Auteur Topic: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL  (gelezen 48014 keer)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #285 Gepost op: do, 24 jun 2010, 13:53:29 »

Volgens mij is er aan een NZ weinig te "tsjippen". Ik hoop dat 't niet teveel geld gekost heeft..

Zelf een ander kristalletje solderen en de benzinedruk iets verhogen levert ws. meer op.

Maarrrr, ik ben natuurlijk wel benieuwd wat 't doet. -thumbsup- -thumbsup-

Grappig dat mensen zich zorgen maken over andermans uitgaven. Geintje Martijn -hug-. Maar idd, hij was nait te duur....

Benzinedruk wordt z.s.m. verhoogd en filter gemonteerd, dus hoop dat dat idd nog wat oplevert.



Et voìla, andere chip dr in.



Nu gauw inbouwen en rijden! -sturen-


Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #286 Gepost op: do, 24 jun 2010, 15:57:58 »
wil ook wel weten wat je ermee wint.. -thumbsup-

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #287 Gepost op: do, 24 jun 2010, 19:40:51 »
dat moet er nu toch al wel inzitten  :)  dussss  hou rijdt dat nou  :)
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #288 Gepost op: do, 24 jun 2010, 19:48:49 »

dat moet er nu toch al wel inzitten  :)  dussss  hou rijdt dat nou  :)

Jan Ongeduld haha! -nana- :D

Nu zo'n 20km gereden met al t spul en ik zal proberen t zo goed mogelijk te formuleren.

Kijk, er wordt door leveranciers natuurlijk van alles en nog wat beloofd en in mijn geval is dat een 'Mehrleistung von ca 5-10 PS'. Naja, dat leek me een beetje overdreven. Ik heb m aangeschaft met als reden: alle kleine beetjes helpen....

Nu is t verschil in dat beetje extra natuurlijk niet zo groot als montage van de 3F nokkenas (dat was een beetje boel -thumbsup-) en montage van t bewerkte spruitstuk (ook niet te missen). De auto trekt nu sowieso nóg verder door en op het moment van schakelen als ik echt hard ga ( :) ), dus best hoog in de toeren en dan de koppeling intrap, dan voelt de auto 'rustiger' en zoemt/trilt minder. t Voelt wat eh.... vertrouwder of zekerder aan allemaal.

Al met al ben ik met alle aanpassingen van de laatste tijd supertevreden! -thumbsup-

Oja, net nog ff twee originele VAG koplampen met nieuwer type verstelling gemonteerd:




Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #289 Gepost op: do, 24 jun 2010, 19:53:25 »
 -nana- :) -nana-  je bent best tevreden dus over het resultaat   
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #290 Gepost op: do, 24 jun 2010, 20:12:10 »

-nana- :) -nana-  je bent best tevreden dus over het resultaat   

Haha, ja.... ikke wel! -sturen-

k Ga ook z.s.m. een adapter maken voor t sportluchtfilter dat nu nog in een doos ligt te wachten.

Volgende op t wensenlijst zijn nwe raampezen, banden en een spaghettispruitstuk (alhoewel ik nog wel een beetje met die lambda aansluiting zit).... Oja, en t rechtervoorspatbord vervangen i.v.m. 'deukerigheid'.


Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #291 Gepost op: vr, 25 jun 2010, 11:58:46 »

@MARTIJN: Even over dat verhogen van de benzinedruk. Met hoe zo'n stap moet ik dat doen? Werkdruk zit op 2,5bar , maar ga je dan een kwart of halve bar omhoog?

 -dunno-

En slang met een wapening er omheen i.p.v. er in, is dat wel geschikt als brandstofslang?



Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #292 Gepost op: vr, 25 jun 2010, 12:24:43 »
Wapening aan de buitenkant = ook geschikt als het binnenste materiaal de benzine kan verdragen (en niet oplost oid).

Brandstofdruk verhogen = heb je een instelbare drukregelaar?
Brandstofdruk naar 2,75 bar zal al wel resultaat opleveren. Eigenlijk kun je zonder AFR meter niet heel veel zeggen over de drukverhoging en de effecten er van. Je voelt het ook wel aan de motorloop, teveel peut = verzuipen en stinkende gassen.

Een halve bar is al best veel, je injectoren zullen dan ook zo'n 20% meer opbrengst genereren als je met de druk ook 20% omhoog gaat.  Ik zou zeggen, eerst 0,25 bar proberen, aanvoelen en een bougietje controleren. Is dat allemaal in orde, dan nog ietsje hoger :D Is er geen info over ervaringen van anderen te vinden?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #293 Gepost op: vr, 25 jun 2010, 13:01:19 »

Jawel, zal vast wel wat over t vinden zijn, maar dacht laat ik es iemand vragen die er verstand van heeft.... -thumbsup-

Loop ik nu eigenlijk ook de kans dat ie met de recente aanpassingen te arm loopt?

 -dj-

Stukje slang leg ik wel ff in een bakje met benzine....


Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #294 Gepost op: vr, 25 jun 2010, 13:02:05 »

Oja, t is idd een instelbare drukregelaar.....


Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #295 Gepost op: za, 26 jun 2010, 23:45:33 »

Paar plaatjes:







Regelaar staat nu op 2.7bar. Heb er nog niet ècht mee gereden. Morgen maar testen....

 -sturen-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #296 Gepost op: zo, 27 jun 2010, 08:37:28 »
Volgende op t wensenlijst zijn nwe raampezen,

n Setje nwe raampezen via Dennis. -thumbsup-



Handig zat!  -thumbsup-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #297 Gepost op: di, 29 jun 2010, 23:22:48 »

Jongens,

Ik kan nu niet echt zeggen dat ik verschil merk met die verhoogde brandstofdruk....
Sterker nog, toen ik vandaag over de snelweg reed hield ie een paar keer in. Dus ik bij de eerst de beste afslag eraf en de brandstofdruk een beetje terug gedraaid. Stond eerder na tig keer zonder problemen rijden iets hoger, maar t leek of ie er in smoorde. Nu dus weer op 2.6/2.7bar en er nog een stukje mee wezen blazen. Niets aan de hand.

Heeft t eigenlijk wel nut of kan ik net zo goed de oude regelaar er weer tussen zetten? Of ist een kwestie van goed (ontsteking) afstellen o.i.d? Las trouwens op de oude regelaar dat daar 3,0bar op stond. Da's de maximale druk toch?

 -sturen-


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #298 Gepost op: wo, 30 jun 2010, 09:55:22 »
Ja, die 3,0 zal zonder vacuum zijn. Met vacuum is 2,5 bar.
Vermoed dat die je er nu op hebt zitten naar de 3,1-3,2 bar gaat als je het vacuum-slangetje los trekt.

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #299 Gepost op: wo, 30 jun 2010, 12:48:46 »

Ja, die 3,0 zal zonder vacuum zijn. Met vacuum is 2,5 bar.
Vermoed dat die je er nu op hebt zitten naar de 3,1-3,2 bar gaat als je het vacuum-slangetje los trekt.

Dacht ik al....

Vandaag de Hallgever overleden. 'Nwe' van de sloop erop en gaan! (kan die btw stuk gaan door verkeerde afstelling van de ontsteking?)

Wou m vanmiddag even gaan afstellen en las dit:


Es gibt NZ's die nach dem Einbau einer ABU, oder 3F Nocke etwas ruckliger laufen, dann empfhielt es sich doch mal den ZZP auf ca. 7° v. OT zu stellen!

Ich selber fahre ja einen gemachten AAU mit einer 3F Nocke und noch andere div. Änderungen am Motor und um eine gute optimierung zu gewährleisten läuft meiner auch mit 7° v. OT, damit habe ich den ruhigsten Motorlauf und auch die beste Leistung!

Der ZZP verschiebt sich immer leicht bei schärferen Nockenwellen, ist ja auch klar, da der Verteiler ja durch die Nocke bewegt wird und die Ventilsteuerung dann etwas anders ist!

Ab einer 268° Nocke werden sogar ab 8-9° v OT empfohlen!


Vooral dat eerste.... Aan te raden of toch niet?

 -sturen-