Dat truukje van een blokje om met 1 bar, is om ingezakte wangen weer terug in het gareel te krijgen, voor banden die lang stil hebben gestaan. Maar het lijkt me niet goed voor de band maar het is ook niet zo dat je daarmee instant de koordlagen doorhaalt. "Ik wil ze de kost niet geven die dagelijks op 1 bar rijden." Je gebuikt `t alleen om de wang iets warmer dan normaal te maken zodat je bij het hard oppompen de wang makkelijker in het gewenste model gaat. Ideaal is het zeker niet, maar dat is een trillend stuur ook niet.
Het hard oppompen is om de hiel goed in het velgbed te krijgen, ik zou persoonlijk nooit 7 bar in een personenautoband doen, dat is drie keer de voorgeschreven druk!
Een vergelijking maken tussen een auto en vrachtwagenband is misschien niet helemaal correct, dat is wel een andere tak van sport, 9 bar ipv 2, het volume van de band achterwege gelaten.
Dit zijn mijn
laten eerst maar eens afwachten of PK `t probleem met de aangedragen oplossingen weg krijgt.