Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Steilheck op zo, 01 jun 2008, 00:33:15
-
Dames en heren doorzakkers en wannabe doorzakkers zoals ik!
Gezien de hoeveelheid vragen en antwoorden mbt verlagen in de diverse topics wil ik in een excel/numbers sheet een overzicht gaan maken van verlagingen met bijbehorende onderdelen dan wel aanpassingen (Wellemsblokjes ed). Verder wil ik aangeven welke passende velgen/banden combo's er in passen. (Met betrekking tot de wielen laat ik uitrollen erbuiten)
Dit om de enorme zoektocht door het forum voor eenieder te voorkomen om een en ander op te sporen dan wel herhalingen van topics.
Hierbij vraag ik dan hulp om het overzicht compleet dan wel zo foutloos -wanker- mogelijk te maken.
Dus gaarne een PM naar mij met jouw verlaging met de volgende info:
type 86c
verlaging
andere dempers nodig?
Aanpassingen aan voorpoten?
Wellemsblokjes?
Aandachtspunten?
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
Ideeën/opmerkingen en andere info mbt deze FAQ zijn ook welkom.
-
Polo 2 Classic
-80/60 weitec veren
-Weitec schokbrekers die bij een complete set Weitec 60/40 zat.
-Wellemsblokjes: zodat stabi naar voren komt en wielen netjes in de kas staan
-'s zomers ATS 7 inch breed rondom (ET20?) met 175-50-13
-'s winters originele 'licht'-metalen velgen met 165-65-13
-heel de bende goed laten uitlijnen (incl. achteras)
Loopt nergens aan en ik heb nog nooit beter gehoekt met 86c dan met deze setup.
Doorzakken/nazakken nooit wat van gemerkt.
Wat een nadeel kan zijn: met de zomersetup ligt tunnelversteviging zo'n
beetje 5cm van moedertje aarde vandaan => raakt welles wat
-
type 86c Polo2 Steilheck
verlaging 60/60
andere dempers nodig? JA
Aanpassingen aan voorpoten? NEE
Wellemsblokjes? NEE
Aandachtspunten? NEE
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten? Maximale= 13x6 ET24 met 165/55/13. Hiervoor moeten de wielrandjes achter net ff omgerold worden.
Bron: Martijn
type 86c; polo2 coupe
verlaging; TEC-tuning 60-40 (op 60-60 afgesteld)
andere dempers nodig; ja
Aanpassingen aan voorpoten?; nee
Wellemsblokjes?; nee
Aandachtspunten?; nog geen gevonden.
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
- 175/50-13, op 13x7 ET 25, geen problemen.
- 165/60-14, op 14x6 ET 27, voorschermen iets op rollen, of bumpstops plaatsen/veerweg beperken
Bron: Maxxy
-
type 86c Polo2 Steilheck
verlaging 60/40 H&R
andere dempers nodig? nee
Aanpassingen aan voorpoten? NEE
Wellemsblokjes? NEE maar wel heb ik de stabi rubbers vervangen voor nieuwe
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten? 13'' 6j ET30 165/55/13
Met aanpassingen aan de achterste wielranden 13'' 6j ET13 met 165/55/13. Hiervoor moeten de wielrandjes achter net ff omgerold worden.
-
type 86c Polo2 Classic
verlaging 80/60 Supersport
andere dempers nodig? Ja, ook Supersport genomen
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
14inch 6J et40 155/55-14
16inch 6,5J et38 165/40-16
13inch 7J et20 175/50-13
-
type 86c Polo2 Classic
verlaging 80/60 merwede
andere dempers nodig? Ja, merwede
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? nee van rauspeed genomen
Aandachtspunten? ja uitlijnen en kunstof draagarm bussen ipv rubbers.
-
Type 86 1F
Verlaging? Ja 60-40 Weitec
Andere dempers nodig? Ja, ook van Weitec
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Kunstof draagarm bussen ipv rubbers.
Welke velgen/bandeset heb je eronder? Powertech 7J x 13 ET 30, 2x Dunlop 2x Bridgestone, en de maat 175x50x13, heb geen wijzigingen moeten aanbrengen/uitgevoerd
-
Ik snap nog steeds niet waarom de ene set voor meer verlaagd dan achter en andere sets weer voor en achter evenveel??
-
je bedoelt dat de een een 60/60 set heeft en de ander een 60/40?
Dat is omdat als je een steilheck 60/40 verlaagt de auto vlak staat en als je een steilheck 60/60 verlaagt hang ie in de kont zeg maar ;)
-
type 86c Polo2f coupe
verlaging fk schroefset(koni dempers) in hardheid verstelbaar
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? het punt waar de stuurstang aan zit, zit geloof ik lager
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
195/45/14 inch voor 7j achter 8j - kan niet te laag want dan loopt ie aan in de wielkasten
175/50/13 inch 5,5j - kun je zo laag maken als je wilt, loopt niet aan
-
je bedoelt dat de een een 60/60 set heeft en de ander een 60/40?
Dat is omdat als je een steilheck 60/40 verlaagt de auto vlak staat en als je een steilheck 60/60 verlaagt hang ie in de kont zeg maar ;)
Dat bedoel ik inderdaad -thumbsup-
Ik wil de coupe flink verlagen en op 13 inch zetten. Gaat dat nog lukken met 80 mm voor en achter?
Maar dan zou hij dus achterover hangen? Das toch ook geen gezicht?? Maar als ik dus 80 achter heb moet ik dus om hem recht te zetten 100mm voor hebben?
-
Dat bedoel ik inderdaad duimpje
Ik wil de coupe flink verlagen en op 13 inche zetten. Gaat dat nog lukken met 80 mm voor en achter?
Weer wat geleerd dus -thumbsup- en jah 80/80 zal wel lukken met 13 inch maar fatsoenlijk rijden (met drempels in de weg) denk ik niet meer omdat je tunnelversteviging dan wel verdomt laag bij de grond ligt denk ik mijn steilheck is 60/40 verlaagt en heb ook 13 inch en ik lig met de tunnelversteviging een kleine 3,5cm van de grond -gert-
-
type 86c Polo2 coupe
verlaging fk vaste set 60/40 achter verstelbaar
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Nee
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
165/65/13 inch voor en achter 5,5j - is standaard en totaal geen problemen
175/50/13 inch voor 7 en achter 7,5j verbreed staal - voor geen probleem, achter liep het wel eens aan.
-
Ik zie dat de een wel en de ander geen wellemsblokken gebruikt. Zijn ze aan te raden? Wat is er allemaal bij nodig om te verlagen (vervanging bussen etc)? Ik heb een 60/40 set liggen van tec (veren met dempers). Er komt uiteindelijk 175/50/r14 onder te liggen.
-
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=search
veel, heeel veel over geschreven. (leesvoer zat als je 'tips verlagen' intikt)
Even kort;
Wellemsblokken zijn niet persé nodig (kan ook zonder), maar rijgedrag wordt nog beter mét deze blokken.
Zorg voor goede toplagers en controleer ook de staat van de rubbers in je draagarmen.
-
ik stel even een vraagje tussendoor.
