Auteur Topic: Kent iemand deze Polo1??  (gelezen 2657 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #15 Gepost op: za, 07 jun 2008, 12:53:37 »
Make up your mind!

Maar aan de andere kant: goed dat t niet de Polo 1 geworden is dan, want van draaikonten wordt een Polo 1 nooit snel beter :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #16 Gepost op: za, 07 jun 2008, 12:57:19 »
Om het betoog van Jaap kracht bij te zetten: nog zo'n draaikont waar de Polo I niet beter van wordt (net zo min als andere auto's overigens) :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #17 Gepost op: za, 07 jun 2008, 14:53:38 »
En ja hoor, weer 2 van die mensen die weer dingen gaan roepen... of is dat de humor van jullie zoals andere dat hebben??????????
De reden van de polo1 is heel simpel, TE DUUR. Van de prijs gaat niks af dus helaas de koop gaat niet door!!! En als je dan voor een golf2 kiest van je een draaikont en diegene beter geen Polo1 rijden???? Laat staan een andere auto??? BULLSHIT als je het mij vraagt.
Valt me wel op dat dit het GEZELLIGSTE forum is....

Mensen die oordelen over iemand die ze niet kennen,  -gumuz- -gert-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #18 Gepost op: za, 07 jun 2008, 15:09:35 »
Relax Servi, geoordeeld wordt er niet. De gezelligheid van het forum wordt juist gevormd door het feit dat je ook af en toe gewoon dingen kunt roepen zonder dat mensen het zich persoonlijk aantrekken...
Ondertussen wenst iedereen jou een toffe kar, of het nou Polo of Golf wordt (of voor mijn part Zastava Yugo) -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #19 Gepost op: za, 07 jun 2008, 16:41:35 »
Denk dat er genoeg forummers hier met mij zullen instemmen als ik zeg : Je bent op zoek naar een Polo 1 of je bent het niet.
Om dan vervolgens voor iets totaal anders te gaan alleen omdat die ene polo 1 niet binnen je budget valt....



Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #20 Gepost op: za, 07 jun 2008, 19:03:51 »
Vind dat er ook op een andere manier gereageerd kan worden.

En opzoek en opzoek is ook en verschil, heb verschillende volkswagens die ik leuk vind en dat is de Polo1 en coupe. De Golf2 en de golf3(heb ik al).
Toevallig kwam ik die Polo op internet tegen, ondanks dat veel mensen al zeiden dat de vraagprijs te hoog was ben ik gaan kijken.
Auto ziet er goed uit. Maar de vraagprijs is gewoon te hoog. En dus niet boven m'n budget!!
En aangezien de nood naar een auto hoog is en er vrij weinig polo1's te koop staan heb ik m'n zinnen op iets anders gezet.
Dat is dus een Golf2 of een Polo Coupe van ergens rond 1992.

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #21 Gepost op: za, 07 jun 2008, 19:22:16 »
Hier op t forum staat nog een polo classic voor 200 euro. is dat niks dan?
met apk dus in stappen en rijden maar.


Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #22 Gepost op: za, 07 jun 2008, 19:38:14 »
Ow het moest een Coupe zijn :D

Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #23 Gepost op: za, 07 jun 2008, 19:40:48 »
Mag gerust het 10voudige zijn, als de auto dan ook in een goeie staat is vind ik het prima.
En als de auto dan dan ook maar waard is.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #24 Gepost op: za, 07 jun 2008, 20:20:37 »
snorry hoor :)

Maar je hebt in je zoektocht blijkbaar nog niet echt specifiek voor een bepaald model gekozen: D'r komen (zeer) verschillende modellen langs. Nu is dat (of beter: vind ik: persoonlijke mening) voor een Polo 2f coupe, een Golf 2 GTI, Passat VR6 of voor mijn part een 6n Sedan nou niet echt heel erg: zoek een auto en u vindt een auto.  Een Polo 1 valt echter al lang niet meer in het rijtje 'koop maar zonder voorkennis, en zie maar waar het schip strand'-auto's : Een complete leek/onbekende op Polo gebied zal ik niet zo snel adviseren een Polo 1 te kopen. Als je 't echter per-cé wilt, en je weg bent van 't model dan raad ik het van hart aan.
Uit het feit dat je naar zo verschillende modellen kijkt, maak ik op dat je niet specifiek een Polo 1 zoekt, en dus raad ik het je af.

