Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130302 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #780 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 11:35:21 »
Ik had al een vermoeden dat de bobine uiteindelijk geen goed idee was. Vooral omdat het grote slopen begon na de verandering van de geschakelde plus.

Dus: pak van de bobine geen geschakelde plus (bij deze pompjes!)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #781 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 15:24:47 »
Goh, dit was het eerst pompje van de drie, waar een aansluitschema bij zat.  -gert-

Geschakelde plus onder de dash, zw/bl draad. Is volgens mij van de alarmlichten.

Is die bruikbaar voor de brandstofpomp?
« Laatst bewerkt op: zo, 14 nov 2010, 15:30:36 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #782 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 15:47:29 »
Als het in de beschrijving staat? -dunno-
Maar ik vond de tip van Jaap ook wel mooi. De plus van de achteruitschakelaar op de versnellingsbak?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #783 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 15:48:16 »
ik pakte alktijd  de plus van de sigaar (benzine afslagklep )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #784 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 15:53:28 »
Als het in de beschrijving staat? -dunno-
Maar ik vond de tip van Jaap ook wel mooi. De plus van de achteruitschakelaar op de versnellingsbak?

Ohja, weer helemaal vergeten die tip .... nu ja, als er maar ergens een 5 Amp zekering tussen zit begrijp ik uit de aanwijzingen van de fabrikant.

Sigaar heb ik nog niet kunnen ontdekken op mijn MH. Wel de egelverwarming maar daar staat geen spanning meer op. Was een dikke rood/witte draad.

Elektronica:  -fu-  :)

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #785 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 15:55:17 »
Ik heb overigens geen idee waar die sigaar zit op mijn MH?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #786 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 17:25:58 »
zit achter op de pierburg carb  :) cilindervormig met e'e'npolige aansluiting

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #787 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 17:59:11 »
Jíj bent de sigaar. Dus als je onder de motorkap kijkt zit-ie daar nou net niet! :D   (want Pierburg verwijderd)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #788 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 18:00:19 »
Het is nu een sigaar uit eigen doos (in de schuur)  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #789 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 18:35:09 »
 -nana- deuheu

snap ik ook wel.

maar daar zit hij als de opbouw origineel is.
ging er wel vanuit dat hij zo ver was.

maar mogelijk kan hij dan wel herleiden welk kabeltje het moet zijn.

even simpeler.

er hangen waarschijnlijk enkele kabeltjes los doordat je de carb er af hebt geschroefd. volgens mij komen ze op hetzelfde punt uit de kabelboom als die van de egel.

multimetertje en dan heb je em neem ik aan zo gevonden. :)

op contact: stroom
van het contact: geen stroom

(hoop trouwens wel dat hij niet los rondhangt / dat het plastic beschermhoesje nog over de aansluiting van de kabel zit)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #790 Gepost op: zo, 14 nov 2010, 18:50:19 »
als je die "piekspanningen" e.d. wilt vermijden gebruik dan iig een relais, dan heeft je stuurstroom geen invloed op de hoofd/geschakelde-stroom en weet je dat dit 100% goed zit en er dus geen andere verbruikers invloed op hebben. (zoals eerder gezegt, onderbreek relais en dan via dynamo is een mooie stuurstroom)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #791 Gepost op: ma, 15 nov 2010, 12:35:19 »
Man, man, man, wat een feest!
Nieuwe pompje geplaatst met andere geschakelde plus. Contact erop, tik tik tik tik ad infinitum. Huh? Nog een keer, same story. Geen brandstof aanzuigen. Vreemd.
Aanzuigslang van de pomp en zelf zuigen,  -gumuz- Geen aanrader.
Even een fles met brandstof gevuld en losse slang erin en aan het pompje: bellen blazen!  doh
Dit behoeft geen uitleg behalve: haastige spoed etc .......

Slangetjes omgekeerd, starten en weer mooi lopen. Het stationair toerental nog een beetje lekkerder gezet en klaar.

Vandaag naar Alkmaar en terug geweest. Rijdt weer fijn, geen knallen en/of ploffen. Temperatuur blijft redelijk rond het lampje zwerven afhankelijk van toerental en koelende rijwind. Ziet er niet alarmerend uit.

Pakt best wel lekker op alleen ........ bij aankomst in Alkmaar een stationair toerental van: 2500/tot 3000?  -gert- Zowel bij warme en bij koele motor (twee uur stilgestaan) Voor vertrek nog het stationair toerental kabeltje terug gedraaid. Nu thuis en nog steeds hetzelfde.
Dat ook maar weer eens uitzoeken. Pfffffffffffffft.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #792 Gepost op: ma, 15 nov 2010, 13:41:15 »
Het is blijft een prototype opstelling, aangezien je zelf een hoop moet 'verbouwen' om de boel goed aan de praat te krijgen en te houden.
Vooral puttend uit mijn eigen ervaringen  :) ; haastige spoed = laat de boel dan maar liggen. Nauwkeurigheid en een goede voorbereiding heb je bij dit soort klusjes echt nodig. Ik begin met een lijstje (jij ook zie ik  -thumbsup-) , als alles afgestreept is loop ik alsnog alles grondig na, voordat ik daadwerkelijk overga tot starten/rijden.
(net zoiets als de checklist bij chirurgen, die de kans op sterven tijdens een operatie met 50% vermindert  -gert- , het lijkt simpel maar het is wel nodig)

Ik heb een 'klant' gehad die zijn motorruimte helemaal heeft laten uitbranden, omdat hij stug bleef doorstarten met de originele injectiepomp, een verkeerd aangesloten brandstoftoevoer (aanvoer op ontluchting v/d vlotterkamers) en een verkeerd afgestelde ontsteking.
Plof, brandstof uit de kelken, boem,  = brand. En dat terwijl ik een document met foto's en aansluitpunten naar hem gestuurd had.

Eenmaal raden wie er de schuld kreeg, terwijl hij niet goed gelezen en niet eens nagedacht had....  (heeft verder niets met jou te maken, verklaart misschien wel waarom ik soms fel reageer op vragen  :) )


Even Ontopic; hoog stationair = valse lucht of een gaskabel die niet goed terugkomt? Bij mij is het ook wel eens een verbindingsrubber geweest dat ervoor zorgde dat de as met vlinderkleppen niet goed naar de 0-stand kwam. D  Een klein kiertje is al genoeg om het stationairtoerental flink op te schroeven. Het rubber moet nergens tegen de hoofdas van de vlinderkleppen komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #793 Gepost op: ma, 15 nov 2010, 13:51:20 »
Vlinderkleppen verdacht ook al na een zoektocht op het forum hier. Veel anders lijkt het niet te kunnen zijn gezien de verder toch mooie loop.

Maar goed dat je nog een keertje aangeeft dat denken vooraf, en achteraf zeker bij het proces hoort. Zo een bellenblaas actie, daar moet ik zelf wel smakelijk om lachen hoor. Achteraf besef ik dat ik dat het in de tank ook heb horen borrelen, maar dat kwartje viel niet.

Nadeel is wel dat het een daily is. Vandaar de haast met het pompje dit weekeinde. Vlinderkleppen krijgen straks van mij een blik aandacht. Na het werk ....
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #794 Gepost op: ma, 15 nov 2010, 17:45:50 »
En je rijd ook al met een Big Smile van oor tot oor?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2