Ik heb de polo verlaagd gister. Nou ligt hij links achter 1cm lager dan rechts achter.
Kan dat zijn dat ik de laatst winding niet goed in de schotel onder heb zitten. Dat hij verdraaid is en dat de veer dus niet goed in de schotel ligt? Of heeft iemand nog andere dingen waar ik morgen ff naar kan kijken?
bedankt!
Mijn verlaging is:
type 86c Polo2 coupe
verlaging tec tuning 40-40 van SKG
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Nee
Aandachtspunten? Nee
ori velgen en banden 175-65 dacht ik op 13 inch, loopt nergens aan.
weinig meegereden dus meer kan ik er niet over vertellen.
-
Kan, maar daar let je toch op als je 't monteerd -gert-
Maar denk eerder dat je een vlak stuk beton ofzo mot opzoeken.
Ennuh: originele wielomtrek is 175-60-13 / 165-65-13 / 155-70-13
-
Jaa kan verdraaid zijn denk ik. Ik kijk er morgen ff naar. En als het zo is draai ik hem ff goed.
Vlak stuk beton heb ik in de garage dus doe ik morgen ff, maar het lijkt me iig.
Klopt, ik heb 175-60-13 achter en voor 165-65-13
-
ik weet het al, achter zijn ze instelbaar doormiddel van clipjes die je naar boven of onder is een
gleuf kan zetten. Links staat hij een te ver naar onder. Heb ik helemaal niet op gelet -gert- domdomdom.
Nou is mijn vraag. Kan ik dat thuis verzette zonder veerspanner? Ik heb gekeken maar volgens mij niet toch?
Gaat met uitlijnen alles los? Kan ik dat dan ff tussendoor doen?
-
Helaas niet... Met uitlijnen gaat zeker niet alles los, en een uitlijnboer gaat het ook niet waarderen als je dan nog tussendoor even iets aanpast.
Ben wel benieuwd wat je bedoelt met instelbare clipjes? Heb je een foto? Waarschijnlijk alleen uitgebouwd instelbaar dan? Dan betekent dat ook echt weer eerst uitbouwen... -wanker-
-
Jaa dat dacht ik al, gvd gvd.
Nouja ik bel ze wel op of ze dan de achterveren meteen ff los willen maken tegen exta betaling.
Anders maak ik wel andere afspraak.
(http://i43.tinypic.com/ouvdyf.jpg)
Dat clipje zet je in zo'n gleuf op de demper
Heb nog een vraag ik zat bij montage te kijken hoe de achter dempers gemonteerd moeten worden.
er zit zo'n busje aan. Moet dat busje aan de buiten kant zitten?
(http://i44.tinypic.com/whnvpt.jpg)
Had bij demontage niet echt op gelet.
Maja dit zijn allemaal dingen die je de eerste keer fout doet. Ik baal er wel stevig van majaaa.
-
Niemand, moet het voor vrijdag weten -thumbsup-
-
Gewoon even de kale demper vastzetten aan de onderkant, dan zie je het meteen of hij voor het gat in je binnenscherm uitkomt.
Ik ga niet in de kou onder de auto liggen nu iig.
-
Ik had er toen naar gekeken maar kon het niet zo zien.
Weet niemand mij dat hier zo te vertellen?
Kan het kwaad als het niet goed zit?
-
ff een snel vraagje tussendoor ik wil m'n derby verlagen. t gaat om een derby van 1978 er gaat een tec tuning vaste verlaging onder. maar ik ben een beetje in twijfel welke de 80/60 of de 80/80. ik zou het liefst de 80/80 nemen maar het laatste wat ik wil is dat ie straks achterover hangt -gert- wie kan me hier wat duidelijkheid over geven -dunno-
-
Ik had er toen naar gekeken maar kon het niet zo zien.
Weet niemand mij dat hier zo te vertellen?
Kan het kwaad als het niet goed zit?
busje moet naar buiten
-
ff een snel vraagje tussendoor ik wil m'n derby verlagen. t gaat om een derby van 1978 er gaat een tec tuning vaste verlaging onder. maar ik ben een beetje in twijfel welke de 80/60 of de 80/80. ik zou het liefst de 80/80 nemen maar het laatste wat ik wil is dat ie straks achterover hangt -gert- wie kan me hier wat duidelijkheid over geven -dunno-
80/60 nemen is altijd goed voor de looks .en als je lading achterin mikt heb je nog wat"bodemspeling over"
-
ja dat dacht ik ook al maar als ik dit lees:
ik weet het al, achter zijn ze instelbaar doormiddel van clipjes die je naar boven of onder is een
gleuf kan zetten. Links staat hij een te ver naar onder. Heb ik helemaal niet op gelet -gert- domdomdom.
is het dan niet mogelijk bij de 80/80 set op hem bijvoorbeeld 80/70 of 80/60 te zette dan kan ik kijke hoe ik het het mooiste vind of begrijp ik dat nu verkeerd? -dunno-
-
zie de topic van sjon of mijn classic beiden 80/60
-
Sommige veerpoten voor de achterzijde hebben verstelmogelijkheden om de onderste veerschotel lager danwel hoger te plaatsen.
-
Sommige veerpoten voor de achterzijde hebben verstelmogelijkheden om de onderste veerschotel lager danwel hoger te plaatsen.
Ter aanvulling: 'notenverstelling' noemen ze dat in de volksmond.
Mijn classic staat (van de 5 mogelijkheden) zelfs op 't 1 na hoogste nootje.
Dan kan ik de kofferbak rustig volgooien => nog niks aan de hand
-
cool :D bedankt voor de uitleg -thumbsup- als iemand me dan ook kan vertellen of die tec tuning setjes dat ook kunne kan mijn dag niet meer stuk :) :)
-
SKG-Carstyling tel.nr. = 0544-376268
Tec tuning klinkt mij al goedkoop in de oren, zou er niet teveel van verwachten:
daarom vermoed dat die geen notenverstelling heeft, maar ff bellen en je weet 't.
-
tec tuning heb ik dus ook gemonteerd, achter verstelbaar in een stuk of 5 standen.
Bekende van mij heeft er ook op rond gereden 80-60, was er altijd tevreden over.
prijs kwaliteit verhouding lijkt me dus ok.
-
met veel linkjes naar veren en dempers producenten (http://users.skynet.be/fa702384/ophanging.html)
-
Polo2 sedan:
"maar wou dus ff melden dat het zonder problemen eronder past (met nieuwe toplagers en wellemsblokken), en ruimte genoeg om de spoorstangen/balansgewicht
met 175/50 R13 banden op een 5,5J velg (et38)"
Uit een Topic van Furiouz Hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8374.msg258457/boardseen.html#new)
-
Als je alleen verlagingsveren monteerd, zitten er dan aanpassingen aan (bumpstops oid)?
-
Polo2 sedan:
"maar wou dus ff melden dat het zonder problemen eronder past (met nieuwe toplagers en wellemsblokken), en ruimte genoeg om de spoorstangen/balansgewicht
met 175/50 R13 banden op een 5,5J velg (et38)"
Uit een Topic van Furiouz Hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8374.msg258457/boardseen.html#new)
blijkbaar is er een setje 60-40 besteld ipv 80-60 dus staat de auto alleen maar hoger ivm nieuwe toplagers :(
maar nu heb ik overal meer dan genoeg ruimte om nog eens die 2cm te zakken..
