Auteur Topic: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?  (gelezen 2682 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Gepost op: ma, 05 jul 2010, 20:31:40 »
Zoals de titel reeds zegt, zit er veel verschil in de kop van een 1100cc en een 1300cc? zijn deze bijvoorbeeld uitwisselbaar? Nokkenas ed wel(?) maar hoe zit dit met de grotere boring? Hoor het graag..... (en ja de zoekfunctie is reeds gebruikt)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 20:48:15 »
Zo ver mij verteld is hier op 't forum zijn ze uitwisselbaar. Heb eens een topic gehad over 1.0 onderblok waar ik een ander kopje op wou.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 20:57:35 »
ligt er aan welke 1.3 kop zijn er zoveel . van de hb zijn er al 2 . van de hh zijn er ook 2 , je hebt ook nog hk ,gk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 21:43:30 »
ik zat hier ook in te zoeken.

ik zocht het verschil tussen de kop van een AAU, en een AAV of NZ.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 21:49:03 »
AAU en AAV zijn waarschijnlijk wel gelijk: D'r is heul weinig verschil tussen die blokjes, op de slag van de krukas (en de zuigers) na.

Nokkenassen zijn voor zo'n beetje elke motor anders: AAU-AAV, NZ, 3F, PY: Telkens weer anders.

NZ zou ik van verwachten dat ook deze kop niet veel anders is dan AAU, AAV en 3F: Alle drie injectiekopjes, alle drie van ongeveer hetzelfde tijdperk. Wellicht dat er specifiek klepdiameters verschillen, maar volgens mij zijn ze alle 3 (4, incl 3F) gelijk.
PY ( G40 ) is eignelijk voornamelijk op uitlaatkleppen anders: natrium gevulde kleppen (Als je geluk hebt), en een compleet andere nokkenas ( niet te gebruiken voor andere, standaard, motoren).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 22:25:55 »
dank voor de antwoorden maar zoek het meer in de sleeptuimelaar koppen
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 05 jul 2010, 23:12:09 »
Kan een serge-kuur niet zorgen dat `t past en veel prik levert? Er staat een lijst van de verschillende motoren en de specificaties in het oude forum maar die kan ik zo snel niet vinden.
De 1.1 heeft wel een kleinere boring dan de 1.3 en de klepstelen zijn ook langer.
Ik weet niet precies in hoeverre dit invloed heeft op de rest van de kop. Het zou kunnen dat de 1.1 kop vlakker is dan die van een 1.3.
De 1.1 is in twee uitvoering geleverd, twee verschillende compressieverhoudingen, 8,0:1 tot nr 799.999 en 9,7:1 vanaf 800.000 en het verschil tussen deze motoren is een verbrandingskamer in de zuiger of een vlakke zuiger. Ik kan verder niks vinden over verschillen in de koppen van de 1.1 en 1.3.
Oo=o=oO

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #7 Gepost op: di, 06 jul 2010, 08:29:27 »
Misschien gezichtsbedrog maar een 1100cc lijkt me smaller dan een 1300cc -dunno- Dat een Sergekuur helpt weet ik wel :) heb de resultaten kunnen aanschouwen bij mensen die het daar hebben laten doen. Kan met het invoeren van de nummers op google ook niets wijzer worden.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #8 Gepost op: di, 06 jul 2010, 12:23:12 »
als je pertinent een sleeptuimelaar wilt is een hh kop de aanrader (er is ook hier een variant van in de golf 2 geleverdt al weet ik hier de motorcode niet meer van )

aau en aav zijn wel degelijk verschillend . aau heeft smallere inlaatkanalen en het inlaat spruitstuk is ook ernstig astmatisch
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #9 Gepost op: di, 06 jul 2010, 12:56:47 »
yep sleeptuimelaar ivm oldskoollook :) en ook daar komen plenty pk uit neem ik aan -dunno-

de kop die ik heb liggen is eentje van een gk, ook heb ik een bewerkte kop van een 1100 met grotere kleppen en sterkere klepveren, dacht misschien het beste van beide werelden te kunnen combineren.....

een Schrick stok scoren en met de reeds aangeschafte motorcarbs, electronische ontsteking, spaghetti, verstelbaar nokkenaswiel combineren.

dank voor de reacties voor zover.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #10 Gepost op: di, 06 jul 2010, 14:10:29 »
als je pertinent een sleeptuimelaar wilt is een hh kop de aanrader (er is ook hier een variant van in de golf 2 geleverdt al weet ik hier de motorcode niet meer van )

2G
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #11 Gepost op: di, 06 jul 2010, 14:14:54 »
2g is hydrostoter versie, de golf 2 is volgens mij alleen met de HK als sleeptuimelaar geleverd. De golf1 is met de GF motor geleverd, die lijkt verdomd veel op de HH.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #12 Gepost op: di, 06 jul 2010, 20:04:21 »
2G = MH nieuwe motorcode vanaf '89/'90
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #13 Gepost op: di, 13 jul 2010, 09:44:13 »
past een 1100 kop dan op een hk onderblok? (boring,compressie)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: veel verschil (of niet) tussen kop 1100cc en 1300cc?
« Reactie #14 Gepost op: di, 13 jul 2010, 10:33:44 »
1100 sleeptuimelaar = met verbrandingskamer in de kop
1300 HK = zonder verbrandingskamer in de kop

Ga je de 1100 kop op een HK'tje zetten, dan krijg je een erg lage compressie. Tenzij je er een turbo op wilt zetten, lijkt het niet een heel slim plan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983