Auteur Topic: Whelp!!!krukaslagers  (gelezen 1045 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Whelp!!!krukaslagers
« Gepost op: vr, 21 mei 2004, 22:01:13 »
hello allemaal,vandaag weer volop aan de gt g40 bezig geweest,bewerkte kop erop,en spruitstuk alla serge -naughty-  en toen maar eens vrolijk de drijfstanglagers aan t vervangen gegaan,want er zat een bronsachtig iets in de kop,dus hoppa geen gezeur en meteen vervangen,ging allemaal heel goed,en ze vielen best wel mee,dus ff die van de krukas gekeken -boehoe-  die waren dus wel versleten,krukas is nog helemaal goed,en t meurt daar naar rotte fietpan,maar nu wil ik ze dus vervangen,maar de oliepomp moet eruit voor nummer 1 eruit te halen,maar ik heb geen luchtsleutel,kun je een elektische luchtsleutel bij boels verhuur halen,of werkt dat niet,en dan distributie riem eraf,dat wiel eraf(kan die nooit verkeerd trug ivm afstelling?) en dan oliekap eraf en pomp eruit, die zooi vervangen en weer opbouwen,of heeft iemand anders een ander idee voor mij? help help  -love-  slvast bedankt


arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #1 Gepost op: vr, 21 mei 2004, 22:41:36 »
errugh wazige posting, maar je zult wel 'snel' geholpen willen worden.

Also:

Blok is uitgebouwd?

Kop is eraf?

Mooi!

op z'n kop zetten,. en alles er zo ver als mogelijk af slopen.

Ook zonder lucht sleutel moet je de olie-pomp los kunnen krijgen, maar de poelie's... dat word moeilijker..

Als je de krukas uit wilt bouwen, zul je vooral 't vliegwiel eraf moeten halen,.. en das kut werk zonder luchtsleutel!! Zonder uitgebouwd vliegwiel..

Maar ff wachten:
Welke lagers wil je vervangen? Die van de drijfstangen? of de hoofdlagers van de krukas??

Als je alleen de drijfstanglagers wilt wisselen, dan kan je volstaan met het uitbouwen van het olie-pomp-zuigleidingkje..
lagerkappen kan je dan volgens mij zo bij..

en anders: OF vrienden maken met luchtsleutelgereedschap,.. of investeren.....
Vanaf 100 euri heb je een 'redelijke' luchtsleutel, en nog eens 150 euri voor een 'redelijke' compressor..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 mei 2004, 12:18:32 »
De kop zit er net pas weer op,met nieuwe kopbouten en koppakking orgineel vw,dus lijkt me niet zo handig om t er weer uit te halen.
De drijfstanglagers heb ik vervangen en die waren redelijk, cilinders ook gecontroleerd en zien er perfect uit,maar ik denk,controleer ze ook even van de krukas,de hoofdlagers dus.
Daar zat dus wel wat slijtage aan,dus die wil ik vervangen,maar dat word lastig zonder luchtsleutel..........
De g lader had en lekke kering en heb dus olie het blok in gegooid en vandaar dat t was aan t slijten is gegaan,maar de cilinders zijn gelukkig goed,dat zal wel komen doordat de olie er boven weer in gegooid is,serge vertelde al dat ik alle schaaltjes los kon halen,pomp eraf en dan de koppeling intrappen zodat ik t allemaal kon vervangen.
Dat ben ik ook van plan alleen heb ik nog t probleem luchtsleutel,maar die zijn er ook elektrisch,en die wil ik dan wel ff huren voor een paar daagjes,want dan kan ik ook de momentsleutel weer trug geven........Hoop dat ik t snel voor elkaar kan krijgen.

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 mei 2004, 22:04:06 »
Kop hoeft er niet af hoor!!

Maar vertel nu eens: ingebouwd of niet?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 mei 2004, 22:37:36 »
Ingebouwd..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #5 Gepost op: ma, 24 mei 2004, 07:29:47 »
Oj..

In gebouwd..

Nou dan zie ik geen mogelijkheid om de krukas uit te bouwen...

Iemand anders wellicht,. maar ik niet :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #6 Gepost op: ma, 24 mei 2004, 07:56:42 »
Het kan wel, maar de krukaspoelie moet er hoe dan ook wel af.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #7 Gepost op: ma, 24 mei 2004, 18:32:54 »
hmz de prijzen liegen er niet om,het middelste lager,rond de 80 euro!!!!! en dan de rest nog,nu weet ik t niet precies,wanneer zijn ze nu echt versleten,als er spoortjes in zitten, of is dat normaal dus gewoon ingelopen op de krukas,of zijn ze pas echt stuk als ze bronsachtig zijn en helemaal uitgelubbert?Degene die ik nu namelijk controleerde had alleen het eerste,en ziet er verder goed uit,maar hoort t daar zo te stinken?
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #8 Gepost op: di, 25 mei 2004, 15:42:57 »
Mijn krukas en drijfstang lagers heb ik gecontroleerd. zien er amper ingelopen uit. Je kunt wel zien dat het bovenste schaaltje van de drijfstangen ietsje meer te verduren heeft gehad dan de onderste, maar that's it.

Gisteravond de 4'e drijfstang uit het ooit droog gelopen NZ blok van Jeroen gesloopt.. Die was dus ECHT op. Overal brons in het carter, lager miste stukken (gewoon weg/afgebroken) en het stuk lager dat er nog aanwezig was, was nog maar een paar honderdste dik, en was zelfs naar buiten gevloeit.

Die axiaal lagers zijn wel duur zeg...

Wat ik van plan ben (en al heb gedaan met de axiaal lagers), is de onderste drijfstanglagers wisselen met de bovenste..  en zo ook voor de axiaallagers; die kant die 't meest gesleten is (ff denken; dat zullen de lagertjes aan de distributie zijde zijn), wisselen met de andere kant. Zijn toch symetrisch.

Voor de krukas/hoofdlagers maakt t niet zoveel uit qua slijtage: die zijn rondom gelijk gesleten.

Maar goed: ongeveer 95.000 km op de klok van dat blokje, en alleen de zuigerveren zijn 'aan vervanging toe' (dus niet eens 'op' )..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #9 Gepost op: di, 25 mei 2004, 20:32:17 »
Ik was voor alle lagers bij elkaar zo'n 80 à 90 euro kwijt.
Dat was voor hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #10 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 18:36:47 »
jippie, serge vertelde me dat ik t ook bij een motorrevisiebedrijf kon proberen,dus dat heb ik gedaan,met het aixaallager en de andere lagers en krusaskering bij elkaar 60 euro kwijt,en de orginele schaaltjes zijn van het merk KS en die ik besteld heb ook,alleen staat er geen volkswagen bij,nou dat boeid me niet,ze zijn even goed,en scheeld mega veel geld!! kunde weer mooi ergens anders in duwen -hug-  -klus-



G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Whelp!!!krukaslagers
« Reactie #11 Gepost op: wo, 26 mei 2004, 18:38:51 »
kolbe schmidt.zeer goed spul.heb ik de zuigers ook van
je hebt laagvliegers en modelvliegers .