-
ik heb ook een vraag
ik heb nu voor 14-60-185 et38 en achter 14-60-175 et35 wegligging is redelijk maar nu wil ik gaan verlagen ik zat zelf te denken aan 60/40
maar nu de vraag moet ik nou zowel veren en dempers vervangen of kan ik ook alleen de veren vervangen?
(reden voor alleen veren komt door dat de completen set vorig jaar vervangen is )
gr dies2000
-
Ik heb met 40mm verlagingsveren en originele demper gereden. Stuiterd als een gek waardoor je ook om het jaar veren kunt gaan vervangen
-
standaard antwoord zal zijn kijk onder de zoek knop, daar staat alles reeds vermeld.
maar snel antwoord, alles lager dan 40mm ook dempers vervangen.
-
ik heb nu eigenlijk een vraagje ik zou mijn polo ook dus willen verlagen en daarbij zou ik dus 80/60 nemen, een volledige set dus.
maar hoeveel verlaagd dat vanvoor en vanachter?
mvg
-
8 voor en 6 cm achter.
-
azo dus een 40/40 is dus minder verlaagd bedankt ^^
ik dacht da die op de lengtes van de veren sloegen, dont shoot me. ik ben hier een leek in.
-
-welkom-
Stel jezelf en je Polo gerust even voor. -thumbsup-
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/board,29.0.html
-
type 86c Polo2 Classic
verlaging 80/60 Supersport
andere dempers nodig? Ja, ook Supersport genomen
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
14inch 6J et40 155/55-14
16inch 6,5J et38 165/40-16
13inch 7J et20 175/50-13
had je echt 16 inch dr onder of was dit een type fout?
Zit namelijk te kijken voor een setjes leuke maar toch goedkope velgen en kom telkens weer op 15 inch uit :\ Nu zie ik overal 15 inch past net of net niet onder een 86c. Heb al rond gezocht maar hoe zit t nou...
Is 15inch 6j of 7j nog te doen met een wat plattere band of?
-
ja, te doen, mits de ET waarde niet al te laag is.
Mahler reed echt met een 16 inch set stalen velgen, Marcel heeft 16inch porsche teledials onder zijn polo en Rutger had 16 inch onder zijn 2F zitten. Martyn86C reed ook een tijdje met 16" velgen, geloof zelfs in 7inch breed.
-
ok ja ik had er ook al een aantal gezien maar goed ;) Vind 13 inch net iets te klein eigenlijk voor een 2fje en in de 14 inch kan ik eigenlijk vrij weinig vinden (voor mijn studenten bank rekening dan :P )
had een mooi setje zien staan, 15inch, 7,5J ET35 Setje speedlines. Had gezien dat martyn ook een setje heeft/had...
Of een ander setjes, 15inch, 7J ET 12..
-
Ik ga strax ook met 16" rijden, 7j breed, 165/40 erop en ook nog met een 85/75 verlaging -naughty-
-
de mijne waren 16", 7J breed met 194/40/16 (kmafwijking van c.a. 3%) Heb ze nog te koop staan. Moeten wel de wielkasten voor worden gerold.
!5" past makkelijker.
-
Ok... ook met ET12? Wielkasten rollen is niet echt een groot probleem. Is niet zo moeilijk om te doen geloof ik...
-
ET35, dus staan nog wat verder naar binnen, gaat dus wellicht lastig worden? Eventueel kijken of het mogelijk is om de binnenzijde wat af te draaien.
-
Standaard ET is 38 toch? ze staan dan toch 3mm verder naar buiten?
-
is ook afhankelijk van de velgbreedte ;)
5,5J met ET 38 of 7J met ET35. ET zegt pas wat hoe de velg TOV de auto als je de velgbreedte meeneemt. ET is letterlijk de afstand tussen het midden van de velg [|] (waarbij | het midden is) en de werkelijke bevestiging.
heb je een bredere velg: [ | ] dan is het midden wel tzelfde, maar je moet een andere et waarde hebben om je wiel even ver van je kas te hebben staan (afstand wielmidden -> kas bedoel ik dan)
-
Ok dus eigenlijk zit het zo heel simpel gezegt:
Hoe breder de velg, hoe hoger je et waarde moet zijn?
Sorry iedereen dat ik zo veel vragen stel... Ik heb hier veel over nagedacht maar snap het nu pas een beetje XD
-
echt GOED rollen van de wielranden is GEEN makje :) :)
-
echt GOED rollen van de wielranden is GEEN makje :) :)
kloppen kan ook. Maar als je met goed rollen bedoeld: zonder lakbeschadiging: Knap als je dat goed lukt idd.
-
oh maar daar heb je toch de trim voor :P
-
de wielkastranden?
doh ik ruik rotheid...
-
haha... ik bedoel wel ff spuiten, ookal word het dan niet mooi strak... die strakheid hoef je dan ook niet te zien omdat er toch plastic overzit...
ben niet helemaal dom -uitlachen-
-
kaalschuren -> zinkspray -> primer -> lak
Anders komt t er vanzelf weer doorheen.
maar achter dat plastic hoopt rommel op, en vocht. Das niet zo goed voor slecht behandeld of zelfs bloot metaal.
-
haha ok ;) Jullie zullen denk wel ervaring hebben ;)
Maar goed genoeg spam :) Ik zal nog eens kijken of ik een keer een voorbeeld kan vinden bij iemand over de ET waardes. Al die diagrammen zijn niet echt duidelijk...
-
type 86c Polo2 coupe
verlaging TA technics vaste set 80/50 achter verstelbaar
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Behoorlijk stug. is de prijs ook naar.
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
165/65/13 inch voor en achter 5,5j - is standaard en totaal geen problemen
175/50/13 inch voor 7 en achter 8 verbreed staal - voor geen probleem, achter liep het wel eens aan. Zelfs met achter omgeslagen randjes.
-
type 86c Polo 2 sedan
verlaging voor 80mm FK, achter schroefpoten
andere dempers nodig? Ja, ook FK
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Nee
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandenset heb je eronder?
175-50-14 op velgen van 6J met ET30 > Voorzijde aanlopen bij het minste of geringste, misschien dat het met gerolde wielkasten wel lukt
145-80-13 op (origineel stalen) velgen 4,5 met et38 > Prima mee te rijden.
-
type 86c Polo 2f coupe
verlaging TA technix 60/50
andere dempers nodig? Ja complete set
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? ja, eigenbouw.
Aandachtspunten? set is super stug/hard, dus veert minder/weinig in.
Welke velgen/bandenset heb je eronder?
- 13"x7J ET25. nothing on the hand
- 14"x6J ET38. bij volle bepakking soms iets aan tikken.
