ik dacht vanochtend om even binnen een uurtje de remblokken en schijven van me auto te vervangen
Dat is dus niet gelukt. Ik loop tegen het probleem aan dat de schijven die erop zitten zowiezo een goeie 2mm dunner zijn dan de nieuwe schijven. Op zich kan dat kloppen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de nieuwe blokken en schijven te monteren. Enkel de blokken gaat wel, met de oude schijf. Maar ik krijg het er echt niet tussen. Klauw past er niet omheen.
Piston/cilinder heb ik teruggeduwd. geen probleem was dat verder. Maar ik krijg de remklauw er gewoon niet omheen bij zowel nieuwe blokken als schijven. Zeer vervelend.
Leverancier gebeld, die geven aan dat dit de dunste schijven zijn die ze leveren en nog nooit klachten erover hebben gehad dat t niet zou passen.
Schijven zijn 9,9 mm dik (de nieuwe) blokken zijn iets dikker.
Zou de klauw krom kunnen zijn? Doe ik wat fout?
Zag ook dat de oude blokjes enigszins scheef waren afgesleten. Wellicht zit daar ook wat in?
Iig heb ik nu pas 1 kant klaar, en omdat ik naar school moet kan ik niet verder. Ben 1.5 uur bezig geweest met 1 kant, en heb nu enkel de blokken erop aan die kant. Merkte wel dat me rempedaal meer tegendruk geeft nu. Heb er nog niet mee gereden, daarvoor wil ik beide kanten hebben gedaan. Wellicht lukt het me aan de andere kant wel om de boel te monteren, dan zou het dus in het remklauw zitten.
Ik blijf het vreemd vinden...
iemand een idee?