Net terug van pa & ma: De 2f wilde niet meer aanslaan/lopen.
Met een reserve accu in het achterhoofd huiswaarts: hmm.. glibber glij glij.
Auto op de hoek van het huis, lekker in de snijdende kou. Aan de druppellader, dus accu nokkie vol.
Startmotor gaat goed rond, maar aanslaan,. mwaoh.. heel even een paar seconden tot max 500 rpm.. en dan weer uit.
Reutel reutel in mijn achterhoofd: Charles Batenburg stond ooit een stil op een wintermeatingmet een bevroren brandstoffilter.. dus, auto naar binnen duwen. In de schuur is het zeker 1 graad warmer, maar daar ligt vooral niet heel veel sneeuw. FF kijken: Luchtfilter los, brandstof toevoer los, auto op contact: benzine fontijn. Nope. dat is het niet. Alles weer vast maken en even met de verfbrander wat spullen ontdooit ( verdelerkap even los, WD-40 erdoor, bevroren papieren luchtfilter ontdooit etc ). Starten.. en smoren. maar nu (buiten de auto) hoor ik wel duidelijk een sissend geluid.. Tankontluchting bevroren?
Tank dop eraf, nog eens starten.. nope: nog steeds sissend geluid, en niet aanslaan, of aanslaan en gelijk weer uitvallen.
Uitlaat voelen: hey,. geen lucht! Tussen kat en einddemper sissend geluid na een startpoging, dat langzaam afneemt.. Verstopte uitlaat? Verfbrander een minuut of 10 op de uitlaat gericht gezet ( en ik een bakkie pleur doen ).. Starten, waterspugen en lopen!
Flinke plas water spoot eruit, lekker zwart met bevroren stukjes..
Bevroren einddemper?
Pa moet eens wat vaker doortrappen!