- 14"x8,5J, verbreed staal, origineel ET was 45 volgens mij. achter 5mm spacers er tussen.
rondom randje weg kloppen is genoeg om vrij te rijden
-
type 86c Polo2 sedan
verlaging 80/80
andere dempers nodig? was een set (geen idee meer wat het is eigenlijk)
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? is niet echt stug dus schaaft achter nog wel eens aan
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
13inch 7j 165-50-13
-
type 86c Polo2 sedan
verlaging 60/40
andere dempers nodig? Set van TA-technicks
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Nog niet
Aandachtspunten? Stuurkogels lopen aan in de wielkasten(ontbreken wellems-blokken)
Ondanks dat de randjes achter zijn geklopt loopt het nog wel eens aan.
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
13inch 7j 175-50-13 Et 13 Op originele Gt-velgen
(hockenheims toch?) geen problemen.
-
13inch 7j 165-50-13
Huh, bestaat die maat of is dit een tikfoutje? -dunno-
175-50-13 & 165-55-13 ken ik wel, maar deze nog niet
-
type 86c Polo2f sedan
verlaging 70/40
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? Nee
Wellemsblokjes? Nee
Aandachtspunten? je ligt 4cm van de grond af
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
165/65r13 5.5j orgineel staal
-
type 86c Polo 2 Steilheck
verlaging 115/80
andere dempers nodig? KW dempers met Weitec veren
Aanpassingen aan voorpoten? Ja, verlaagde veerschotels (-15) aan de bovenkant en verschotels op de veerpoot 20mm verlaagd
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Wielkastranden achter omgerold
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
14 in 6J ET 30 met 165/55-r14 Bridgestone Potenza
-
Hoe kan ik best mijn polo classic van 1987 verlagen? 40/40 of 60/40 ik wil dat de achterkant ongeveer even hoog is als de voorkant. Dus niet dat zijn 'kontje' lager bij de grond hangt.
-
60/40 is dan het mooiste .
Heb de coupe net zelf 40/40 verlaagd en nu hangt die behoorlijk op de kont inderdaad .
-
Ik heb een polo 2 coupe en ben van plan om mijn staaltjes (13") te laten verbreden. Dit zou dan in combinatie met 80/60 onder de polo moeten komen. Hoe breed kun je ongeveer gaan met een klein beetje rollen van de wielkasten? 7-7.5J voor en 8,5-9J achter?
-
Volgens mij 9,5J vóór en 13J achter, maar op het forum staan er al heel veel topics over, dus dan kun je het even nazoeken voor de zekerheid...
-
Bedankt!
-
Volgens mij 9,5J vóór en 13J achter, maar op het forum staan er al heel veel topics over, dus dan kun je het even nazoeken voor de zekerheid...
-imstupid-
-
Ik was trouwens niet van plan om zo breed te gaan -gert- :)
Dacht eraan om in de richting van 7,5J voor en 8,5J / 9J achter te gaan.
-
En zelfs dat wordt al krap... (of gaat niet passen)
-
vandaar lichtjes de kasten rollen..
-
Wielkasten rollen is handig, maar te breed is te breed en dan kan je rollen wat je wil maar verder naar buiten komt je wielkast niet echt.
Dan moet je ze echt verbreden..
-
Hehe shit, dus als ik ooit andere velgen koop voor de golf passen mn 14x7 en 14x8 niet onder mn 2 met eventuele verlaging :P
-
Wielkasten rollen is handig, maar te breed is te breed en dan kan je rollen wat je wil maar verder naar buiten komt je wielkast niet echt.
Dan moet je ze echt verbreden..
met een roller kan je de wielranden zeker 1,5 a 2cm naar buiten rollen.. da,s een flink stuk velg wat erbij kan hoor.... :)
maar dan is wel de gehele orginele look van de wielrand weg!! dus je moet ervan houden zeg maar..
-
Mij niet gezien, het past of past niet, met de bandjes kan je nog veel doen en anders andere velgen, jammer dan.
-
Welke merken maken nog schroefsets voor een polo 2 classic/derby want deze is anders dan bijvoorbeeld die van een golf. Ik dacht dan bij een polo het gedeelte waar de remschijf op vast staat bij aan de veerpoot hangt.
-
Genoeg verschillen, voor vallen de dempers in het gedeelte waar de schijven opzitten idd.
-
Heb zelf al eens op het net rond gekeken en ik zag een schroefsetje van FK voor een derby maar als ik dan de foto bekijk lijkt het niet op wat ik zoek. Hebben ze gewoon een standaard foto gepakt die ze overal gebruiken? Of gaan ze echt niet passen?
-
Dit is geen Fk (ik heb een vaste verlaging) maar misschien vergelijkingsmateriaal voor je.
http://www.ebay.de/itm/GTO-Gewindefahrwerk-VW-Polo-86-Radlager-Radnabe-Fahrwerk-Gas-/220918991490?pt=DE_Autoteile&hash=item336fcc4a82
-
Meestal pakken ze maar zo een foto van EEN schroefset .
Ze bieden hem aan als passend voor een Derby dus ga er dan ook maar van uit dat die voor een Derby is :)
-
Thx voor de reactie's zal maar eens in een shop gaan horen wat ze daar weten te zeggen. Dan ben ik zeker dat het past. :)
-
Een mailtje naar de leverancier geeft ook veel info, ik weet niet hoe je duits is aangezien daar de meeste betaalbare setjes vandaan komen.
-
alles van 86c past op elkaars modellen.coupe/steilheck/sedan/derby is 1 pot nat aan verlaging.
-
De advertentie was toch van een Derby en gaf onduidelijkheid toch -dunno-
-
Thx voor de reactie's!
Ik heb nog eens een vraagje :) een velg met de maten 7j 13 Inch en een ET waarde van 20 is dat de breed voor een polo 2 classic of past dit?
-
86 c op air ride
luchtveren
-
Thx voor de reactie's!
Ik heb nog eens een vraagje :) een velg met de maten 7j 13 Inch en een ET waarde van 20 is dat de breed voor een polo 2 classic of past dit?
Mijn Atiwe's hebben exact dezelfde maten. Heb 60-40 verlaging en 175-50-R13 banden eromheen. En rondom spacers van 5mm en dit loopt soms aan bij de achterkant, aan de voorkant geen problemen.
-
dat ga ze
-
86 c op air
dat ga ze
Waar gaat dit over , ik snap er in ieder geval helemaal niks van -dunno-
-
ik gok dat die auto van hem ook 60-40 verlaagd gaat worden -dunno-
-
ik gok dat die auto van hem ook 60-40 verlaagd gaat worden -dunno-
Schroefsetje -nana-
-
dat snappen we dan weer wel :)
-
schroefset van kw
de mijne ook ik heb ze al liggen kom is kijken e daan
-
schroefset van kw
de mijne ook ik heb ze al liggen kom is kijken e daan
Als de info vanop je profiel klopt moet ik wel een stukje rijden van bij mij thuis naar u thuis :) Heb je mss een foto?? :D
Heb jij je veerpoten moet inleveren bij kw om ze om te bouwen naar schroefset?
-
je kan kiezen ik heb poten binnen gedaan van een polo moor heb er nog wat liggen ze dat ik kan kiezen welke ik op air-ride leg of op schroefset of gewoon orgineel
-
Is het ook een mooie optie om hier een foto bij de specs te plaatsen, zodat mensen een betere keuze kunnen maken tov de te kiezen verlaging?
