Auteur Topic: startprobleem  (gelezen 893 keer)

Offline kbr coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
startprobleem
« Gepost op: za, 20 mei 2006, 20:43:48 »
Hallo allemaal,

Ik heb zins kort een polo coupe uit 1994 44kw en ik ben ook nieuw hier.

Ik heb zins vorige week iets vreemds met de polo, hij starte ineens niet meer. Benzinepomp doet het wel alleen kreeg geen stroom wanneer ik het contact omdraaide. Ik heb als nood even een draad rechtstreeks van het contact naar de benzinepomp getrokken zodat deze wel stroom krijgt. Nu wil de auto wel aanslaan alleen dan wel op een apparte manier nl: Ik start een aantal keer heel kort en dan slaat ie aan, als ik doorstart dan doet ie niets. Verder is de benzinemeter er ook ineens mee gestopt.

Ik heb eerts geprobeerd te zoeken op andere topics alleen kwam daar niet uit, wel heb ik iets gelezen over injectoren en de hallsensor??

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

gr. Klaas




Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
startprobleem
« Reactie #1 Gepost op: za, 20 mei 2006, 21:03:46 »
hmm, dus de stroom naar de benzinepomp werkt niet als je de sleutel omdraait, en de andere dingen wel? is misschien een zekering kapot?

Als de zekeringen hetzelfde zijn als bij de polo2 dan zou het zekering nummer 1 moeten zijn, een 16 ampere zekering, die ook de lambdaregeling voed, die zou het dan ook niet meer doen.



Pimp my Polo

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
startprobleem
« Reactie #2 Gepost op: za, 20 mei 2006, 22:35:02 »
Tank leeg? Heb ik ook 2 x gehad! -dj-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
startprobleem
« Reactie #3 Gepost op: za, 20 mei 2006, 23:10:37 »
't KAN zijn dat t je blokje in je contactslot is....


Ik had ooit een vergelijkbaar probleem: als ik de sleutel 'stevig' draaide tijdens het starten, sloeg ie niet aan, maar deed ik t met 'tederheid' dan wel.

Als alle zekeringen goed zijn, controleer dan t brandstofpomp relais eens..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
startprobleem
« Reactie #4 Gepost op: za, 20 mei 2006, 23:11:20 »
Tank leeg? Heb ik ook 2 x gehad! -dj-

:D Jij ook al?  :D  
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kbr coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
startprobleem
« Reactie #5 Gepost op: zo, 21 mei 2006, 11:42:19 »
Ik ben vanmorgen even wezen kijken en de zekeringen zijn allemaal goed. De auto start wel alleen dan door de sleutel kort om te draaien dus er zit wel benzine in de tank.

Ik ben ook op de sloop geweest en heb de pomp ook even verwisseld met een andere en dat maakte niets uit, hetzelfde geld voor het blokje achter het contactslot.

Het relais van de brandstofpomp weet ik 1, 2, 3 niet zo te vinden, waar zou deze moeten zitten :(

In iedergeval bedankt voor de reacties!

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
startprobleem
« Reactie #6 Gepost op: za, 27 mei 2006, 17:24:19 »
die zit bij de computer in de parafan!

er zitten 2 relais daar op de bevestigingsbeugel van de computer, 1 voor het voorverwarmen van het inlaatspruitstuk, 1 voor de benzinepomp.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.