Ochja: 'we' zijn hier af en toe een beetje kort door de bocht; niet om jou of iemand persoonlijk te jennen, maar omdat duidelijk zijn, soms heel verhelderend werkt; Met andere woorden: Welkom, en succes met je zoektocht naar een leuke auto! Hopelijk vindt je iets naar jouw gading, en zul je d'r vele jaren van genieten: Polo, Golf, Passat of wat dan ook.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #25 Gepost op: zo, 08 jun 2008, 11:57:27 »
NEe ben ook nier perse opoek naar een Polo1, heb er al vaker voor gekeken om die als 2e auto erbij te hebben.
Nooit kwam echt wat tegen tot deze dan. Een vriend van me heeft wel ervaring met Polo1, heeft nu zijn 4e? En verder al weet ik hoeveel andere Vw's.
Dus hij is ook mee gaan kijken enz. Enben niet de beroerste om er dingen over te leren enz. Heb ook via het volksforum iemand leren kennen die me ook het een en ander erover uit heeft gelegd. En zodoende ben ik er ook achtergekomen dat de vraagprijs gewoon te hoog is. En in onze ogen gaat er ook niks vanaf omdat die man toch de plaats heeft om hem te laten staan.. Dus in mijn ogen staat de auto niet bij een liefhebber!!
En dat ik een breder zoek gebied heb is omdat de nood naar een auto nu echt hoog is. MAar ben huiverig met het kopen omdat ik bij me vorige auto voor ongeveer €1000 in de boot ben gegaan, dus dik verlies geleden.

Maar nu gaat mijn voorkeur 100% naar een PoloCoupe van rond de 1992. Zijn leuk auto's om te zien, en in mijn vrienden/kenniskring rijden er 4 rond en die hebben er nog vrijwel geen problemen mee gehad. Dus voor mij is het nu al een betrouwbare auto. En lijkt me ook niet dat er echt veel jongeren in hebben gereden toen ze net uit waren.
Dat is bij bv een Golf2 weer een ander verhaal. En de andere reden is; Heb nog een Golf3 staan, die word binnen nu en 1/2maanden gespoten en dan kan ik die als 1ste of als 2e gaan gebruiken.

En wat betreft de reactie's, ben het gewoon niet gewend op een forum dat er zo gereageerd word.
Maar zal eraan denken de volgende keer.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #26 Gepost op: zo, 08 jun 2008, 12:34:10 »
hmm..... mag ik even?

Denk dat er nu genoeg stof over is opgewaaid.
Het was niet zo bedoeld denk ik en niemand wilde hier iemand voor de tenen stoten.



Namens mij: Liefhebbers heb je in alle soorten. En sommige zijn het nog niet maar worden het wel.
Geen kennis van zaken? Geen punt. Als je dan maar bereid bent om die kennis ergens vandaan te halen!
Ik begrijp de angst dateen mooi polo'tje 1 door een onervaren liefhebber wordt 'verkracht', maar das wel de enige manier om het te leren, en het is nu eenmaal iemands eigendom dus goed recht.
Wat voor de duidelijkheid niet wil zeggen dat ik denk dat dit voor jou geldt (we kunnen maar beter duidelijk zijn)
Als je, bij het bekijken van zo'n auto, meteen een kenner meeneemt, weet je in ieder geval waar de grenzen van je kennis liggen.
Ik ben zelf ook geen kenner, maar gelukkig wel wijze mensen om me heen en een erg behulpzaam forum.
Maar dus wel liefhebber (denk ik dan van mezelf hè)

Zullen we dat hoofdstuk daarmee dan gewoon afsluiten?

Weer terug op de belangrijke onderwerpen:

Ik hoop dat je het auto'tje vindt dat je zoekt.
Denk dat je er wel wat moois van maakt.
Als je nog niet weet wat het wordt. Geen punt. Je kunt meerdere dingen mooi vinden.
Zo lang je straks maar het bakkie vindt waarmee je happy bent gaat alles goed lijkt me.
En als het dan een polo blijkt te zijn.....Hoop ik je terug te zien met je project!
Dit ondanks dit topic waarin ik een heleboel lees dat anders bedoeld werd dan overgekomen.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

PS. Het erwtje is inmiddels verkocht. Geen idee of het naar een liefhebber is gegaan.


Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #27 Gepost op: zo, 08 jun 2008, 12:42:14 »
Wat mij betreft is het hiermee ook afgedaan.

Ik ben een Vw liefhebber, zal de auto niet verkrachten afstappen of wat dan ook.
Ik weet wel dingen ervan maar nog lang niet alles en via zo'n forum als deze kom je al een heel eind.
Als ik naar een auto ga kijken probeer ik ook iemand mee te nemen die er echt wat vanaf weet.
Dat is ook de reden waarom ik het liefst een auto via een forum koop waarvan de hsitorie gedeeltelijk bekend is.
en dat de vorige eigenaar een liefhebber is, die ook niet bang was om er wat € in te duwen qua onderhoud enz,
zou dat zelf ook niet doen.


Zou zeker laten weten welke auto het word.
En hoop dat ik via dit forum aan een leuke betrouwbare polo kom!!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #28 Gepost op: zo, 08 jun 2008, 12:52:34 »
Zou zeker laten weten welke auto het word.
En hoop dat ik via dit forum aan een leuke betrouwbare polo kom!!

Hmm... worden hier volgens mij niet veel volledige auto's aangeboden.
Die liefhebbers houden em allemaal vast hè  :D :D :D
Maar goed, ze zullen hier natuurlijk wel een oogje in het zeil houden. ;)

Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: Kent iemand deze Polo1??
« Reactie #29 Gepost op: zo, 08 jun 2008, 15:42:42 »
Viel me al op dat er vrij weinig verkocht word.
Hoop alsnog via hier wat te vinden.