-
Is het ook een mooie optie om hier een foto bij de specs te plaatsen, zodat mensen een betere keuze kunnen maken tov de te kiezen verlaging?
Vind dat geen verkeerd idee Theunis .
Zal van de mijne wel foto,s plaatsen met 40/40 en 60/40 verlaging :)
-
ben benieuwd naar die foto's van 40/40 verlaging, zit ik zelf ook aan te denken namelijk. 60/40 wordt al te laag met de drempels hier denk ik..
-
ik heb een Derby met 60-40 gehad en kon drempels met aangepaste snelheid rechtdoor nemen -dunno-
-
had ook 60/40 op de derby en nergens niks geen problemen.
ook nog een kamei spoiler erop en 175 50 13, ging perfect -thumbsup-
-
Type 86c Polo 2 Coupe
Verlaging 110 / 70
Andere dempers nodig? Ja. Voor: merk onbekend, Achter: Koni Geel
Aanpassingen aan voorpoten? Ja, veerschotels verlaagd
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Behoorlijk stug volgens een maatje, vind het zelf nog redelijk meevallen.
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
155/55/14 inch rondom 6j - Getrokken bandjes loopt nergens aan.
Ik kan zelfs nog vele drempels nemen -gert- alleen dat gaat niet al te rap meer -nana-
Ben benieuwd straks met mn 13" verbreed staal eronder..
-
Type 86c 2f g40
Verlaging 60 / 40(als het goed is, achter namelijk noten verstelling)
Andere dempers nodig? Ja. Voor:alles van ta technixs ofzo
Aanpassingen aan voorpoten? nee
Wellemsblokjes? nog niet
Aandachtspunten? mijn uitlaat hangt wat laag, en daardoor raakt die vrij vaak dingen. En vooral de middendemper lijkt het vrij zwaar te hebben met het oprit op rijden, en die kan ik eigenlijk niet meer hoger krijgen.(die bocht onder de achteras zou wel hoger moeten kunnen denk ik)
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
Ik had er rondom 165/70/13 om denk ik(origineel g40 bbs) maar toen ik de brug liet zakken en de auto heen en weer rolde en een paar keer indrukte voor leek dat eigenlijk niet te gaan passen(bij sturen kon hij zonder iemand er in nog net onder de rand van het voorscherm door)
En toen heb ik maar even een set 145/70/13 bandjes voor er om gedraait die we nog hadden liggen, dat gaat eigenlijk zonder problemen, behalve dan grip problemen.
en dit is het resultaat.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0119.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0125.jpg)
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/IMG_0128.jpg)
-
Staat hij op de achterdemper op de laagste stand van de notenverstelling? Het lijkt namelijk dat hij een beetje achterover leunt, dit kan komen door een gelijke verlaging rondom. Met een verschil van ongeveer 20mm (voren lager als achter) tussen voor en achter blijken Polo's toch net iets netter te staan.
-
Geweldig topic dit! Heb al iets op het oog ;)
-
Staat hij op de achterdemper op de laagste stand van de notenverstelling? Het lijkt namelijk dat hij een beetje achterover leunt, dit kan komen door een gelijke verlaging rondom. Met een verschil van ongeveer 20mm (voren lager als achter) tussen voor en achter blijken Polo's toch net iets netter te staan.
nee hij staat achter op de middelste stand, dus normaal zou dat in mijn ogen de stand moeten zijn die ze aangeven?(hij stond daar ook al op toen ik de boel uitpakte)
Ik denk dat het komt omdat mijn oprit behoorlijk afloopt waardoor hij achterover lijkt te hangen.
-
en nu dezelfde 60/40 verlaging maar dan met 165/45/15 banden
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/414219_334235026650088_100001907796885_828407_1170350885_o.jpg)
Maar weer staat achter in iets waardoor je niet een goed beeld krijgt, want op een vlak stuk hangt de auto een klein beetje voorover.
-
Dat is een foto waar ik iig wat aan heb :) :)
zit namelijk sterk in twijfel tussen 60/40 met 15" of 80/60 met 14"
en als ik dit zie kan ik 80/60 met 15 hoepels wel helemaal vergeten (of ik moet de zaag in de randen zetten -nana-)
dus maar eens rond neuzen naar de andere opties.
-
Dat is een foto waar ik iig wat aan heb :) :)
zit namelijk sterk in twijfel tussen 60/40 met 15" of 80/60 met 14"
en als ik dit zie kan ik 80/60 met 15 hoepels wel helemaal vergeten (of ik moet de zaag in de randen zetten -nana-)
dus maar eens rond neuzen naar de andere opties.
ik kon er net wel net niet een vinger tussen krijgen. Maar misschien als je de randen goed uitrolt ofzo dat je nog wel 2cm omlaag kan. Maar ik raak nu met mijn stuurkogel en stuurstang al dingen. Dus ik weet niet hoe je dan nog 2 cm lager zou kunnen? ik denk dat je dan toch echt die stuurarm aan je poot moet gaan verlassen anders ligt hij permanent op die stuurstang.
(beetje late reactie, maar zag hem nu pas)
-
@bobrosco ik kan je afbeelding niet zien..
Type 86c Polo 2 Coupe
Verlaging 110 / 70
Andere dempers nodig? Ja. Voor: merk onbekend, Achter: Koni Geel
Aanpassingen aan voorpoten? Ja, veerschotels verlaagd
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Behoorlijk stug volgens een maatje, vind het zelf nog redelijk meevallen.
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
155/55/14 inch rondom 6j - Getrokken bandjes loopt nergens aan.
Ik kan zelfs nog vele drempels nemen -gert- alleen dat gaat niet al te rap meer -nana-
Ben benieuwd straks met mn 13" verbreed staal eronder..
Nu met verbreed staal eronder:
13" Voor 7J [165/55/13] & achter 8,5J [175/50/13]
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0215.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0214.jpg)
Rechts achter loopt het aan bij schuin over drempels, dit moet ik nog even verhelpen door het randje te kloppen. Voor de rest, als je laag wilt gaan raad ik je dit aan. Probeer wel zo kort mogelijke dempers te nemen, die van mij bonken afentoe wel eens.
-
Type 86c Steilheck
Verlaging 70/50 TA Technix
Andere dempers nodig? Ja ook van TA Technix
Aanpassingen aan voorpoten? nee
Wellemsblokjes? nog niet
Aandachtspunten? Uitlaat hoger gehangen met korte ophangrubbers, nu met nazakken toch hard aan andere banden toe! Lopen steeds meer
aan :)
Welke velgen/bandenset heb je eronder?
Hockenheim 13" met ballonbanden 165/70/13, wil nog stalen velgen met 'normale' banden
-
@bobrosco ik kan je afbeelding niet zien..
komt door photobucket die opeens al hun links heeft aangepast. En ik kan die foto ook niet meer terug vinden, maar deze wel.
