Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 131553 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #585 Gepost op: vr, 11 jun 2010, 12:13:05 »
Tijdens het starten even een flinke tik op de startmotor geven.

Waarschijnlijk is je startmotor overleden of zit er iets vast in het apparaat.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #586 Gepost op: do, 17 jun 2010, 14:31:36 »
Gisteravond even de andere auto ernaast gezet: startkabels eraan. Niks!

Tja Luc, moet wel even weer de ontstekingskabel aan de bobine bevestigen ...  doh

Dus is het gewoon een dooie accu, want toen: sleutel erin, klik en brandende lampjes, gaspedaal tot op de bodem voor de auto choke, doordraaien en klik vroem!
Heerlijk!

Maar voorlopig toch nog even niet rijden. Vanmorgen het gips van mijn pols maar ..... wat een slap zooitje komt daar onder vandaan!  aargh.gif En ook veel pijnlijker dan met het gips. Maar goed, even lekker revalideren door te sleutelen!

Voorlopig was het wel even goedkoop, vier weken niet rijden! Benzinegeld wordt nu accugeld -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #587 Gepost op: do, 24 jun 2010, 12:55:32 »
Vandaag de accu laten testen: "Zo" zei de goede man, "Als er een accu dood is, dan is deze het wel"  -uitlachen-

Dus een nieuwe aangeschaft.

Zijn tip: liever WD40 over de polen dan zuurvrije vaseline of andere vetten. WD40 trekt er beter in.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #588 Gepost op: do, 24 jun 2010, 16:55:03 »
In het kader van foto's zeggen meer dan woorden en ter lering ende vermaak:

" ... onder een bitumineuze laag woont een accuwak ook erg graag!"

Dus ik ga een oplossing zoeken. Maar eerst de Sedan eens goed onderzoeken op meer roestende delen voordat ik ergens veel werk aan ga doen.


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #589 Gepost op: do, 24 jun 2010, 17:11:25 »
In het kader van foto's zeggen meer dan woorden en ter lering ende vermaak:

" ... onder een bitumineuze laag woont een accuwak ook erg graag!"



dat is oud nieuws :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #590 Gepost op: za, 03 jul 2010, 20:08:26 »
Vandaag bezig geweest met voornamelijk Fe2O3  -naughty-

Oftewel, lekker op de bijrijdersstoel liggend een accuwakje wegslijpen. Als gevolg daarvan de vraag: heeft er nog iemand een Velux dakraam voor mij? Het is toch een best gat geworden. Wel nog de accuhouder kunnen behouden.

Toen de rest van het koetswerk maar eens goed bekeken.

Gezien de staat van de rest de Sedan, met name de dorpel onder de vulhals, ga ik niet voor de lasoptie van het accuwak-gat. De koets is het niet waard: veel deuken rondom, her en der roestplekjes en ook omdat het geen old timer zal worden.
Dus ga ik maar even op zoek naar een andere oplossing.

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #591 Gepost op: za, 03 jul 2010, 20:51:24 »
Damn jij ook al....  -boehoe-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #592 Gepost op: za, 03 jul 2010, 21:02:01 »
Maar ik rijd door tot het eind, en de carbs komen er nog op!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #593 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 09:16:19 »
 -uitlachen- ... en dit kwam tevoorschijn na alleen nog maar met een schroevendraaier op het kunststof te tikken. De twee popnagels op de foto zijn ook werkeloos ...

Niet leuk. Wel het resultaat van daily gebruik.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #594 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 09:22:09 »
Nee. het resultaat van slechte antiroest (na) behandeling. Een daily rot echt niet door omdat het een daily is,. toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #595 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 09:32:01 »
Een niet daily komt minder vaak in aanraking met auto onvriendelijke omstandigheden en krijgt na gebruik in dit soort omstandigheden meer aandacht. Dus mocht een niet daily een mindere roestbehandeling gehad hebben zal die toch langer goed blijven.

Maar goed er zal vast een stuk onderhoud gemist zijn in de afgelopen 20 plus jaar.  -ja- Het komt in ieder geval niet door het afgelopen anderhalve jaar dat ik erin gereden heb.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #596 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 09:54:33 »
Nee. het resultaat van slechte antiroest (na) behandeling. Een daily rot echt niet door omdat het een daily is,. toch?


precies, daily of niet roesten doet ie toch wel!!
wielranden zijn zo gemaakt, dorpel is een ander verhaaltje!
mijn wielranden van de polo2 vallen er ook bijna af, rust is not a crime :) als het maar apk te maken is
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #597 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 12:24:24 »
Randen d'r af, Fertan d'r over, Mike Sanders d'r op, randen d'r weer op: Roest t ook niet verder meer.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #598 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 14:50:22 »
He, dat is precies wat ik bij mijn accuwak heb gedaan.  -thumbsup-

Maar dan nog even zonder Mike.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #599 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 15:20:38 »
huh, heb je spatbordranden in je accuwak gestopt??


 :)


Serieus;

als je er toch geen jaren meer in wilt rijden is een polyesther matje en een laag strijkkit best een handige oplossing.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983