Auteur Topic: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak  (gelezen 2374 keer)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Gepost op: wo, 06 jan 2010, 01:01:44 »
hallo jongens,ik ben alweer een hele tijd niet meer actief geweest op het forum maar ook weinig in mn schuur waar mn polo's en spijlbus staan,ik had 3 weken vakantie en ik heb in die tijd van 3 garage's maar een gemaakt nu heb ik een garage van 8x8 meter lekker helemaal voor mij alleen met daarboven een zolder van 8 bij 3 meter,voorheen moest ik de garage van 8x8 delen met iemand,een normale garagebox delen met iemand,en 1 normale garagebox voor mij alleen...
Dus de laatste week kan nog gelukkig nog even bezig met mijn polo 1,vanwege mijn werk ben ik haast nooit thuis en heb ik erg weinig tijd voor mijn projecten,deze week is de laatste week van mijn vakantie maar ik kan nu nog wel lekker een hele week met mn polo 1 bezig...
Ik was vandaag bezig om een 1.3 NZ blok klaar te maken,kop en inlaatspruitstuk even mooi zilvergrijs gemaakt en morgen het onderblok zwart maken en de versnellingsbak zilvergrijs...
Dit blok komt uit een jetta dus de motorsteunen moet ik ook even verwisselen voor de polo motorsteunen...
De versnellingsbak is een 5 bak maar nu vraag ik mij af als ik het schakelmechanisme+schakelstang van de polo1 4 bak kan gebruiken,wie van ons kan mij dat vertellen?
Voor de rest moet ik de brandstofpomp nog onder de polo plaatsen maar moet ik de benzinetank ook vervangen?
De benzinetank heb ik nog liggen van een polo2 ook van een NZ motor...
Ik hoor het graag van jullie...Gr Ferdi klus


JORP::Schakelmechanisme van de polo 1(f) behouden en een beetje precies afstellen (of de bak een beetje verbreden voor de 5 als het echt niet lukt). Ik heb van alles geprobeerd met de latere schakelstangen op me derby, dit paste in geen enkele manier, uiteindelijk toch maar weer een schakelstang/mechanisme van een polo 1(f) gekocht.

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #1 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 01:11:19 »
Ik heb dit ff in een andere topic geplaatst anders staat alles straks in de verkeerde...
Jorp bedankt voor de tips,hoe heb je het verder gedaan met je kabelboom,naar de zekeringskast en dashboard en dergelijke?
Ik was vandaag lekker bezig geweest om het NZ blok even mooi op te frissen,onderblok is weer mooi zwart en inlaat en kop zijn weer mooi zilvergrijs...
Het blikken kleppendekseltje wil ik er niet meer op hebben,ik had nog zo'n mooie aluminium kleppendeksel liggen zo'n eentje met een vw logo in het midden,het enige probleem is dat op die aluminium kleppendeksel geen carterontluchtingsbuisje zit,die op die kleppenblikken deksel wel zit,kan je dat dunne slangetje gewoon afdoppen onderaan het onderblok?
Ik hoor het wel van jou of jullie...
Gr Ferdi -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #2 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 08:23:55 »
Gaat de 5 bak passen met de huidige stabi? Verschillende stabistangen

En ik heb eenzelfde kleppen deksel en gewoon een knoop in de slang, welke naar de kleppendeksel gaat, gelegd.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #3 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 10:48:14 »
Ok bedankt voor de tip,dus als ik dat goed begrijp moet ik op zoek gaan naar een stabilisatorstang van het bouwjaar vanaf 1986 tot 1994? (zo'n eentje die ik voor een half jaar geleden bij oud ijzer had gegooit)
Shit man komt nogal wat bij kijken voordat ik die nz met 5 bak goed erin heb hangen en aan de loop heb,had ik eigenlijk niet echt verwacht...zo kom je van het een in het ander...maar goed dan dat dit forum bestaat...
Nog iemand tips voor de kabelboom,om die klaar te maken voor de polo1?
Is er hier iemand op het forum die een polo 1 derby of een audi 50 heeft met NZ motor erin?
Gr ferdi

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #4 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 13:10:57 »
Voor wat betreft het schakelmechanisme: klik

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #5 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 14:27:26 »
hey dennis bedankt voor je linkje,valt allemaal nog niet mee ik ga zometeen weer terug naar mn garage om het ff te bekijken,nu hoop ik alleen dat ik die kruiskoppeling nog aan mn schakelstang of aan de oude bak zit anders heb ik een probleem en moet ik goed gaan zoeken.....ben nu thuis even aan het opwarmen het is ijskoud in de schuur...je moet er toch wat voor over hebben he  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #6 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 16:22:27 »
Ik heb missschien nog een vijfbakstabi over.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #7 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 19:30:44 »
ferdi als je hulp nodig bent moet je maar een gil geven ;)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #8 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 22:02:37 »
Hey Arjan is wel goed joh,het blok begint er al als nieuw uit te zien!
Ik heb 3 NZ blokken liggen,genoeg onderdeeltjes dus...
Morgenmiddag ben ik denk ik ook wel bezig in de garage dus als je niks te doen hebt kan je altijd ff komen kijken ...

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #9 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 23:06:24 »
morgenmiddag ben ik aan t werk :D misschien dat ik eerdaags wel ff kom buurten oid bel je dan wel ff van te voren als je nog steeds het zelfde nummer hebt tenminste ;)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #10 Gepost op: wo, 13 jan 2010, 15:45:32 »
ik heb een vraag die hierop aansluit,

ik ben dus bezig met een GK blok in de audi 50, nu is het zo dat hier naar mijn weten een 5 bak achter hangt,
dit gaat dus niet zomaar ff passen? is het dan handiger om de 4 bak die bij de Polo GK zit die ik nu rij over te zetten

dus 4 bak icm audi 50
5 bak icm polo gt
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #11 Gepost op: wo, 13 jan 2010, 15:54:33 »
ik heb een vraag die hierop aansluit,

ik ben dus bezig met een GK blok in de audi 50, nu is het zo dat hier naar mijn weten een 5 bak achter hangt,
dit gaat dus niet zomaar ff passen? is het dan handiger om de 4 bak die bij de Polo GK zit die ik nu rij over te zetten

dus 4 bak icm audi 50
5 bak icm polo gt

Het enige wat niet zou passen is je stabi, die moet je pakken van een Polo van na 86. Schakelmechanisme (kruiskoppeling) kan je wel zo afstellen dat je gewoon alle 5 de versnellingen kan gebruiken. Ik heb in mijn Derby ook een 5-bak hangen.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #12 Gepost op: wo, 13 jan 2010, 17:30:23 »
ik ben dus bezig met een GK blok in de audi 50, nu is het zo dat hier naar mijn weten een 5 bak achter hangt,
GK is geleverd met 4- EN 5-bak.
5-bak (AHD) pas vanaf +/-1986.
4-bak is code GX => niks mis mee

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #13 Gepost op: do, 14 jan 2010, 11:46:06 »
Ik vind de GX een geweldige bak, kan lekker lang doortrekken, alleen icm met Solex carbs is dit niet altijd optimaal..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: schakelmechanische van polo1 4 bak naar 5 bak
« Reactie #14 Gepost op: do, 14 jan 2010, 11:57:02 »
Ik heb 'm ook (GX) , maar vind de bak icm 13" en platte bandjes wel te kort. Nu met 15" is het wel te doen (rolomtrek gelijk aan 165/65/13).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983