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/epic5.jpg)
specs daarbij zijn 60/40(of 50) verlaging en 165/45/15 banden op clio 16v velgen.(volgens mij 6.5j)
-
type 86c 2F
verlaging 60/40
andere dempers nodig? compleet setje van TA technicks
Aanpassingen aan voorpoten? nee
Wellemsblokjes? ja
Aandachtspunten? randen achterspatbord omgerold, middendemper verwijdert
Welke velgen 13" 7j et 23(renault twingo, worstevelgjes) 195/45 banden
met achter 5mm spacers
-
(http://u.polotreff.de/car/60/24/e0/c50e06009e641ebe9001eed362ffe07543_1_large.jpg?50e97c4c3e5ad)
Verlaging Powertech Hockenheim
V 80 A 80
Supersport Federteller 15mm dieper.....................
ATS Classic Diamant Schwarz Poliert
V 7x13 et 03 A 8x13 et 01
Banden 175/50R13 Dunlop SP 2000
-
Loopt dat goed jou?
Ben aan het onderhandelen over een set PLS Hockenheim velgen 7,5J et05 13 inch. En wil graag weten wat ik kan gaan verwachten aan uitsteken. Ga ik het redden met riant uitrollen?
-
Ik denk dat je meer moet doen dan alleen de randen.
-
Heb je 80-80 of 80-60? gaat het om voor of achter? Heb achter 8J met 175-50 en loopt niet aan. Met volle bepakking en 4 personen weet ik niet rijdt er alleen in of met twee man :)
-
Ik gok 80/60.. Zou ik die et waarde makkelijk kunnen wijzigen door de bevestigingsplaat af te draaien??
-
Kun je niet een foto van de binnenkant van de velg krijgen. Dan kun je constateren of afdraaien van de velg mogelijk is -dunno-
-
ookal kun je de binnenkant van de velg afraaien dan kun je er nog geen centimeters vanaf halen dan heb je het eerder over milimeters.
oppassen dat je daar niet te gek mee doet want als je teveel afraait wordt het een erg zwak punt.
en tis et05, stel dat er een cm af zou kunnen dan is het et15 das nog ver naar buiten
-
Ik heb 7,5 j et 20 op de vooras,en dat gaat net.
Maar is het 7,5 et 5 rondom ??
-
Jones heeft wel een punt...
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUJV7FC8.jpg)
Kan je ff kwijlen. -nana- :)
-
heb je ook een foto van de voorkant? achter ziet er netjes uit maar voor lijkt vanaf achter te zien niet helemaal goed te passen
-
Nee,helaas heb ik geen foto van de voorkant waar op je het duidelijk kan zien.
Maar als ik het goed heb,dan zijn de randen voor iets breder als van een polo 2.
-
He Jeffrey dat komt omdat deze foto reeds 7 jaar oud is inmiddels :)
-
dit is 8j achter en 7j voor
-
et? en meer foto's? voorkant zijkant?
-
heb vandaag bij mijn polo 14 inchen gemonteerd 6j et36 met 195 45 14 falken staan helemaal niet getrokken, moet hard kunnen rijden :), nog nooit falkens gemonteerd maar wat een nette bandjes zeg.
zien er echt top uit.
ga morgen een beetje met spacers knutselen en zal weleens wat fotos maken, is nog niet verlaagd maar gaat 60/40 omlaag binnenkort.
-
Falken is prima!
-
Klinkt goed Jeffrey...
Kom maar op met de foto's :)
-
wil binnenkort verlagingssetje bestellen voor mn steilheck.,
wil graag 80/60, voor de looks.
JTG vertelde me dat het eigenlijk niet echt mooi rijd, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? elk klein bultje in de weg schaaft en bonkt?
word niet een auto waar in ik elke dag ergens heen moet ofzo.
hier en daar wat geschaaf of gebonk zo nu en dan kan ik mee leven.
welke set raden jullie aan? (niet te duur, wel redelijke kwaliteit)
linkjes zijn welkom, ben echt een noob hierin.
heb al vrij veel gelezen er over maar nog wat extra duidelijkheid voordat ik zomaar wat bestel zou fijn zijn.
-
Dan 60-40 Vogtland :) ivm de "dagelijkse berijdbaarheid" ervan. Dan heb je geen last van je stuurstokjes die tegen de kas aan slaan. Uitlaat tegen de verkeersdrempel etc.... Wel mk1 blokjes monteren (wellems) gaat je stuur weer automatisch terug. Verder rijdt 80-60 wel goed alleen meerdere nadelen tov 60-40. Enige voordeel is de looks :)
-
80/60 mooie set, nette prijs. misschien via ebay nog wel iets goedkoper -thumbsup-
-
Je wou toch van die 15'' fire&ice wielen eronder toch? Dan zou ik voor 60/40 gaan, gaat opzich laag zat en heb je niet zo'n gezeik met aanlopende stuurstangen en aanlopende bandjes en dergelijke :)
-
Persoonlijk zou ik gaan voor 80/60. Is wel het mooiste -thumbsup-, en alles went!
-
nee, dat zal iemand anders geweest zijn. mij niet gezien met 15"
zoek iets leuks 14x6 of 13x6
heb even vergelijkende afbeeldingen gezocht maar kan niks vinden van een steilheck waar duidelijk bij staat hoeveel die nou verlaagd is. dus als iemand me daar mee kan helpen.. -thumbsup-
idd wat Robert zegt, denk dat ik daar prima aan kan wennen, maar moet niet te gek worden dat op elke drempel mn onderkant helemaal kaput maak ofzo.
JTG, welk merk (80/60 toch?) heb jij er onder? duurder merkje toch?
ik zie van die TA setjes op ebay voor 109 euro. is dat wat?
-
Ik vind ze niet slecht maar ik verwacht ook niet Bilstein kwaliteit voor dat geld. Met wat gewicht (achterbank, reservewiel, sub/versterker) rijd het achter wel beter.
-
@Femme: Die set, maar dan 60/40 staat hier ook op m'n verlanglijst :)
-
Mijn set is een Weitec en dat is goed. Die andere set van Vogtland die ik noemde is precies ertussenin. De TA is gewoon erg hard maar schijnt het verder wel goed uit te houden. Heb ook een "normaal" TA setje onder de Arosa is tov de standaard demping al een stuk stugger.
Keuzes...
-
heb maar de 80/60 van TA gekocht, hoef ik er ook niet langer over na te denken.
mischien niet het meest comfortabele, maar rijden doet ie toch wel.
thanks voor de hulp/meningen.
-
Ik heb onder m'n steilheck de TA 80/60 set met Wellems blokken, maar heb nog geen last met aanlopende stuurstangen.
Heb nog wel de originele bandjes eronder, dus geen aanlopende wielen. Zelfs niet met het hele gezin erin -thumbsup-
Soms raak ik met de demper een drempel, maar ga nooit hard een drempel op. Dat zal ook schelen :)
Hoe lang duurt het voor zo'n set uitzakt/nazakt trouwens? Vindt hem nog niet echt laag of ik had er meer van verwacht -gert-
-
Ik lees dat de veerpoten tot 86 sanders zijn als de latere types klopt dit of zijn ze wel uit te wissellen?
Ik wil de 84er omlaag gooien en de veerpoten vanhem onder de 93er zetten want die hebben hun beste tijd gehad.
