Auteur Topic: transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht  (gelezen 1571 keer)

Offline Gerton

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Gepost op: ma, 09 okt 2006, 13:45:18 »
Ik heb een fijne Polo GT uit 1980, maar ook minimaal twee linkerhanden en smetvrees. En nu begint mijn versnellingsbak het te begeven, en ben ik op zoek naar een bedrijf of betrouwbare beun (haha) die iets nieuws in mijn GT kan lepelen. Wie? Wat? Waar? Ik woon in de buurt van Nijmegen. Waar is die plaats waar ik mijn GT met een bescheiden zak geld kan achterlaten, om later weer getransplanteerd op te halen (ongeveer net zoiets als bij zo'n siliconeborstenkliniek)? Iemand een idee?

Offline Gerton

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #1 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 14:42:54 »
Mmm, na een kwartier nog steeds geen antwoord! Moet ik dan toch zelf een werkplaatshandboek ter hand nemen? [gruwel]

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #2 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 15:47:49 »
Een kwartier?!

Hoe snel denk je antwoord te krijgen? (of beter: Hoe snel denk je dat z'n bakwissel uitgevoerd kan worden?)

:)

Ik kan je niets aanbieden,.. dus houdt ik m'n mond
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gerton

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #3 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 18:19:37 »
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd of iemand al zo snel gereageerd had. Voorlopig kan ik nog wel een paar honderd (duizend) kilometer doorrijden met mijn (al niet-originele) vijfbak, maar de hoogste versnelling floept er sinds kort nogal snel uit (krr-krr) en dat lijkt dus een serieus voorteken van end-of-life. En dan wens ik dus een transplantatie waardoor ik wederom een decenium of wat kan doorrijden met mijn GT, dus een moderne bak en misschien ook motor. Ik weet het, eigenlijk total-loss maar waarschijnlijk nog steeds stukken goedkoper dan een goede andere auto vinden, die bovendien net zo ENORM LEUK moet zijn als die van mij. Dat laatste lijkt me haast onmogelijk, dus daarom mijn vraag aan jullie, of zo onbekende maar vriendelijk lijkende Pololega's.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #4 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 18:27:53 »
Hey Gerton, eindelijk ook hier??

Ik heb ergens nog een 5bak inzitten, alleen geen idee welke code.



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #5 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 18:58:01 »
eruit floepen niet een kwestie van afstellen?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #6 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 18:59:35 »
Nope, is het waarschijnlijk al te laat voor!
Ding floept er niet zomaar uit.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Gerton

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #7 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 20:07:26 »
Ha Douwe! Hoe lang is dat geleden? Honderd jaar?

Dat eruitfloepen was overigens echt iets wat er al jaren aan zat te komen. Schakelen ging vanaf dat deze bak erin lag al nooit van een leien dakje, en in de vijf was altijd een hoge Zzzzzzzzzzzz te horen. Nu ontfloept-ie me als ik gas los laat (en dus geen kracht meer op het tandwielenwerk staat, lijkt me).

Wat voor mooie techniek past er in een 1F's vooronder? Zesbak en 1.8i met katalysator en snelheidsbegrenzer op 250?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #8 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 20:23:41 »
Gerton: wil je stokslagen?

Dat Douwe toen ooit in een ver ver verleden zijn 1f GT ombouwde tot 1f GTG40 kon het nog. Anno NU een relatief originele 1f GT verbouwen.. dat mag dus niet meer -nana-

Nee, zonder gekheid: Jouw auto, jouw keuzes. Een 1.8T lijkt me echter niet de juiste keuze.. (voor zover dat t uberhaupt een serieuze gedachte van je wat).

Zonder TE veel aanpassingen, zou je er maximaal een 1600 in kunnen hangen, maar leuker/goedkoper/uitvoerbaarder is een fris 1400 onderblok met de originele kop erop: Net ietsje meer inhoud, wat er nog origineel uitziet.

Maar goed: je hebt smetvrees, dus als je 't niet zelf doet, gaat t je goed geld kosten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #9 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:23:21 »
Inderdaad, ik zou NU geen 1F GT meer ombouwen, hooguit een paar leuke carbs o.i.d. Maar of ik er spijt van heb.....NEEEEE!!
Ik heb het (in mijn ogen) redelijk "origineel" gedaan.
Het zou me niks verwonderen dat er proto's op "mijn" manier rond Wolfsburg/Braunschweig zo hebben rondgereden.

Gerton, ik zou in jou geval het motortje lekker opfrissen, evt een grotere krukas erin en een Knoblock 2b2 carbset er op zetten, i.c.m. een goede 5bak; zie je er uiterlijk niks aan en gaat het toch goed en redelijk zuinig.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #10 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:25:53 »
naaldlager van de 5 vervangen en olie op juiste peil zetten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #11 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:27:16 »
naaldlager van de 5 vervangen en olie op juiste peil zetten

Heb je al eens eerder geprobeert, resulteerde in een goed handeltje  -thumbsup-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #12 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:28:38 »
nog eens doen? :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #13 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:35:32 »
Naaldlager van 5 vervangen kan goed gaan, mits je er verdomde vroeg bij bent, in dit geval is het al te laat, ook omdat je in een 1F eigenlijk net iets te weing zijdelingse ruimt hebt om te schakelen als er een 5bak inzit!



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
transplantatiedeskundige voor GT uit '80 gezocht
« Reactie #14 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:37:23 »
dx bak plaatsen heb je dat gezeur ook niet van de 5 en is de eind in 4 net zolang als de 5 van de ahd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .