remt niks harder , wel hoef je minder kracht te zetten voor het remmen (polo zuiger is 42 mm uit mijn hoofd)
als je dus dezelfde banden houdt ,remt het niks harder , alleen de toegevoegde energie op het rempendaal zal een stuk minder zijn . de warnte ontwikkeling op de schijf wordt een stuk hoger . dus rem fading (dampvorming tussen blok en schijf) zal eerder kunnen optreden . nu is dit probleem te verschuiven door geboorde en of gegroefde scijven te nemen . ik zou wel voor geforceerde remkoeling kiezen (stukje stofzuiger slang ,langs de stabi van voorkant bumper naar remklauw en of schijf ) je moet je temperatuur enigzins in bedwang kunne houden , koud is niet gpoed (weinig remvermogen aangezien de blokken dan te hard blijven ) te warm is ook niet goed ,dan verharden de blokken door verglazing en dampvorming is dan ook een issue , tevens kan dan de remolie gaan koken en zorgt de dampbel voor faporlock waardoor je rem vast blijft staan .
maar als ik in richard zijn schoenen zou staan ,zou ik het net zo hard ook doen .