Kan dit?
-
Ik lees dat de veerpoten tot 86 sanders zijn als de latere types klopt dit of zijn ze wel uit te wissellen?
Ik wil de 84er omlaag gooien en de veerpoten vanhem onder de 93er zetten want die hebben hun beste tijd gehad.
Kan dit?
past
-
Ik heb onder m'n steilheck de TA 80/60 set met Wellems blokken, maar heb nog geen last met aanlopende stuurstangen.
Heb nog wel de originele bandjes eronder, dus geen aanlopende wielen. Zelfs niet met het hele gezin erin -thumbsup-
Soms raak ik met de demper een drempel, maar ga nooit hard een drempel op. Dat zal ook schelen :)
Hoe lang duurt het voor zo'n set uitzakt/nazakt trouwens? Vindt hem nog niet echt laag of ik had er meer van verwacht -gert-
Vreemd, Maikel (bobrosco) rijd met een 60/40 setje en wellemsblokken en bij hem raken de stuurstangen soms ook nog als je een beetje je best doet.
Mijn steilheck heeft iets van 70/50 verlaging of iets dergelijke zonder wellems en bij mij lopen de stuurstangen eigenlijk meerdere kerren per rit aan in bochten vooral :)
Na mijn mening schelen wellemsblokken een hele hoop betreft het aanlopen van je stuurstangen en de wielpositie komt wat beter uit.
@Jones, Falken Ziex ZE-912's? Wereld bandjes, ben echt fan van die dingen!
komen helaas niet echt in bandenmaten die mij zinnen voor onder de polo, heb ze wel onder de Golf van m'n ouders laten draaien en dat ding met die bandjes nu zeer leuk om de bocht :)
Helaas zijn het wel echte zomerbandjes, zijn in regen vrij onvoorspelbaar maar het kan altijd erger (Nangkang NS2*hoest* :) )
-
(http://imageshack.us/a/img17/1214/photoapr02214959.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/8074/photoapr02214958.jpg)
Dit is mijne dus en tot nu toe nog geen last met de stuurstangen -dunno-
Misschien is ie niet zo laag als jullie auto's.
-
Dit lijkt idd eerder 60-40... niet erg laag idd maar wel mooi verlaagd :)
-
Ik wilde dit ook nog toevoegen aan dit topic:
Voordat ik de FK veren en verlaagde schotels had.
60/40 verlaging in combi met Wellemsblokken.
14" 6j velgen et 35 met 155/55/14 Nankang banden.
(http://farm7.staticflickr.com/6184/6099701179_c30fb06960_z.jpg)
-
Dit lijkt idd eerder 60-40... niet erg laag idd maar wel mooi verlaagd :)
Das balen. Heb de set wel gekocht voor 80/60 -dunno-
-
De ene set is de andere niet, misschien nog een setje laag profiel banden :)
-
af en toe flink volladen met zand en cement dan zakt ie echt na :)
-
Afgelopen weekend 2 volwassenen, 2 kids, bordeauxdog en een franse bulldog in de auto.
Dan pas is ie laag -gert- :)
Familie knots -thumbsup-
-
Kijk zo moet dat Bartje :) -thumbsup-
-
FF off topic
Afgelopen weekend 2 volwassenen, 2 kids, bordeauxdog en een franse bulldog in de auto.
Dan pas is ie laag -gert- :)
Familie knots -thumbsup-
Afgelopen weekend met de kids onze nieuwe engelse bulldog opgehaald maar hebben daar de cadillac voor genomen zat toch wat ruimer -sturen-
-
Nee....dat hangt wat ruimer op de banken. :)
-
FF off topicAfgelopen weekend met de kids onze nieuwe engelse bulldog opgehaald maar hebben daar de cadillac voor genomen zat toch wat ruimer -sturen-
Allebei leuk, zowel cadillac als Engelse bulldog -thumbsup-
-
af en toe flink volladen met zand en cement dan zakt ie echt na :)
lijkt me niet slim, vind de achtervering vergeleken met voor, erg zacht(bij ta)
-
Ze zijn ook zo stuk als je als voeger zijnde{zoals ik} er teveel kilo,s inlaaid :) maar voor de gasdemper achter lek raakte was die echt goed nagezakt -klus-
Voor op de bijrijdersstoel lagen ook standaart 4 zakken cement.. da,s al 100kilo extra.....
Mijn 60 40 setje zag eruit als 80 80 -uitlachen-
-
Ik rij met 70/50 en stuurstangen raken echt niets...en kan mij dan ook niet voorstellen met 60/40 dat deze iets raken...
Vreemd, Maikel (bobrosco) rijd met een 60/40 setje en wellemsblokken en bij hem raken de stuurstangen soms ook nog als je een beetje je best doet.
Mijn steilheck heeft iets van 70/50 verlaging of iets dergelijke zonder wellems en bij mij lopen de stuurstangen eigenlijk meerdere kerren per rit aan in bochten vooral :)
Na mijn mening schelen wellemsblokken een hele hoop betreft het aanlopen van je stuurstangen en de wielpositie komt wat beter uit.
@Jones, Falken Ziex ZE-912's? Wereld bandjes, ben echt fan van die dingen!
komen helaas niet echt in bandenmaten die mij zinnen voor onder de polo, heb ze wel onder de Golf van m'n ouders laten draaien en dat ding met die bandjes nu zeer leuk om de bocht :)
Helaas zijn het wel echte zomerbandjes, zijn in regen vrij onvoorspelbaar maar het kan altijd erger (Nangkang NS2*hoest* :) )
-
Ene verlaging is de ander niet.
De een 'beloofd' 80-60 en blijkt amper 70-50 te zijn.
De ander zou 60-40 moeten zijn, maar zakt naar 70-50.
De een is heel stug, de ander heeft iets meer veerweg.
-
Vraagje, ik heb zelf al het een en ander nameten en in pincipe moet het passen qua velg, alleen kwa band weet ik niet zeker.
Wie heeft ervaring met 175/50 R13 op 13" 6J ET45 onder een Polo steilheck met 80-60 verlaging?
-
Enige risico lijkt me de velg aan de binnenkant tegen de veerpoot/demper. ET38 is standaard, ET45 komt dus verder naar binnen.
Lijkt me echter wel dat het goed zal gaan...
-
type 86c: Polo Steilheck
verlaging: 80/60 TA Technix
andere dempers nodig: Ja, zitten erbij
Aanpassingen aan voorpoten: Nope
Wellemsblokjes: Ja, puur voor het stuurgedrag is dit alleen al aan te raden!!
Aandachtspunten: Vind de achterste veer vrij los zitten al bij 60 verlaging, eens kijken wat hij met 80 doet.
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten:
155/70 R13 op 4.5J ET45, geen enkel probleem, is origineel geloof ik. Zit alleen nog maar een halve centimeter tussen de veer en de band aan achterzijde.
175/50 R13 op 5.5J ET38? (polo G40 velgjes), Wielkasten moesten achter omgeklopt worden. Bij verder verlagen als 60mm moet er aan de achter zijde een spoorverbreder tussen van 5 - 10mm.
