Auteur Topic: Classic had geen zin meer  (gelezen 2141 keer)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Gepost op: zo, 25 jul 2004, 18:03:04 »
Type 2 classic, 40 kw, HK-blok met 4-bak.
Vanmiddag reed ik flink door op linkerbaan (cruizesnelheid 140),
ineens ging ik langzamer rijden, vermogen viel weg,
en temperatuur schoot omhoog.
Aan de kant => toevallig zo'n pichnickparkeerplaats (stuk relaxter als vluchtstrook)
Kap open, ventilator stond te draaien (bleef 5 minuten draaien)
koelwater + olie aanwezig, nergens een slang gesprongen ofzo.
Tijdje gewacht, laten afkoelen, gestart: niks aan 't handje.
Temperatuurmeter stond netjes +/- in het midden.
Ben maar weer gaan rijden, rustig naar huis getuft.
Geen probleem verders.

Rara, wat was er aan de hand?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Classic had geen zin meer
« Reactie #1 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 18:49:59 »
goeie ,
zit hier ff te brainstormen .radiateur verstopt misschien.of je vacuum doos voetplaat loopt niet meer soepel ,waardoor de ontsteking te vroeg bleef staan ,waardoor vermogen te kort en termische overbelasting waardoor motor te heet.

maar zou het zogezegd zo niet weten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #2 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 18:59:54 »
Ik ook... volgende probleem. Reed gister (warme dag) lekker rond in de HK coupe, begint het koelvloeistof lampje te knipperen -dunno-  merkte nix anders tijdens het rijden. Gestopt, gekeken bovenste koelslang naar de radiateur stond onder druk. Toen heb ik de dop van het reservoir er af gedraait beetje gesissssssssssdruk was weer weg. lampje bleef nogsteeds knipperen. Vaag. Ben naar huis gereden heb hem stil gezet paar uur later weer gestart lampje deed nix. Wat is er met deze aan de hand..

Genoeg koelvloeistof,
Geen prut in olievuldop,
Geen bellen in reservoir,
Niet te veel druk op de slangen,
Wijzertje komt af en toe niet verder dan 3/4,
Ventilater slaat nog aan,

rarara.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #3 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 19:04:04 »
Van de week radiator maar es doorspoelen.
En de rest nog es nader inspecteren.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Classic had geen zin meer
« Reactie #4 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 19:45:46 »
begint het koelvloeistof lampje te knipperen -dunno-  

stond het wijzertje ook echt ver naar rechts?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #5 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 20:19:37 »
Van de week radiator maar es doorspoelen.
En de rest nog es nader inspecteren.

Andere classic kopen Sjon?  -naughty-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #6 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 20:33:47 »
Wijzertje gaat wel vaker naar 3/4 zonder te knipperen, blok wordt snel warm. Goed warm. En ventilator slaat laat aan.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #7 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 22:44:30 »
Van de week radiator maar es doorspoelen.
En de rest nog es nader inspecteren.

Andere classic kopen Sjon?  -naughty-

Nee, dank je, 2 auto's is voorlopig genoeg.
Je ziet 't: keb er me handen vol aan.
Komt allemaal goed (zei deze jongen optimitisch......)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Classic had geen zin meer
« Reactie #8 Gepost op: zo, 25 jul 2004, 23:25:09 »
Rara, wat was er aan de hand?

kan het zijn dat je V-riem te slap zit en dat deze is gaan slippen, waardoor de waterpomp niet snel genoeg meer ronddraaide en daardoor temperatuur opliep??? is maar een idee.... -dunno-

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #9 Gepost op: ma, 26 jul 2004, 00:04:39 »
Rara, wat was er aan de hand?

kan het zijn dat je V-riem te slap zit en dat deze is gaan slippen, waardoor de waterpomp niet snel genoeg meer ronddraaide en daardoor temperatuur opliep??? is maar een idee.... -dunno-

Kwee nie waar jij de waterpomp hebt zitten,
maar bij mij wordt ie aangedreven door de distriebutieriem.
En als die doorslipt is er veel meer aan de hand en had ik vandaag niet op eigen kracht naar huis gereden.
Iig bedankt voor 't meedenken en reageren: heb je ook weer wat geleerd -dj-



Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Classic had geen zin meer
« Reactie #10 Gepost op: ma, 26 jul 2004, 07:58:45 »
@Sjon: misschien dat de thermostaat bleef hangen oid?

@Jorp: knipperend lampje betekend: niet genoeg vloeistof (voelers in tankje hebben geen natte voeten) of te hoge temp (maar dan moet je volgens mij al voorbij 3/4 van de schaal zitten.

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Classic had geen zin meer
« Reactie #11 Gepost op: ma, 26 jul 2004, 13:31:23 »
Rara, wat was er aan de hand?

kan het zijn dat je V-riem te slap zit en dat deze is gaan slippen, waardoor de waterpomp niet snel genoeg meer ronddraaide en daardoor temperatuur opliep??? is maar een idee.... -dunno-

ik weet niet waar ik met mn hoofd zat gisteravond , maar moet dringend eens wat meer slaap zien te krijgen....   -naughty-

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #12 Gepost op: za, 31 jul 2004, 22:06:26 »
goeie ,
zit hier ff te brainstormen .radiateur verstopt misschien.of je vacuum doos voetplaat loopt niet meer soepel ,waardoor de ontsteking te vroeg bleef staan ,waardoor vermogen te kort en termische overbelasting waardoor motor te heet.

maar zou het zogezegd zo niet weten

-radiateur doorgespoeld
-thermostaat vervangen
-temperatuurvoeler vervangen
Maar nog steeds gaat de temperatuur naar 3/4 en iets hoger,
terwijl hij normaal altijd netjes halverwege bleef....

Verhaaltje vacuum doos voetplaat: waar moet ik dat zoeken?
In de ontsteking? Wat kan ik eraan zien?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #13 Gepost op: za, 31 jul 2004, 23:37:08 »
Heb je de radiateur zelf ook al schoongemaakt, oftewel komt er nog licht door als je n'm tegen 't licht houd ?

Een radiateur kan zowel van binnen als van buiten verstopt zitten natuurlijk, voor de hand liggend eigenlijk maar wordt oh zo vaak vergeten... -klus-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Classic had geen zin meer
« Reactie #14 Gepost op: za, 31 jul 2004, 23:59:14 »
Radiateur is zowel van binnen als van buiten redelijk oke.

Het vermoeden is nu dat toch de waterpomp niet goed meer is.(schoepenrad los)



Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)