Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130318 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #750 Gepost op: do, 11 nov 2010, 16:19:16 »
To do lijstje:

Kachelventilator weer eens smeren. Stilstand is pieperdepiep! Laatste keer was in mei 2010 oid.
Nieuwe stabi "rubbers" bestellen, Powerflex.
Winterbanden bestellen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #751 Gepost op: do, 11 nov 2010, 16:29:11 »
ow die kachel van jouw piept nog dat doet die van mij helaas soms niet meer dan lijkt t wel een grizzlybeer die onder t dash weggekropen is......

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #752 Gepost op: do, 11 nov 2010, 16:30:36 »
Dan ben jij echt te laat met smeren!  -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #753 Gepost op: do, 11 nov 2010, 17:04:11 »
Toen ik de polo gekocht had piepte hij helemaal niks zo in eens wel! en binnen een week had ik die grizzlybeer achter m'n dash -gert-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #754 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 00:23:18 »
Toen ik de polo gekocht had piepte hij helemaal niks zo in eens wel! en binnen een week had ik die grizzlybeer achter m'n dash -gert-

had je de batterijen van je philips oorbel vervangen dan  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #755 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 08:41:24 »
@ghop: bij mij piepte ie eerst ook niet (eerste rit naar huis a 200km) maar na een paar ritten ging ie ook piepen. Gezien ik de auto niet zoveel gebruik piept ie nog steeds, en daarbij piept ie niet eens constant.

Tijd om te smeren ja, maar vanaf mei tot nu? dat is een maand of 6, dan houdt die smering ook niet lang? Wat heb je ervoor gebruikt?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #756 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 09:20:47 »
Die broertjes doen alles met Dasty......
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #757 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 10:37:33 »
 -uitlachen-
Die broertjes doen alles met Dasty......
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #758 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 11:29:28 »
 -uitlachen-

WD40 is ook geen goed spul ervoor, net zoals siliconenspray. (wel smerende eigenschappen, maar veel te vloeibaar voor lagers te smeren, loopt gelijk weg)
Dus vandaar de vraag :P

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #759 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 12:30:21 »
Deze spray.

And by the way:

...  weer een brandstofpomp naar de testikels!  -wtf2-
Vraag is: waarom? Hoge toeren moet dat ding toch bij kunnen houden? Of is een geschakelde plus van de bobine de oorzaak?


Misschien dan maar een pompje icm dikkere bandstofslang naar carbs en dunnere retour.
« Laatst bewerkt op: vr, 12 nov 2010, 12:36:24 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #760 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 12:48:43 »
nieuwe of gebruikte pomp? is toch 'n motorfietspomp? die staan bekend om hun contact problemen. heb dit zelf ook gehad. tijdelijk opgelost met een blusdiode solderen (weet niet precies waar) zodat ie minder hard vonkt waardoor de punten gaan inbranden. Daarna toch maar een andere pomp gekocht (QH) waar ik nog geen problemen mee heb gehad
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #761 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 12:51:34 »
nieuwe of gebruikte pomp? is toch 'n motorfietspomp? die staan bekend om hun contact problemen. heb dit zelf ook gehad. tijdelijk opgelost met een blusdiode solderen (weet niet precies waar) zodat ie minder hard vonkt waardoor de punten gaan inbranden. Daarna toch maar een andere pomp gekocht (QH) waar ik nog geen problemen mee heb gehad

Ik dus wel met de QH, voor de tweede keer nu.  -dunno-

En twee keer een nieuwe! De eerste heeft het prima gedaan toen de 2E3 er nog op zat.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #762 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 12:59:23 »
das fake wd40, dus ook te vloeibaar om lagers, zou iets van smeerolie voor fietskettingen ofzo doen, dat is dikker en wordt minder snel weggeslingert.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #763 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:08:13 »
Fake WD40  -dunno-

Het heeft niet (alleen) met vloeibaar/niet vloeibaar te maken. WD40 heeft een hoge oppervlaktespanning, waardoor er een film op het lagermateriaal blijft zitten. Teflonspray is net zoiets, daar heb je heel weinig van nodig, het stoot water en vuil af en blijft lang op de ingesmeerde delen zitten.

P.s. WD40 is in ieder geval beter dan niets doen.  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #764 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:10:28 »
Voordat er overheen gelezen wordt (stond een paar posts terug):

...  weer een brandstofpomp naar de testikels!  
Vraag is: waarom? Hoge toeren moet dat ding toch bij kunnen houden? Of is een geschakelde plus van de bobine de oorzaak?

Was de tweede nieuwe QH met automatische afslag.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift