Auteur Topic: Centreer ringen  (gelezen 532 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Centreer ringen
« Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 21:17:42 »
Ik was op internet aant speuren naar centreer ringen. Kwam een hele goedkope tegen, wel rubberen ringen.
Heb maat 57.1 naar 67.1 of 67 nodig (schuifmaat was niet zo precies, ookal issie digitaal, op de ring staat 67 en RK)

10 euro voor 4 stuks.

http://www.rubbervulk.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=430&category_id=94&option=com_virtuemart&Itemid=2

is dat wat?

Vond er op golf1onderdelen.nl ook voor 5 euro per stuk, maar niet in de maat 57,1 -> 67.0 wel .1 trouwens.

Ik weet niet waar ik ze het beste kan halen. prijs maakt me niet zoveel uit. maar het moet wel goed spul zijn. Van die rubberen ben ik bang dat ze vooraan door veel remmen (dus warmte van de schijf op de naaf e.d.) gaan smelten. maarja dat kan bij plastic natuurlijk ook.

Iemand een idee?

Tevens zoek ik nog 2 naafkapjes voor op mijn velgen, waarschijnlijk diameter dus ook 67.1 of 67,0 Weet iemand waar ik die kan vinden los? Ik heb gezocht, maar vond op google eigenlijk weinig, alleen 2e hands spul zonder maten e.d. Ze mogen gewoon zwart zijn.

edit, topic mag van mij bij FAQ gezet worden, denk dat het daar meer op de plek is. Sorry zag ik nu pas!
« Laatst bewerkt op: wo, 24 mrt 2010, 21:22:53 door The_Maxx »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Centreer ringen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 22:52:18 »
Weet je zeker dat het rubber is -dunno- Rubber is namelijk behoorlijk elastisch, dus lijkt me sterk dat ze daar centreeringen van maken. En het hangt er een beetje vanaf wat voor kunststof het is, er zijn soorten die heel goed tegen hitte kunnen, er zijn mer soorten kunststof van plastic-zakken-kunststof
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Centreer ringen
« Reactie #2 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 11:04:10 »
heb er inmiddels gekocht, bij de lokale onderdelenbuurt (beide velgenhandelaren/uitlijnstations hier in de buurt hadden ze niet of niet in de juiste maat)
5 euro per stuk, precies dezelfde als wat ik had. Gelijk 4 nieuwe, je weet maar nooit. naafkapjes had ie niet helaas. Had wel eenzelfde set velgen te koop daar. Maar verkeerde steekmaat, anders had ik wellicht gedacht er eentje over te nemen.

Ben iig van 1 probleem af.