Auteur Topic: Polo 1, realistische prijs?  (gelezen 3852 keer)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Polo 1, realistische prijs?
« Gepost op: di, 24 aug 2010, 00:25:22 »
Hallo, zag op Cleaned deze mooie Polo 1 te koop staan, is blijkbaar uit '75, 0.9 benzine. Maar verkoper vraagt €1700, is dit niet wat aan de dure kant? Wat is een realistische prijs?

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=65345




Iemand van een ander forum stuurde me ook een PM ivm deze Polo, en had al eens gemaild:

Citaat
Wat moet je hebben van info?
Ik had hem een mailtje gestuurd met de vraag naar kmstand en bouwjaar enzo en kreeg dit terug:

Hoi Jasper,
bouwjaar 75
ik verkoop hem omdat ik nog teveel speelgoed heb, en te weinig tijd zou graag mijn splitbus gans inorde zetten, en met verbouwingen kom ik daar als amper aan toe.
Kilometerstand is niet gekend, die tellers doen maar mee tot 99999 hé
wel rijdt hij enorm goed, geen vieze lawaaitjes.
Heb er de laatste keer nog 1800km mee gereden met 3 personen op een 2dagen.


En dan dat er nog wat werk nodig is om hem daily te krijgen... Dan vraag ik me af hoelang die laatste keer geleden is


Ik zocht eigenlijk een daily dieseltje maar nu kruist dit Polo'tje m'n pad weer.  -love-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #1 Gepost op: di, 24 aug 2010, 01:00:40 »
1700 euro voor een Polo uit 1975 die er zo bij staat lijkt me een zeer redelijke prijs.. -dunno-?

Weet natuurlijk niet hoe de bodem, spatbordranden, dorpels en accuwak zijn enzo, maar op de foto staat ie er goed bij  -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #2 Gepost op: di, 24 aug 2010, 07:30:14 »
zoals Ronald zegt :) zou je dit met een kever vergelijken in dito staat betaal je zo 5000 en daar zijn er toch nog meer van en is exclusiviteit verre te zoeken -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 24 aug 2010, 10:27:53 door JTG »
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #3 Gepost op: di, 24 aug 2010, 10:20:37 »
Op foto ziet hij er inderdaad heel netjes uit. Maar bij dat 'werk aan om hem daily te maken' stel ik me wat vragen.  -dunno-

Zou hem dan zonder dakrek en schijnwerpers willen. Misschien toch maar even een afspraak roggelen om te gaan kijken. -klus-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #4 Gepost op: di, 24 aug 2010, 10:29:49 »
Lijkt mij leuker dan een diesel maar dit is persoonlijk, wat betreft dakje en schijnwerpers daar zit het geld niet in denk ik.

Zit ook nog een hoge druk sproei-installatie op zo te zien...... -dunno-

Succes en we horen het wel hoe het is afgelopen -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #5 Gepost op: di, 24 aug 2010, 11:40:07 »
Mooi wagentje  -thumbsup-
Zeker voor in de winter: "heeft motorverwarming, dus in de winter de stekker insteken en 's morgens lekker vertrekken met een warme wagen"

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #6 Gepost op: di, 24 aug 2010, 12:29:23 »
Ja, al snap ik die optie niet, bedoelt hij dan in het stopcontact steken ofzo?  -naughty-

Sinds vandaag staat er ook een nieuwe Mk1 te koop, van '76, maar in iets mindere staat op de foto's te zien, maar ook voor minder geld:



http://www.2dehands.be/autos/autos/volkswagen/polo-mk1-77719066.html?qq=vw+polo&pcpl=&pc_id=&afd=&afdeling=autos

Al een mailtje gestuurd.  -klus-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #7 Gepost op: di, 24 aug 2010, 12:36:25 »
zou toch echt voor nummer 1 gaan  -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #8 Gepost op: di, 24 aug 2010, 13:48:04 »
Die eerste staat op de foto nog op zweeds kenteken, zal wel uit het noorden komen waar de wegen swinters niet gepekeld worden.

Verwarming werkt als volgt, er zit een dompelaar in het carter gebouwd, die zit aan een stekker, steek m in het stopcontact en je olie wordt opgewarmd tot 100 graden oid. als je dan start, is het gewoon een warme start en slaat ie zo aan en is gelijk warm, ideaal voor een daily winterauto.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #9 Gepost op: di, 24 aug 2010, 14:45:34 »
Die eerste staat op de foto nog op zweeds kenteken, zal wel uit het noorden komen waar de wegen swinters niet gepekeld worden.

Verwarming werkt als volgt, er zit een dompelaar in het carter gebouwd, die zit aan een stekker, steek m in het stopcontact en je olie wordt opgewarmd tot 100 graden oid. als je dan start, is het gewoon een warme start en slaat ie zo aan en is gelijk warm, ideaal voor een daily winterauto.

Als ie uit zweden komt zal t me niet verbazen dat er idd koplampsproeiers op zitten

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #10 Gepost op: di, 24 aug 2010, 18:55:43 »
ik heb een kleine 3 jaar geleden mijn polo 1f van 81 met 87***km gekocht voor 1500 euro
hij was ook in heel goede staat ben toen op 1 dag naar 5 verschillende gaan kijken allemaal voor rond de 1000 euro en allemaal zo rot als moes terwijl ze allemaal zeiden dat de auto in goede staat was
heb nog geen dag spijt gehad dat ik dat geld ervoor betaald heb
hij was zelfs in zo een goede staat dat ik niet eens heb geprobeert te onderhandelen over de prijs
als je echt eentje in goede staat wil hebben betaal je er ook gewoon voor zo simpel is het

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #11 Gepost op: di, 24 aug 2010, 20:27:36 »
Dan betaal ik toch ook echt liever 700 meer voor die oranje / bruine! (panamabruin is het toch?)

Polo uit 1975 zijn er idd nauwelijks, dus ik sluit me weer aan bij JTG. Voor 1700 euro (of iets minder als je er nog wat vanaf kan praten..) heb je een exclusieve auto. 
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #12 Gepost op: di, 24 aug 2010, 20:29:47 »
Als je 1700 kan dokken: DOEN! Maar wel nog wat afpingelen natuurlijk voor de sport  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #13 Gepost op: di, 24 aug 2010, 20:33:56 »
Als je 1700 kan dokken: DOEN! Maar wel nog wat afpingelen natuurlijk voor de sport  -thumbsup-

Precies! Nederlanders houden van korting  -thumbsup-
De vraag is natuurlijk of dat ook zo is in België :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Polo 1, realistische prijs?
« Reactie #14 Gepost op: di, 24 aug 2010, 21:28:22 »
zou toch echt voor nummer 1 gaan  -thumbsup-

Kreeg net antwoord van nummer 2:

Citaat
De wagen is niet gekeurd voor verkoop, de originele veren zitten erbij en de wagen is een oldtimer dus hoeft u geen zorgen te maken
verder voor de roest de meeste is aan de wielkassen maar nie doorgeroest dat is normaal bij vw's van die oude da is het ergste voor
de rest val het heel goed mee een aan de koffer is er een beetje en anders is het voor de rest inorde de motor enal hij start direct zonder problemen


Dus heb inderdaad ook meer de neiging om naar nummer 1 te gaan kijken.  -klus- Die is idd bruin/oranje, maar de verkoper noemt het knalgeel.  -dunno-


Precies! Nederlanders houden van korting  -thumbsup-
De vraag is natuurlijk of dat ook zo is in België :)

Belgen ook, nuja, ik iig wel.  -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O