Auteur Topic: Classic had geen zin meer  (gelezen 2140 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #15 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 18:02:58 »
Waterpomp is oke, probleem nog niet opgelost.
Temperatuurmetertje stijgt nog steeds naar 3/4.
Zakt niet, maar stijgt eigenlijk ook niet.
Fan slaat ook niet aan: misschien vindt 't nog niet heet genoeg?
(fan doet 't wel, als ik hem kortsluit)
Of zou 't thermocontactje in de radiateur nu ook kapot zijn?

Ontsteking opengemaakt, 2 dingen vielen me op:
1. slangetje op vacuumvervroeger zat wel erg los.
2. contactpuntje is kapot, wigje is dusdanig los dat ie er eigenlijk naast tikt.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Classic had geen zin meer
« Reactie #16 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 20:42:49 »
Zelfde verhaal bij de groene hier, zie andere topic.
Tempvoeler was kapot -down-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #17 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 20:53:12 »
Zelfde verhaal bij de groene hier, zie andere topic.
Tempvoeler was kapot -down-

Mijn tempvoeler is splinternieuw (zie elders in deze topic)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Classic had geen zin meer
« Reactie #18 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 21:29:19 »
Voeler of schakelaar?

Voeler in thermostaathuis of schakelaar in radiateur.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Classic had geen zin meer
« Reactie #19 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 21:50:48 »
Voeler of schakelaar?

Voeler in thermostaathuis of schakelaar in radiateur.

Tempschakelaar.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Classic had geen zin meer
« Reactie #20 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 23:26:28 »
zo te horen dus idd ontsteking .zouden dus de punten voor verkeerde timing zorgen waardoor de motor termisch niet optimaal loooppt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #21 Gepost op: zo, 01 aug 2004, 23:44:35 »
Zou 't dan toch zoiets zijn.....
Ontsteking staat fout, waardoor ie warmer wordt dan normaal,
maar niet warm genoeg om de fan aan te laten springen.
Morgen naar onderdelenboer hobbelen (hoop dat ie 't redt)
contactpuntje daar voor de deur monteren
and lets pray...............
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #22 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 13:19:19 »
Tsjonge tsjonge, dit is ook een gebed zonder einde.
Contactpunten + condensator vervangen.
Motor tokkelt nu weer prima (geen stotteren ivm kapotte contactpunten)

Alleen 't probleem is gebleven: loopt nog steeds te warm naar me zin (3/4 zegt 't metertje)
Fan slaat wel aan, hoorde ik nu, toen ik stil stond.
Ik weet 't niet meer..............
Iemand nog andere tips?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Classic had geen zin meer
« Reactie #23 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 13:25:39 »
tempvoeler in thermostaathuis of metertje stuk?

De rest van het cockpitje werkt goed? Had ook wel eens een stekker die niet goed vast zat, temp ging ook naar 3/4 en benzinemeter klopte bijv niet meer.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Classic had geen zin meer
« Reactie #24 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 14:10:27 »
Ik weet niet hoor, maar bij mij loopt het metertje ook naar 3/4 en dan slaat de fan idd aan  -dunno-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #25 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 15:27:37 »
Tempvoeler in thermostaat + thermostaat zelf zijn vervangen.

Oude cockpitje erin: zelfde, ook 3/4.
Misschien gewoon de hitte ofzo?
Maar voorheen bleef 't naaldje tijdens 't rijden netjes halverwege staan, ook tijdens hitte.
Ja, als ik lang stil stond (voor verkeerslicht ofzo) ja dan liep de temp op,
en ging de fan aan, logisch: dan is er geen rijwindkoeling.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Classic had geen zin meer
« Reactie #26 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 16:07:13 »
Of is nu stiekem de koppakking op vakantie door al die hitte?

Verbruikt geen vloeistof?

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #27 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 17:49:37 »
Ben vandaag ook weer met de HK gaan rijden in deze hitte!! Het metertje kwam tegen het laatste streepje aan -boehoe- . En het lampje ging dit keer niet knipperen, terwijl hij vorige week al begon te knipperen met 3/4. -gert-

Heb al meerdere HK's gehad en ook deze gingen vaak naar 3/4 van het metertje! HK probleem???
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #28 Gepost op: ma, 02 aug 2004, 18:04:39 »
Mijn classic (HK) heeft dit probleem niet en ook nog nooit gehad (voor zover ik weet)
Metertje tijdens rijden altijd precies in het midden. Alleen bij stadsverkeer en/of langzaam rijden loopt ie wel eens naar 3/4. dus bij gebrek aan rijwind

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #29 Gepost op: wo, 04 aug 2004, 12:38:03 »
-boehoe-  -boehoe-  -boehoe-
Gister 65 km heen en 65 km terug gereden, met continu dit voor me neus:
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)