HHHHHHHHOOOLLLLLLLYYYYYYYYYY.......
Met Serge naast mij werd ik gisteravond door mijn "oranje vlak op je toerentellerwijzerplaat vrees" heen gecoached.
"Ja, en NU GAS EROP Jan"... "EN EROP HOUDEN"... "zie je nou?"
Ik had ff geen antwoord zo snel, want het was voor het eerst dat ik een toerentellernaald zover door het oranje vlak heen had zien knetteren. We zijn ongeveer tot aan de benzinemeter geweest....
Ik denk dat Serge een uitstekende klus geleverd heeft, en ik ben wennende aan het boven de 4.500 rpm doortrekken en het hogere vermogen: dat went heel snel moet ik zeggen.
De 8P is voor mij het ideale bakje omdat ik de Polo als alledaags vervoer heb. Met zo'n 2.750 knor ik 100 km/h op de ringweg in 5. Terug naar 4 en zo'n 3.500 is het dan precies lekker optrekken voor inhalen. In extremere situaties kan ik zelfs bij 100 nog naar 3. De prima AHD die aan mijn HZ blok zit is vanaf nu dus tekoop: ik plaats deze met een hoop andere spullen in "onderdelen tekoop".
Gisteravond heb ik de 170 even geraakt, maar meer durfde ik niet in dit ff'ing kit land: dat zou namelijk rijbewijstechnisch vervelend kunnen zijn.
Door het ontbreken van de vacuumvervroeging sputtert hij heel lekker in de uitlaat bij gas los.
Aandachtspunten/nog te doen lijstje:
- Olie catchtankje (nu spetters van carterontluchting op mijn achterklep)
- Luchtfilterhuis met koude aanvoer rechtsvoor vanaf grille maken (wie kan/wil daarmee helpen?)
- Fijn afstellen bij Serge: motor loopt stationair nogal rauw en ik heb na wat kilometers rijden zoals Serge al vermoedde ook het idee dat de naalden een standje hoger kunnen. Soms zakt de stationair langzaam terug vanaf een soort stationair plateautje. Aanrijden naar een stoplicht, koppeling in, toerentellernaald valt naar 1.500, blijft even hangen en zakt dan lanzaam door naar ongeveer 1.000 rpm. Mogelijk heeft dat te maken met het fijnafstellen.
- Rembekrachtiger erin
- Achterremmen vernieuwen (moet ik nog de remdrukverdeler aanpassen nu dat ik verlaagd heb?)
- Diesel startmotor. Serge, wat zei je ook alweer: van een Diesel 1,4 1-D ofzo? Ben ik natuurlijk vergeten met alle pret.
Komend weekend eerst alle electra aansluiten (Lambda, olietemp, oliedruk, stereo enzovoorts).
Voor de komende Denemarken trip kan ik nu lekker meekomen.
Groet, Jan.