Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130326 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #825 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 13:37:05 »
We hebben nu een complete kop bestaande uit standaard VW onderdelen en voorzien van verse klepsealtjes:

MH kop, onder handen genomen door ST
G40 kleppen (voor wat dat waard is  -nana- , hoewel, beter bestand tegen wat armer mengsel  -dunno- )
3F (AE) : 219 graden / 8,8 mm lift nokkenas

Alleen brak er natuurlijk weer een boutje  -gert- Voor de (her)kenners: kortje boutje van nokkenas lagerkap aan de ontstekingszijde (10 Nm, kwam ik niet eens aan toe!)
Gelukkig stak er genoeg uit om met een dremel een gleufje te creëren en met een schroevendraaier eruit te draaien.
« Laatst bewerkt op: vr, 28 jan 2011, 13:38:47 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #826 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 13:48:20 »
Waarom vervang je zo'n pietlut boutje dan niet? Gelukkig heb je m er nog makkelijk uit kunnen krijgen.

Ik ben iig van plan om alle bouten te vervangen, net zoals de draadeinden. Vrijwel zeker dat t dan goed is.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #827 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 14:14:45 »
Waarom vervang je zo'n pietlut boutje dan niet? Gelukkig heb je m er nog makkelijk uit kunnen krijgen.

Ik ben iig van plan om alle bouten te vervangen, net zoals de draadeinden. Vrijwel zeker dat t dan goed is.

Doe je goed!  -thumbsup- Geldboom in de tuin?  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #828 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 17:46:39 »
Waarom vervang je zo'n pietlut boutje dan niet? Gelukkig heb je m er nog makkelijk uit kunnen krijgen.

Ik ben iig van plan om alle bouten te vervangen, net zoals de draadeinden. Vrijwel zeker dat t dan goed is.

Veel plezier -gert-

Nee, in mijn ogen is het niet nodig om alle bouten en draadeinden te vervangen. Aangezien het voornamelijk kwaliteitsbouten zijn gaat dat je een 'onnodig' geld kosten. Kopbouten etc. wel gewoon nieuw halen, maar bouten voor inlaatspruitstuk etc. gewoon hergebruiken. Kan me voorstellen dat je de draadeindjes van t uitlaatspruitstuk wel gewoon vervangt.

Maar goed bezig Luc -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #829 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 18:04:02 »
Aangezien het voornamelijk kwaliteitsbouten zijn gaat dat je een 'onnodig' geld kosten. Kopbouten etc. wel gewoon nieuw halen, maar bouten voor inlaatspruitstuk etc. gewoon hergebruiken. Kan me voorstellen dat je de draadeindjes van t uitlaatspruitstuk wel gewoon vervangt.
-thumbsup- Precies wat ik ook doe. Wel vervangen als ze breken!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #830 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 18:20:10 »
De tapeindjes in de kop kosten in totaal iets van 10,- bij de dealert dat valt reuze mee vind ik maar goed ieder zo zijn eigen ding -thumbsup-

Ennuh goed bezig broer -thumbsup- -goodjob-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #831 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 19:11:22 »
vervangen doe ik voornamelijk de inbusbouten, die zaten zo vast dat het bitje er pas grip op had na m met een hamer erin te slaan. Maar gewone boutjes kun je sowieso voor een prikkie vernieuwen bij de lokale ijzerwarenhandelaar (3x woordwaarde)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #832 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 23:55:37 »
Je weet zeker dat het geen veeltand-boutjes waren?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #833 Gepost op: za, 29 jan 2011, 00:16:40 »
t gaat voornamelijk om de bouten van het spruitstuk, ontsteking en gasklephuis. waren er 2 die niet graag loswilde, maar zijn allemaal behoorlijk gecorodeerd, dus beter vervangen.
Kopbouten heb ik een dop voor gekocht :)

maar sorry voor de vervuiling luc

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #834 Gepost op: do, 10 feb 2011, 21:11:02 »
Even een korte update: SPOILER ========>  Het gaat eigenlijk nergens over.

Voor de trouwe lezertjes: de brandstofpomp werkt nog steeds.  -thumbsup-

Stand oude tellerbak bij verwijderen: 114405 km (Bij overname op 3 december 2008 net onder de 100 duizend)
Stand vervangende tellerbak bij installeren: 243980 km
Huidige stand: 256660

« Laatst bewerkt op: za, 12 feb 2011, 22:26:12 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #835 Gepost op: zo, 27 mrt 2011, 20:01:08 »
Weer een maand verder! Tot nu toe een verbruik van een op f****ing 10 voor het afgelopen kwartaal. Tja, motor carbs en eraan verslaafd, dan schiet het op.  :)

Verder weer eens een keer tijd gemaakt om die hoge stationair toerentallen eens op te lossen.
Dus even plekje voor de deur vrijmaken door de PIEP te verzetten.
Polo starten en verplaatsen.
Kap open, eerst eens kijken of de stationair schroef van de carbs nog iets terug kon. En ja dat kon. Even een paar keer heen en weer gedraaid om te zien welke kant ik ook alweer uit moest draaien  -gert-  Met koude motor, dan loopt hij nog op een redeljk normaal laag toerental, op plusminus 750 per minuut gezet.

Motortje warmer laten en worden en he? Blijft laag. Rond de 900.
Kon niet weg vanwege de kinderen dus voor de deur warmer laten worden tot de fan aansloeg.
Nog steeds laag.
Toen ik wel weg kon even een stuk gereden en het blijft laag, ongeveer 1000.
Ik begrijp er geen donder van maar goed. Waarschijnlijk heeft dat heen en weer gedraai iets gedaan.

Morgen maar eens kijken wat er tussen Haarlem en Amsterdam gebeurt ....
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #836 Gepost op: ma, 28 mrt 2011, 18:31:04 »
Bij mij wil het ook wel eens hoger uikomen,rijden en dan koppeling in en dan schiet hij verder in toeren. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #837 Gepost op: di, 29 mrt 2011, 21:42:19 »
Vandaag naar A'dam Noord en terug.  -thumbsup-

Dat scheelt al, alleen met open kap lager stationair dan met gesloten kap  :) Geinig joh motorcarbs.
Nog niet helemaal tevreden maar al 95 procent verbetering. Bij de volgende tank eens kijken wat het verbruik doet.

Met dat hoge stationair was ik net een moderne auto, stop = motor uit. Stoplicht groen, starten maar -ja-

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #838 Gepost op: wo, 30 mrt 2011, 18:06:18 »
Wel rustig wegrijden met nat weer,anders blijf je staan en zijn je banden kaal. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #839 Gepost op: za, 02 apr 2011, 20:57:56 »
Stationair blijft nog steeds op orde  -thumbsup-

Vandaag alle plastic rondom maar eens verwijderd om te zien wat er onder zat. En dat viel best mee. Dus ook maar eens door een echte wasstraat gereden en we hebben een schoon karretje.

En besloten om komende week de originele staaltjes in de prachtige kleur RAL 1023, Verkeersgeel te kleuren. Het wordt toch tijd voor nieuwe bandjes dus een paar lekker schone fris gekleurde velgjes erbij is ook niet verkeerd  :)
En welke band zullen we eens op die 5 1/2 inch proppen?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift