Het is blijft een prototype opstelling, aangezien je zelf een hoop moet 'verbouwen' om de boel goed aan de praat te krijgen en te houden.
Vooral puttend uit mijn eigen ervaringen
; haastige spoed = laat de boel dan maar liggen. Nauwkeurigheid en een goede voorbereiding heb je bij dit soort klusjes echt nodig. Ik begin met een lijstje (jij ook zie ik
) , als alles afgestreept is loop ik alsnog alles grondig na, voordat ik daadwerkelijk overga tot starten/rijden.
(net zoiets als de checklist bij chirurgen, die de kans op sterven tijdens een operatie met 50% vermindert
, het lijkt simpel maar het is wel nodig)
Ik heb een 'klant' gehad die zijn motorruimte helemaal heeft laten uitbranden, omdat hij stug bleef doorstarten met de originele injectiepomp, een verkeerd aangesloten brandstoftoevoer (aanvoer op ontluchting v/d vlotterkamers) en een verkeerd afgestelde ontsteking.
Plof, brandstof uit de kelken, boem, = brand. En dat terwijl ik een document met foto's en aansluitpunten naar hem gestuurd had.
Eenmaal raden wie er de schuld kreeg, terwijl hij niet goed gelezen en niet eens nagedacht had.... (heeft verder niets met jou te maken, verklaart misschien wel waarom ik soms fel reageer op vragen
)
Even Ontopic; hoog stationair = valse lucht of een gaskabel die niet goed terugkomt? Bij mij is het ook wel eens een verbindingsrubber geweest dat ervoor zorgde dat de as met vlinderkleppen niet goed naar de 0-stand kwam. D Een klein kiertje is al genoeg om het stationairtoerental flink op te schroeven. Het rubber moet nergens tegen de hoofdas van de vlinderkleppen komen.