Zal wel een foto posten wanneer de Polo weer rijwaardig is. Binnenkort ook voorzijde verlagen met lagere veerschotels, -10 - 15 mm.
-
Vraagje: Ik heb nu de G40 enkel verlaagd met een vaste set op 60-40. De banden die er op zitten zijn 165/(50 of 60)/15. Er zitten geen spacers oid op.
Nu heb ik dat hij rechtsvoor flink aan loopt, vooral met een passagier erin.
Kunnen Wellemsblokken dit enigszins oplossen? Omdat de stand van de as dus veranderd is en de wielen niet meer op de originele plekken staan.
Zouden jullie daarnaast nog andere dingen aanraden qua onderstel? Wil misschien iets vaker het circuit op, vandaar de vraag.
Is zo'n set misschien iets? http://www.maxrpm.de/Racingkit-2-for-Polo-86C-The-original
-
Wiel loopt aan de achterkant aan? Dan gaan Wellemsblokken inderdaad helpen. Zowieso aan te bevelen.
Je kunt ook de steun van de stabilisator aan de bijrijderskant proberen te verstellen. Daar zit een paar mm ruimte op.
Bouten in wielkast losdraaien en dan steun naar voren trekken en weer vastdraaien.
-
type 86c polo 2F coupe
verlaging vaste verlagingsset 60/60 met 2cm verlaagde topschotels voor.
andere dempers nodig? zat bij de set.
Aanpassingen aan voorpoten? nee
Wellemsblokjes? nee
Aandachtspunten? nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder gehad die zonder andere aanpassingen pasten?
heb er nu 195/45/14 onder zitten, voor 8j achter 9j met spacers, loopt heel af en toe rechtsvoor een beetje aan, maar valt reuze mee.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/p526x296/1939761_634451373275483_1645692427_n.jpg)
-
type 86c Polo2f coupe
verlaging fk schroefset(koni dempers) in hardheid verstelbaar
andere dempers nodig? is complete set
Aanpassingen aan voorpoten? het punt waar de stuurstang aan zit, zit geloof ik lager
Wellemsblokjes? Ja
Aandachtspunten? Nee
Welke velgen/bandeset heb je eronder?
195/45/14 inch voor 7j achter 8j - kan niet te laag want dan loopt ie aan in de wielkasten
175/50/13 inch 5,5j - kun je zo laag maken als je wilt, loopt niet aan
Lukt dat met 40mm achter? 8J et27??
-
zal spannend worden!
-
Heren laagrijders,
13" 5,5j velg wat voor een bandenmaat leggen we hier op?
verlaging van 60 voor 40 achter.
-
175/50 (als die nog te vinden is) maar dat is in verhouding een nogal brede band op 5,5j.
Of 165/55 wordt ook regelmatig gedaan volgens mij.
-
Of 145/65/13?
-
Er is maar weinig verkrijgbaar in die maten :(
-
Excuses bedoel 145/60/13, kijk maar naar James zijn Polo --> rijdt op 145/60/13 hankooks op 7 en 7,5j. Een andere uit de UK heb ik ook al op 145/60/13 zien rijden met 7j Compomotives onder een steilheck.
145/60/13 banden zijn er van Michelin en Hankook
-
Excuses bedoel 145/60/13, kijk maar naar James zijn Polo --> rijdt op 145/60/13 hankooks op 7 en 7,5j. Een andere uit de UK heb ik ook al op 145/60/13 zien rijden met 7j Compomotives onder een steilheck.
145/60/13 banden zijn er van Michelin en Hankook
wat is de nickname van james? kan hem niet vinden -oops-
-
Feffe hier op het forum had/heeft 145/60/13 op zijn Pepperpots.
-
tis maar net wat je wil of mooi vindt, heb um zelf verlaagd voor wat betere wegligging.
en ik denk niet dat 145 bandjes daar bij helpen
-
Klopt, Feffe rijdt ook op 145/60-ers!
Hier (http://www.speedhunters.com/2014/01/joy-clean-polo-perfection/) een fotoreportage van de Polo van James.
-
ik heb zelf op me 7j en 8j 175/50/13 gedaan -thumbsup- Yokohama A539 goed bandje hier een video met een vergelijking tot een semi-slick https://www.youtube.com/watch?v=OnAVpwy9XVI (https://www.youtube.com/watch?v=OnAVpwy9XVI)
-
thanks Yukio
-
ik wil mijn polo 60 40 verlagen, maar ik twijffel over bandenmaat
ik heb nu standaard schokbrekers en veren ,vermoedelijk origineel nog ,maar welke banden gaan goed met een verlaging van 60 40? ik heb nu 185 65 r14 er op liggen, velgjes zijn 6,5 j breed, et waarde is 36 en het loopt aan bij elk klein hobbeltje en vouwt steeds mijn wielkastrand naar buiten -boehoe-
-
165/60/14 of 165/55/14
-
wil mijn 2F Coupé verlagen met alleen 40/40 veren. Nou las ik ergens hogerop "dan gaat hij in de kont hangen",.. is dat zo??
-
Beter 60-40.
Dan heb je dat niet
-
Beste mensen -thumbsup- -thumbsup-
Passen velgen van 7J en ET 25 onder een polo 86c Steilheck? Ik wil in de toekomst verlagen , 60/40 en ik wil de wielkasten niet uitrollen :)
Betreft mangels in 13 inch
-
Nee
-
Wat is de maximale ET en J waarde voor 13 inch en 60/ 40 verlaging? Zonder uitrollen. Of dat moet heel makkelijk zijn -thumbsup-
-
Gewoon eerst verlagen en dan een setje passen.
-
Tja, als je zekerheden op papier wil hebben: 5,5J bij ET38.
-
16 inch 6j et50 (Renault reversi velgen) gaat ook net met 60/40 verlaging.
(http://myalbum.com/photo/K032XQQFnCGJ/550.jpg)
-
Passen de originele Vw polo g40 bbs velgen onder een steilheck uit 1982? En kan ik dan nog verlagen in de toekomst?
:)
-
Ja dat gaat zonder problemen.
Ik had vroeger onder mijn steilheck de BBS g40 met 7 cm verlaging.
-
okeey :)
Thnx!
-
Zouden 15 inch 6j et45 (BBS Solitude) velgen met 195/50r15 banden passen onder een standaard verlaagde '92 Polo G40?
-
Nee dan raakt de band de veerpoot. Band en de et is te hoog
-
Dag luitjes heeft er iemand ervaring met en vast set van FK. Ik kan namelijk weinig hierover vinden en kan een gebruikt setje overnemen. Gr ramon
-
Ik heb jaren op FK gereden en was er altijd erg over te spreken. Echter maakt fk al een aantal jaren geloof ik geen sets meer voor de 86c dus iedere gebruikte set is wel de kans groot dat het binnen afzienbare tijd aan vervanging toe is.
Een nieuwe vaste set van AP is ook van zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en kan ik ook aanraden.
-
Hey rob. Ik kan t voor 5tientjes van iemand overnemen. De ta technix iriteert me langzaam zeker als er 45er bandjes op liggen. Bedankt voor je reactie.