Auteur Topic: Nou moet het nie gekker worden...  (gelezen 1836 keer)

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #15 Gepost op: di, 20 dec 2005, 18:53:07 »
-boehoe- Ik heb het dus verkeerd begrepen.
Dus cilinder 1 en 4 lopen niet, 2 en 3 wel.
 -gert-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #16 Gepost op: di, 20 dec 2005, 19:03:09 »
wisel de bougie kabels van cylinder 1 en 4 op je verdeler kap .wedden dat je weer 4 cylinders hebt

-->

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #17 Gepost op: wo, 21 dec 2005, 18:12:12 »
Vandaag weer wat kunnen doen, namelijk...

Bougiekabel 1 en 4 omgewisseld, geen verschil.
Ook nog geprobeerd de injectoren van cilinder 2 en 3 los te koppelen, zodat 1 en 4 gingen lopen.
Nou niet dus.  -dunno-

We zoeken weer verder, ideeen zijn altijd welkom. -hug-

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #18 Gepost op: wo, 21 dec 2005, 19:13:19 »
het werd al eerder geroepen in deze topic
compresie meten

greez maikel

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #19 Gepost op: di, 03 jan 2006, 09:05:48 »
Ik heb de auto bij mijn monteur weggehaald omdat hij het probleem niet kon vinden.
Hij had inmiddels al van alles vervangen.
Hij is zelf geen VW man, dus info ingewonnen bij de plaatselijke vw dealer.
Samen hebben ze bougiekabels, verdelerkap, bobine, injectoren ed vervangen.
Toen de monteur belde om de computer te vervangen, heb ik de auto meegenomen naar een collega van me.
Die is al jaren VW mafketel.
Weekendje gewacht en de auto loopt weer als een zonnetje. -hug-

Wat bleek, onsteking was niet goed terug gemonteerd, niks stond op tijd.
Hij heeft gelijk de uitlaat gemaakt, thermostaat vervangen en een temp.sensor.
Nou loopt ie weer super, da ding is niet bij te houden. hahaha

Topic mag gesloten worden. -klus-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #20 Gepost op: di, 03 jan 2006, 10:06:47 »
Neen: Goeie topics sluiten we niet  :)

Goed dat je wel even meld wat er nu uiteindelijk mis was met de auto: weer wat geleerd.

Lekker monteur is dat geweest: Als je 1 ding moet kunnen als monteur, is het toch wel het optijdstellen van de ontsteking. Ik heb zelf geen autotechnische opleiding genoten, maar ik neem aan dat dit ongeveer in les 1 behandeld word :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #21 Gepost op: vr, 06 jan 2006, 08:32:10 »
Zo, vanmorgen weer "lekker" kunne Polofahren, hij loopt nog lekkerder als voorheen -love-  alleen zijn er weer nieuwe probleempjes bijgekomen.

De auto slaat soms af als ik de koppeling intrap en de auto stottert soms.
Ik ben benieuwd, heeft iemand hier een idee?  -prut-
We gaan maar weer zoeken.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #22 Gepost op: vr, 06 jan 2006, 10:10:52 »
Afstelling CO%?
En evt. onsteking.

Afstellen moet vaak via een bepaalde procedure, deze staan wel beschreven in een vraagbaak.
Lang niet elke garage/moneur houdt zich hier aan, zodat je er uiteindelijk iets naast kunt zitten.