ligt daardoor ietsiepietsie anders. Waarom? Ik weet t niet zeker, maar mijn vermoeden is dat het hogere wagen gewicht (een G40 is een stukkie zwaarder dan een standaard Polo, om over een diesel nog maar te zwijgen), standaard een iets grotere remdruk nodig heeft voor een zelfde vertraging. Met andere woorden: Pedaal op de vloer bij een G40 (of diesel) geeft een net iets grotere slag in de hoofdremcilinder dan bij een standaard Polo.