hall gever is feitelijk het dingetje waar je de 3 polige stekker op aansluit, bovenop de ontsteking.
Dus, daar waar de verdelerkap op zit, daar zie je een stekker ( klipje indrukken, stekker aftrekken ). De dealer vervangt liefst de gehele ontsteking voor een nieuwe ( de complete unit ). Je kunt ook alleen de hall-voeler vervangen ( kost ongeveer 1/10 en wat uurtjes prutsen) of een andere onsteking op de sloop halen: NZ;tjes genoeg.
Injectoren reinigen -> busje reiniger kan helpen, maar een revisie betekend: uitbouwen, wegbrengen, laten reviseren, terug inbouwen.
Ga er echter, gezien de historie toch eerder vanuit dat het de hall-voeler zal zijn. Let wel: vanaf de bank, via interweb is het lastig een juiste diagnose te stellen: kan zomaar iets lulligs anders zijn dat wij zo niet zien.. Misschien is het slechts een los zittend contact aan de bobine.. of juist een heel ander probleem ( rotte carterontluchting etc etc )..
Lelystad & Almere: Hmm.. nee, ik kan mij leukere plaatsen voorstellen om te vertoeven.
( Lees; Ik kom niet echt uit de buurt ).
Misschien kan je eens een zoek opdracht uitvoeren in techniek en algemeen, zoeken naar NZ . ER zijn een aantal dingen die bij een NZ voor problemen kunnen zorgen, en deze zijn beschreven
- hall-gever (alle elektronisch ontstekende polo's )
- overleden inspuitcomputer ( door slechte massa aansluiting van motor frituur je de computer )
- lekke carterontluchting ( onregelmatige loop door valse luchtaanzuiging na Luchtmassameter )
En dan zijn er nog heel veel standaard dingetjes, die elke polo kan hebben: bougiekabels, bougies, compressielek, distributie van tijd, vuil in brandstof systeem, elektro probleem in contactslot, oud alarmsysteem dat bokt, etc etc etc..